Reklam

 
Sidan 122 av 132 FörstaFörsta ... 2272112117118119120121122123124125126127 ... SistaSista
Resultat 2 421 till 2 440 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2421

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Är det någon som vill joina i uppsala imorgon så har vi bestämt att börja kl 11:00 vid norra delen av kronparken och flyger nog där ett par timmar innan vi kanske drar vidare. Mot vattholma eller annan site. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1427486474.828048.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	88,9 KB 
Id:	51468
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #2422

    Standard

    Lite väl långt bort från skåne för min del
    Ni får gärna säga till om ni planerar ett besök här nere.

  3. #2423

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär nu har jag ritat om gopro modden lite.
    Orkar inte sätta mig och fräsa ut den ikväll. Får ta mig och göra det imorgon.
    Förhoppningsvis har jag inte mätt något fel så det ska behövas någon mer ändring av den.
    Ska kolla dimenstionerna på metall skalet till sony kamerorna så jag kan göra hål för montering av dem utan att använda extra distanser till den lilla övervåningen jag lagt till för orginal ccd fästet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 06.jpg 
Visningar:	203 
Storlek:	47,2 KB 
Id:	51469

  4. #2424

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Sådär nu har jag ritat om gopro modden lite.
    Orkar inte sätta mig och fräsa ut den ikväll. Får ta mig och göra det imorgon.
    Förhoppningsvis har jag inte mätt något fel så det ska behövas någon mer ändring av den.
    Ska kolla dimenstionerna på metall skalet till sony kamerorna så jag kan göra hål för montering av dem utan att använda extra distanser till den lilla övervåningen jag lagt till för orginal ccd fästet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 06.jpg 
Visningar:	203 
Storlek:	47,2 KB 
Id:	51469
    Tror det blir en riktigt bra lösning där med fästet för gopro. Håller vi tummarna för att allting stämmer bra med dimensionerna nu då
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  5. #2425

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Dator krångel. Den gick och dog för mig. 15 år gammal så var väl sista versen på den datorn. Får ta och beställa hem någon minidator med LPT port på. inte så lätt att hitta nuförtiden.
    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Tror det blir en riktigt bra lösning där med fästet för gopro. Håller vi tummarna för att allting stämmer bra med dimensionerna nu då

  6. #2426

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Dator krångel. Den gick och dog för mig. 15 år gammal så var väl sista versen på den datorn. Får ta och beställa hem någon minidator med LPT port på. inte så lätt att hitta nuförtiden.
    Attans då! Antar att det är datorn till fräsen?
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  7. #2427

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Arrrgh! Ledig lördag, flygväder osv och så läser jag inte forumet på hela helgen. Hur kunde jag missa uppsala träffen.

  8. #2428

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Attans då! Antar att det är datorn till fräsen?
    Jupp. Köpte en ny igår. Kopplade ihop den hemma hos tjejen. Så ska släpa hem den efter jobbet och provköra med den. Efter lite letande hittade jag en mini itx med lpt port att stoppa i en gammal mini itx låda jag har liggandes hemma.

  9. #2429

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150330_210528.jpg 
Visningar:	224 
Storlek:	55,0 KB 
Id:	51502
    sådär prototypen nästan färdig. Ska försöka få ihop den till helgen.

  10. #2430

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150330_210528.jpg 
Visningar:	224 
Storlek:	55,0 KB 
Id:	51502
    sådär prototypen nästan färdig. Ska försöka få ihop den till helgen.
    Snyggt, ser bra ut. Har du kollat så att topplattan inte kommer med i bild i gopro?
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  11. #2431

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Snyggt, ser bra ut. Har du kollat så att topplattan inte kommer med i bild i gopro?
    På mina inställningar syns den ej. Inte testat på största vid vinkeln.

  12. #2432

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    På mina inställningar syns den ej. Inte testat på största vid vinkeln.
    på wide ser man lite av top plattan på vänster sida i bild Kan räcka med att man vinklar kameran 30grader istället för 25grader. Eller om kameran hade suttit kanske 5mm högre att det inte synts.
    Men 30grader känns lite mycket för min smak och sätta den högre upp gör den mindre skyddad.
    Men ska försöka få den flygtest klar ikväll iallafall. Så får jag testa vid senare skede att vinkla kameran mer eller höja den högre upp. Man får obehindrad bild med medium fov på gopro.

  13. #2433

    Standard

    Du har fått kabeln antar jag eAk?

  14. #2434

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Du har fått kabeln antar jag eAk?
    Nej ingen kabel har dykt upp.

  15. #2435

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Några nya bilder på prototypen. Inte såpas mycket kvar att fixxa till. Löda fast 2 motorer, montera CCD kameran och mottagaren. Men nu är klockan sent så får fortsätta med det imorgon eller på torsdag.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01878.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	51521 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01873.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	61,9 KB 
Id:	51524 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01877.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	61,7 KB 
Id:	51525

    Testade att få bort det som syntes av top plattan i bild på wide läget i min gopro 4black.
    Det räckte att lyfta kameran så att fram kant ligger ovanpå stoppet som hindrar kameran att glida framåt.

    Så det är en ytterst liten ändring att få den att ligga på det sättet i stolen innebär någon enstaka grads extra vinkel. Hoppas ha den klar för premiär flygning så fort som möjligt.

    Funderar på att rita till en förstärknings bit man ska montera istället för botten plattan eller tillsammans med den. Som går ut till yttre hålen på armarna för att styva upp ramen om det skulle behövas.

  16. #2436

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01880.jpg 
Visningar:	187 
Storlek:	68,7 KB 
Id:	51560
    Sådär då är det väl dags att försöka sig på en testflygning i helgen kvar då. Får väl fräsa ut min moddade kamera fäste och ccd kamera fästet också och montera det.

  17. #2437

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01880.jpg 
Visningar:	187 
Storlek:	68,7 KB 
Id:	51560
    Sådär då är det väl dags att försöka sig på en testflygning i helgen kvar då. Får väl fräsa ut min moddade kamera fäste och ccd kamera fästet också och montera det.
    Spännande, du får rapportera hur det går känns ju som att det inte borde vara några problem! Ser onekligen bra ut också. Vad ligger totalvikten på för din maskin?
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  18. #2438

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Spännande, du får rapportera hur det går känns ju som att det inte borde vara några problem! Ser onekligen bra ut också. Vad ligger totalvikten på för din maskin?
    Nu är den prov krachad
    Min mottagare verkar ha strulat. för den ville inte reagera 3 gånger när jag styrde och det slutade med full fart ner i backen. Plattan höll gopron är hel så jag klassar den som försäljnings klar.

    Den mottagaren har varit dränkt i vatten flera gånger av alla kracher i snön.

  19. #2439
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Vår och flygsäsongen är igång!


  20. #2440

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Nu är den prov krachad
    Min mottagare verkar ha strulat. för den ville inte reagera 3 gånger när jag styrde och det slutade med full fart ner i backen. Plattan höll gopron är hel så jag klassar den som försäljnings klar.

    Den mottagaren har varit dränkt i vatten flera gånger av alla kracher i snön.
    Jag som nästan tänkte be dig att krascha den för att se om den höll... Skicka PM när du är redo att sälja som sagt
    Vad är det för mottagare du kör?

    Edit: Såg klippet i din tråd. Tuffare test för plattan går ju inte att få!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •