Reklam

 
Sidan 33 av 132 FörstaFörsta ... 2328293031323334353637384383 ... SistaSista
Resultat 641 till 660 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #641

    Standard

    Hur aktiverade du SERVO_TILT ? jag hittar inte det alternativet i GUI

    Tja...Googlade och hittade en stänkare på FPVlab


    Måste tydligen aktivera PPM innan det funkar via CLI

    feature ppm (by default this is off)
    feature servo_tilt (this will set the pins such that S1 = M1, S2 = M2, S3 = M3, and S4 = M4).


    Nu kan jag köra PPM via 2.4 FrSky eller 433mhz OpenLRSng

    Nu måste jag löda loss MultiWii-kontrollern och se om jag kan få på denna på ett snyggt sätt tillsammans med Blåtandsmodulen.
    Senast redigerat av UndCon den 2014-06-21 klockan 12:10.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #642

    Standard

    Det ska gå att flippa i Horizon.
    Men man måste nästan ut med spaken till max innan den "släpper loss".
    I Arduino versionen av Mwii finns Acrotrainer som släpper tidigare.justerbart t.om.
    Vet inte om det kommit med i Baseflight.
    Angle ska begränsa till Max 45 grader lutning.
    I Horizon finns inte den gränsen om spaken maxar ska den flippa.
    Kolla utslagen på sändaren ska vara 1000 - 2000.
    Men räkna inte med att flyga vild 3D i horizon men det är till hjälp för NybörjarAkrobatik.

  3. #643

    Standard

    Ska man köra naze32 eller afromini?

  4. #644

    Standard

    @PatrikE
    Tackat för infon. Min flippar inte vid max så jag måste nog öka utslagen. Jag är nog inte ute efter att flyga 3d i annat än rate men det är ju kul att testa funktionerna.

    Jag vill verkligen få BARO att fungera, men det är en lite krånglig process att ansluta till datorn för varje justering. Jag får nog ta och installera en KVOSD eller vänta tills jag får hem blåtandsmodulen innan jag börjar mixtra för mycket.

    @Timtimtim
    Jag valde AfroMini av två anledningar. Dels var den billigare och sedan var den i lager. Att den är mindre spelar inte så mycket roll tycker jag. Varför en del köper ACRO när man kan köpa denna förstår jag inte.

  5. #645

    Standard

    Naze32 acro är lättare att fästa och så är det lättare att koppla in andra grejer som osd.

  6. #646

    Standard

    Ok ok! men vad missar jag mer om jag köper afro istället för naze32?

  7. #647

    Standard

    Läs på AbuseMarks hemsida, vad jag vet så är de mycket lika då de har samma sensorer. AfroMini har inte samma ljus indikering bla, ex det syns inte när den är armerad

  8. #648

    Standard

    Kom på en mycket viktig skillnad och det är att AfroMini saknar USB och konfigurerade etc sker mha FTDI adapter, (seriell USB). Inte så krångligt men inte heller då enkelt som USB. För mig var det inga problem då jag redan använder en sån adapter till TSLRS FW-uppgradering samt diverse Arduino-projekt.

    http://m.ebay.com/itm/181442505942?nav=SEARCH

    Jag väljer som sagt hellre denna än en Acro men kommer att beställa en Naze32 när han får den i lager igen.

  9. #649

    Standard

    Har gjort en tråd för Naze 32 mfl, kanske ska flytta de här diskussionerna och frågor/svar där istället?

    http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=42015
    Funfly Naze32 / AfroMini

  10. #650

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ok ok! men vad missar jag mer om jag köper afro istället för naze32?
    Afromini saknar magnetometer (kompass), anslutningsmöjlighet för buzzer, batteriövervakningsanslutning och inte heller den inbyggda konverteraren för telemetridata för FrSky (och ev andra). Dessutom måste man använda PPM (eg. CPPM?) så du behöver en mottagare som stödjer det. Som nyss påpekats finns inte heller USB anslutning. Det är möjligt att fler saker plockats bort eller att jag har fel på nån punkt, jag har inte grävt så djupt. Ev. saknas några AD konverterare ocksåsom enligt manual skulle kunna användas för sonar t.ex.
    Senast redigerat av High Five den 2014-06-21 klockan 22:12.

  11. #651

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Läs på AbuseMarks hemsida, vad jag vet så är de mycket lika då de har samma sensorer. AfroMini har inte samma ljus indikering bla, ex det syns inte när den är armerad
    Min har samma ljus som mitt naze32 kort. Kanske det har ändrats.

  12. #652

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ja min har ju endast krympslang men det borde inte vara så hoppig tycker jag. Sedan kan jag inte flippa i HORIZON-läget, för mig verkar den fungera exakt som ANGLE.
    Enligt manualen ska man ha foam runt barometer sensorn. Det blir nog en hel del turbulens vid en quad så det är säkert värt att testa.

  13. #653

    Standard

    Vilken gps modul rekoomenderas till naze32? och någon som testat det?

  14. #654

    Standard

    Av någon konstig anledning så ville motorerna inte starta korrekt efter byte från MultiWii till Afro så det blev till att plocka sönder allt igen och löda om...men nu så... Skall testa kalibreringen via GUI som jag länkade in en film om...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  15. #655

    Standard

    Nu har jag testflugit....filmade första flygningen
    Sitter dock på fel dator...så jag kan inte skapa någon bra film...

    Helt default inställningar, blåsigt, dåligt laddad lipo och andra ursäkter...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  16. #656

    Standard

    Vad använder ni för lcfilter?

  17. #657

    Standard

    Hemmabyggen
    typ detta

    http://www.fpvuk.org/how-tos/lc-filters/



    Min lilla testflygningsfilm är klar...

    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #658

    Standard

    Fint! kollade din video, hur fungerar orange uhf systemet? är det värt att köra det istället för tex frsky?

  19. #659

    Standard

    Frsky har lite PPM problem som inte Orange har...

    http://diydrones.com/profiles/blogs/...-disappointing

    Jag kör med 433 på min Bixler också och det funkar klockrent med Telemetri och allt.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #660

    Standard

    Yes men det går ju att lösa med fw, jag tänkte mer på räckvidd? är den pålitligare än 2.4 frsky? om man flyger lågt, bakom föremål osv. Är det 1w du använder`?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •