Reklam

 
Sidan 63 av 132 FörstaFörsta ... 1353585960616263646566676873113 ... SistaSista
Resultat 1 241 till 1 260 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1241

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    +1 det där är ju sådant tjejer med en alkoläsk i handen lyssnar på
    Precis , men det är klart , kajaken är ju lite långhårig och fjollig
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #1242

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Haha jag fortsätter med min musik i mina filmer. Ni kan ju alltid välja att inte titta

    Timtimtim: det är en stock QAV250 quad som jag flyger med sunnysky motorer. Skall försöka få fram en film på den.

    Simon: kan meddela att jag inte är långhårig längre
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #1243

    Cool

    Grym Flygning Kajaken!!!.. Respekt!!..
    1+ på musikvalet..

    kan det sluta regna... vill oxo flyga nu!!.
    //Patrik.

  4. #1244
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Har precis varit ute och kört maiden på min FPV250 som fått nytt liv nu.
    RCX 1804, RCX 10A G, 5x3 GF, Naze32 funfly, frsky d8r-xp, sunsky 800mW, klöver med 2.4G notch, nån sc2000 kamera på rea och zippy 1300mAh.
    Vilket spjut!
    Undrar om det är att allt är samlat i mitten jämfört mot LKTR där det är mer utplacerat i längsled, plus att batteriet sitter högre på LKTR.

    Denna FPV250 kommer nog bli mysig med lite kamera och PID-justeringar. Naze32 funkar bra mycket bättre än KK2 som jag körde sist på min FPV250.

  5. #1245

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Tiotusen kronorsfrågan då. Jag köpte 4 sådana här: http://www.goodluckbuy.com/simonk-10...or-qav250.html Eller ja 2 st CW och 2 st CCW. Men så fort jag kopplat in dom så brann 3 escer och en motor. Vadan detta?

  6. #1246

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hampus Degramo Visa inlägg
    Tiotusen kronorsfrågan då. Jag köpte 4 sådana här: http://www.goodluckbuy.com/simonk-10...or-qav250.html Eller ja 2 st CW och 2 st CCW. Men så fort jag kopplat in dom så brann 3 escer och en motor. Vadan detta?
    Tråkigt
    Vad för batteri ? Ingen lödning exponerad på typ kolfiberram eller så ?

  7. #1247

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Tråkigt
    Vad för batteri ? Ingen lödning exponerad på typ kolfiberram eller så ?
    3S 2200 mah 28c
    Hade inte tänkt att flyga med det batteriet. Kopplade bara in det för programmeringen. Slängde på min Naza v2 i väntan på naze32.

    Är en sådan där glasfiberhistoria som är utfräst och alla lödningar är krympslangade.

    Kan ju minst sagt säga att man tappade lusten just nu. Så om någon har en RTF som dom tröttnat på så skicka pm.

  8. #1248

    Standard

    Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.

  9. #1249

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.
    Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
    Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.

  10. #1250
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Det bör inte pajja ESC bara för det.

    Rök det ur dom?
    Skär bort krympslangen på en och posta en bild på ev synlig skada så kanske vi kan lura ut något.

  11. #1251

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hampus Degramo Visa inlägg
    Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
    Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.
    det blir oftast bränd esc, iallafall om man gasar en liten stund
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #1252

    Standard

    Mycket möjligt. Minns att jag läste nån gång att nån gjorde detta och brände reglaget. Exakt vad som händer vet jag dock inte.

    Citat Ursprungligen postat av Hampus Degramo Visa inlägg
    Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
    Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.

  13. #1253

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    tror det blir strömrusning
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #1254

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Hann aldrig gasa någonting. Kopplade upp allt till datan och kopplade in batteriet. Sen gick jag för att hämta kaffe. När jag kom tillbaka så hade jag en rökpelare och 3 glödande escer. Så troligtvis är det där jag har problemet. Jaja nu har man lärt sig något nytt.

  15. #1255

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Det som är att dom brann inte direkt. Utan det tog ju en liten stund. Jag kopplade in batteriet och kollade så naza assist kopplade upp. Så säkerligen vart det strömrusning som efter en stund överhettade escen. Trist dock att en motor ser ut att fått stryk också. Annars hade jag kunnat ta 4 nya escer från typ rcflight eller liknande.

  16. #1256
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Vad har du för flygkontroller?
    Funderar på om det är dina sbec (står inte om det är det i reglagen) som brunnit för dom arbetat mot varandra på något vis.
    Är det KK? Isf borde esc på kanal 1 överlevt?

    EDIT: Läser man föregående inlägg ordentligt så ser man tydligt att det inte är ett KK

    Hur är det med Naza, tar den matning bara från ESC 1?

  17. #1257

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hampus Degramo Visa inlägg
    Hann aldrig gasa någonting. Kopplade upp allt till datan och kopplade in batteriet. Sen gick jag för att hämta kaffe. När jag kom tillbaka så hade jag en rökpelare och 3 glödande escer. Så troligtvis är det där jag har problemet. Jaja nu har man lärt sig något nytt.
    ger du igen gas så spelar det ingen roll om du har motor inkopplad eller ej, då tror jag snarare på att du har + från alla escar ihop och escar som inte är gjorda för det
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #1258

    Standard

    Då var äntligen min LKTR250 tillräckligt färdigbyggd för att tas med ut på premiärflygning.

    Jag kan inte säga annat än att jag är riktigt imponerad av det här bygget, visserligen är den enda quadcopter jag har att jämföra med en 3D-printad Hovership med RCX 1804-motorer på, men den här flyger både otroligt stabilt och sticker iväg med en väldig fart när man ger full gas. Och detta utan att ens rört PID-konstanterna i Naze32 Acro-kortet.

    Den väger in på 495 gram flygklar, så mitt mål att klara mig under 500 gram uppfylldes. Men då har jag ju ingen FPV-utrustning på alls, men o andra sidan ett 3S 1500mAh Zippy Compact (de flesta verkar väl flyga med 1300mAh på dessa?)...

    Kommer väl kanske framöver testa viktskillnaden med att byta ut alla skruvar osv. till nylon, och vad man mer nu kan tänkas pröva för att göra den lite lättare

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1150-2.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	479,5 KB 
Id:	47204

  19. #1259

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Vad har du för flygkontroller?
    Funderar på om det är dina sbec (står inte om det är det i reglagen) som brunnit för dom arbetat mot varandra på något vis.
    Är det KK? Isf borde esc på kanal 1 överlevt?

    EDIT: Läser man föregående inlägg ordentligt så ser man tydligt att det inte är ett KK

    Hur är det med Naza, tar den matning bara från ESC 1?
    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    ger du igen gas så spelar det ingen roll om du har motor inkopplad eller ej, då tror jag snarare på att du har + från alla escar ihop och escar som inte är gjorda för det
    Naza tar ju sin matning från sin PMU.

    Jo alla escar sitter ju ihop typ. I en sådan här: Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	TL9607.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	78,6 KB 
Id:	47205
    Hur sjutsingen kopplar man då ihop det?

  20. #1260
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    visa bild...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •