Reklam

 
Sidan 50 av 132 FörstaFörsta ... 40454647484950515253545560100 ... SistaSista
Resultat 981 till 1 000 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #981

    Standard

    Det var det jag menade - fel på minnet - korrigerar posten


    Jag testade detta under min flygning igår - först ett par flippar LOS sedan på med goggles och göra samma sak.

    Tyckte det var lättare att flippa FPV men det gick fortare LOS - övning ger färdighet...

    Skall till stockholm ett par dagar - kanske tar med sakerna för en flygtur eller 2...kanske på Vindö/Djurö
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #982

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Du kan flippa i ACRO och när du kommit runt aktiverar du horizon så rätar den upp sig självt.
    Acro är det när man väljer ett fm utan att bocka i något? Det är nog isf vad jag kallar rate.
    //Lasse

  3. #983

    Standard

    Mina grejor är på väg...

    Quaden är snart klar men har bara ett KK2.1.5 ännu. Om någon vet om ett NAZE32 till salu så köper jag det gärna.
    Ska bli grymt kul att testa fpv med multirotor.
    Tillverkar mina bommar av 5x10mm furu och skall bli spännande att se om det fungerar bra.
    Har 10x10 alu på gång men vet inte om det egentligen krävs?
    Som dämpare mellan Clean och dirty använder jag buntband i silicon slang avsedd för metanol.
    Vad tror ni om det? Får fota lite sen men det är fullt upp just nu med förberedelser inför Arboga Storskala meet.

  4. #984

    Standard

    Någon som handlat ifrån rotorgeeks.com?
    Där fanns Naze32 Acro in stock, och jag har beställt en.

  5. #985

    Standard

    Jag köpte mina cobra 1960 motorer därifrån, dock skeppades jag till en annan i Canada som byggde allt.
    Skall dock vara en riktigt bra butik, och väldigt aktiv i hobbyn.

    Citat Ursprungligen postat av Scaze Visa inlägg
    Någon som handlat ifrån rotorgeeks.com?
    Där fanns Naze32 Acro in stock, och jag har beställt en.

  6. #986

    Standard

    Var har du köpt 5x10mm alu?

  7. #987

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Dagens flygställe. Kostade för övrigt 5 proppar men det var det värt. spännande med begränsad flyghöjd. Satte nerverna lite extra på plats haha
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #988

    Standard

    Är det nån som kan tänka sig att sälja ett LC-filter eller komponenterna jag behöver?

  9. #989
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Kajak, film på det!!

    Stefanli, jag har inget tyvärr, men brukar bygga när jag behöver.
    Har du lite "skrot" hemma så är det lätt. Ett trasigt nätaggregat till PC brukar innehålla det man behöver.

    Ingredienser:
    En järnpulverkärna med 10-20mm yttre diameter, ca 1m lackerad koppartråd med en diameter runt 0.5-1mm, en elektrolytkondensator runt 100-470µF och en plast eller keramisk kondensator på ca 100nF.

    Receptet:
    Linda tråden tight runt kärnan. Så många varv som får plats innan hålet blir fullt.
    Mata in spänning från lipo på ena sidan. Andra sidan blir ut till kameran, och på den tråden löder du fast plusanslutningen på elektrolytkondensatorn. Löd den andra kondensatorn parallellt med elektrolytkondingen. Minusbenet på kondingen/arna ansluter du till minus på batteriet.

    Klart!

    EDIT: Hittade en vettig guide som beskriver rätt bra hur man gör, om du vill testa.
    http://blog.oscarliang.net/power-fil...er-fpv-camera/

  10. #990

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag kör med servokabel av lite grövre typ . Lackad koppartråd känns overkill
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #991

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Var har du köpt 5x10mm alu?
    Var det där menat till mig?
    Jag har inte köpt någon alu. Min 220 tri är en Armattan Mini helt i kolfiber.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140718_001250.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	68,7 KB 
Id:	46698

    Startar antagligen en tråd om den när jag väl fått flyga den lite fpv, väntar bara på vtx från kina .

  12. #992

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Nej, det var riktat mot Scaze som skrev att han använde 5x10mm men nu såg jag att det var furu och inte alu.

    Jag har iofs på g ny 10x10mm CF från HK så det blir väl det när jag uppgraderar min LKTR.

  13. #993
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Gårdagens lekstund, sand.
    Lite blåsigt och hoppigt tyvärr, men så är det på ön


  14. #994

    Standard

    Najs ställe ! Har ett stoort (tror det är 700m eller mer rakt över) sandtag nära mig med träd och sand där jag funderade på att flyga men dessvärre tyckte dom det var bra att sätta upp både en stor transformatoranläggning med tillhörande feta högspänningsledningar och ett radiotorn där sp känns lite risky :/

  15. #995

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    De kommer film men är,på landet med skitdålig uppkoppling. I början av nästa vecka kommer det
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #996

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Filmen redigerad men ingen bandbredd att tanka upp till tuben tål att väntas på detta
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #997

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Smooth video markusb
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #998

    Cool

    så har man haft sin första "melt down" då...
    glad det blev med LKTR 250 maskinen,har väl 3-4 timmar i luften med den o den är nu bra tunad. tog med den till mor o fars stuga.. vet att det är trångt ,men tänkte kolla om det gick och flyga bland buskar o snår med en mini fjutt..drog i väg bortåt vägen för att kolla vart videosignalen började svaja?.. hade bra bild o vände tillbaka mot stugan..
    Grabben stod o sköt luftgevär!.. bäst att hålla sig undan,så man inte blir nedskjuten!!.
    stannade upp och hovrade 3-4 meter från mina nära o kära..PLOPP!! rollade runt o började brinna!!.så där bara!!??.. nedskjuten av luftgevär blev ja inte!!.
    Glad jag inte hann ut över sjön jag tänkte ta en repa över.

    ytterligare ett bevis på att man ska flyga säkert... alltid..


  19. #999

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    72
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    IT Pro
    Klubb
    Lindsdals Radioflygklubb - Kalmar

    Standard

    Surt tragi, tur ingen kom till skada. Men det var nog din fars zombieimitation som skrämde slag på den lille

    Har själv rcx motorerna, men andra esc.s jag är nybörjare och hade bara tänkt flyga "lugnt" tills jag känner mig säkrare. Men nu ser man ju att lugnt också kan gå snett... Skickar upp lite bilder och en kort trädgårdsmaiden till kvällen, jag har ju inte byggt en LKTR... Men väl en mini

  20. #1000

    Standard

    Samma hände för mej redan efter Ca:10 min.
    Sedan med en annan motor men då var det en skruv som skavt på lindningen.
    Nu är det fixat och den flyger underbart ända till något träd eller buske anfaller helt oprovcerat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •