Reklam

 
Sidan 111 av 132 FörstaFörsta ... 1161101106107108109110111112113114115116121 ... SistaSista
Resultat 2 201 till 2 220 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2201

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Är du nöjd med prestandan i Geminin? Snygg hexa men känns lite ömtålig av det jag sett.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #2202

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Är du nöjd med prestandan i Geminin? Snygg hexa men känns lite ömtålig av det jag sett.
    Jag har bara testat den två accar utomhus ännu och har inte flugit små snabba multis tidigare, men den känns riktigt nice såhär långt, "locked in" som proffsen säger :-). På 4s är den en raket men lätt att kontrollera samtidigt.

    Krashtåligheten får tiden utvisa, jag har lyckats frontalkrocka med en EPP-kärra på inomhusflygning i alla fall och då gick det åt två proppar samt att en motorn lossnade (de sitter med plastskruvar), godkänt med tanke på smällen och att den föll rakt i hårda golvet efteråt. Sedan har jag hängt upp den i ett nät i samma hall och haft lättare kontakt med en vägg utan skador.

  3. #2203

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Finns det inga "karosser" som passar på dessa 250-kärror ? Typ nåt i lexan ungefär som till RC-bilar - eller helisar för den delen...
    De skulle ju bli både snyggare och inte minst borde de bli enklare att lägesbestämma om man flyger "LOS"...
    Roger
    Låter som ett projekt

  4. #2204

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Tackar. . Alvastra kloster är klart värt ett besök
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #2205

    Standard

    Någon som har en eller ett par extra armar till ZMR som ni kan tänka er att sälja?
    En av mina gick av precis vid motorplattan för någon halvtimme sedan.
    Vore grymt uppskattat!

  6. #2206

    Standard

    Hur lyckades du med det?

  7. #2207

    Standard

    Tränade på flips och rolls. Så kom jag en anning för lågt och så la landade den hårt på ena armen. Antar att den fick en perfekt stöt mot stresspunkten.

  8. #2208

    Standard

    Måste det varit, har smällt min rätt bra i diverse saker utan en skråma. Sålde tyvärr min extra ram så kan inte hjälpa dig.

  9. #2209

    Standard

    Antar att kvaliten skiljer sig i olika batchs

  10. #2210

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har glasfiber varianten. Den känns typ odödlig. Har tränat acro läge med den nu ett gäng accar och kraschat otaliga gånger. Kan sälja en av mina oöppnade ramar.

  11. #2211

    Standard

    Har funderat lite på en sådan version. Känns bättre med riktigt glasfiber än tvivelaktigt "kolfiber".

    eAk, jag PMar dig

  12. #2212

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Oneshot125 verkar vara bra grejjer. Ska ut och testflyga nu men första testet i handen lovande resultat.

  13. #2213

    Standard

    eAk, du skall kunna höja pidsen högre än vanligt med oneshot. Kör du samma pids så skall den flyga ungefär som innan.

  14. #2214

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Vad är oneshot?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #2215

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Vad är oneshot?
    Det är det nya
    Funkar väl bara med kizz escar änsålänge men det är lite annan styrning mot escarna som ska vara riktigt bra.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #2216

  17. #2217

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Ja det fungerar ju uppenbarligen då jag kör högre pid nu än innan. Har inte gjort någon tuning alls men hade dom på 1.4 innan och nu står dom på 2.0 tänkte jag kan likagärna höjja lite när jag ändå rensat alla settings på kontyrollen med cleanflight flashningen. Dock har jag lite problem med I för den gör långsamma oscilationer. Men med cleanflight kan man ju ställa värden med radion som på alla andra flygkontroller. Så ska Fixxa flight modes och sådant när jag får nya radion och mottagaren. Ska byta från hitec till taranis. Beställt en till min lillebror och en till mig själv så att vi har samma.

  18. #2218

    Standard

    Då har man julpyntat trin. Hobbykings led strippar, drivna rakt på 4s acken.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141215_154042.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	54,2 KB 
Id:	49456

  19. #2219

    Standard

    Vad kör ni för PID´s på era KK 2.1.5 mini på era zmr?

    Self level mode har jag fått gå ner till 42/20.

    Sen vrider sig quaden en del när man ger full throttle, vet inte riktigt vad det är för skumt.

  20. #2220

    Standard

    Vad tror ni om att sammanstråla på inomhusträffen i Degerfors 5 jan. Kl 9-24.
    Vi kunde kanske köra lite racing och så lära av varandra och ha himla kul.
    detta brukar vara en toppen träff i en riktigt stor hall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •