Reklam

 
Sidan 99 av 132 FörstaFörsta ... 4989949596979899100101102103104109 ... SistaSista
Resultat 1 961 till 1 980 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1961

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Håller med simon, verkar vara P som är för låg.
    Jag hade liknande fenomen på min, höjde yaw P från 8 till 12 och har inte upplevt det sedan dess.
    Borde det inte vara roll p? Det är en 250 trikopter så borde den inte rolla vid yaw.

  2. #1962

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    den sidan som faller ner, om inte jag minns fel från klippet så vek den rakt åt sidan ?

    Det som händer när man har för låg p på rollen i detta fall är att den inte gasar på tillräckligt mycket tillräckligt fort
    utan det blir en långsam insvängning till "börvinkeln"
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #1963
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ok, förutsatte att det var en 250 quad..

  4. #1964

    Standard

    Yep, den vek sig åt sidan. Precis som om en motor drog på rejält, alternativt att den andra stoppade. Nåja jag kommer behöva helt nya pids i helgen ändå. Cleanflight skall installeras samt comp_pwm aktiveras på mina esc's.

    @markus, det var en vtail från början, ett litet tag en quad. Och nu är den konfigurerad som en tri.
    Snart lanseras nya armar så man kan bygga den som Y4/Y6 eller X8.

    X8 med Cobra 2208 2000kv / 4s och 6x4.5 proppar hade varit en intressant maskin. Dock vet jag inget lämpligt lipo som överlevt tortyren. ~176A kan bli intressant på ett 4s2200.

  5. #1965
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    5.8 är väll inte lagit i sverige heller om du inte kör med 25mw?
    1,3 och 5,8ghz är båda lagliga och öppna frekvenser i Sverige. Upp till 25mW kan vem som helst nyttja dem fritt, men allt över det så ska man egentligen ha amatörradio licens, sen får du lagligt nyttja frekvenserna upp till om det var 100W eller mer men det är ju tur att alla här bara kör på 25mW dock är det värt att nämna att det är både billigt och enkelt att ta amatörradio licensen!

  6. #1966

    Standard

    Det är så ballt med 5 meter räckvidd när man fpv:ar

  7. #1967

    Standard

    Det behövs inte alltid hög effekt!
    Med denna har jag flugit > 1km.
    http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=1302
    Visserligen på 300m höjd.
    Den penerterar lite träd på ca:300m avstånd.
    Jag är faktiskt imponerad.
    Nästan laglig dessutom.

  8. #1968

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Vet många här kör med Naze32..är det nån med Spektrum DX6? får inte det o lira alls..
    kör innan med Turnigy 9 inga problem.. nu fårjag det inte o lira kommer inte i Armering..

  9. #1969

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Har du ställt end points? 1010 - 1990 ?

  10. #1970

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Nepp inte kikat med datan..
    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Har du ställt end points? 1010 - 1990 ?

  11. #1971

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av GREVEN Visa inlägg
    Vet många här kör med Naze32..är det nån med Spektrum DX6? får inte det o lira alls..
    kör innan med Turnigy 9 inga problem.. nu fårjag det inte o lira kommer inte i Armering..
    Jag använde DX6i förut. Man måste ställa travel adjustment i sändarn till +/-125% för att värdena i baseflight/nazen ska stämma. Du måste koppla nazen till datorn för att ställa in och se att allt stämmer dock. Kolla så alla kanaler är rätt i baseflight och ger fulla utslag.

  12. #1972

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    OOOOOOO så vill det bara jäklas mer den här kvällen..
    får ingen kontakt med basflight..vet jag hade strul i början.. men nu har jag suttit här i en kvart utan kontakt..

    Allt för man vill instalera en ny Sändare

  13. #1973

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Någon som testat att använda sin vtx som ubec?
    Jag har nu lött så att den förser min mottagare med 5v.
    Är dom tillräckligt tillförlitliga att ha som ubec 300ma ska den leverera enl immersionrc.
    Dom brukar ju hålla igång kameran åtminstonde. Någon som hörttalas om att dom skulle bränna eller sådant?

  14. #1974

    Standard

    Har funderat på det också men bestämde mig för att skita i det. Skulle vtx dö av nån anledning har man inte nån möjlighet att slänga av brillorna o rädda den.

  15. #1975

    Standard

    Lite off topic kanske. Men är det nån här som skulle kunna tänka sig att printa den här åt mig, mot betalning så klart.

    http://www.thingiverse.com/thing:526082

    25% inlay och PLA rekommenderas, helst vit.

  16. #1976

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stefanli Visa inlägg
    Lite off topic kanske. Men är det nån här som skulle kunna tänka sig att printa den här åt mig, mot betalning så klart.

    http://www.thingiverse.com/thing:526082

    25% inlay och PLA rekommenderas, helst vit.
    Kontakta kjni här på forumet. Han är kung när det kommer till 3D print.

  17. #1977

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Någon som testat att använda sin vtx som ubec?
    Jag har nu lött så att den förser min mottagare med 5v.
    Är dom tillräckligt tillförlitliga att ha som ubec 300ma ska den leverera enl immersionrc.
    Dom brukar ju hålla igång kameran åtminstonde. Någon som hörttalas om att dom skulle bränna eller sådant?
    Jag kör så och det funkar klockrent. Ger ström till mottagaren och den i sin tur KK2a.
    Kör ju med opto reglage, som jag dock moddat nu. Lödde loss servokabelns positiva sladd och lödde på den på en av 5V regulatorena på reglaget.

  18. #1978

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Jag kör så och det funkar klockrent. Ger ström till mottagaren och den i sin tur KK2a.
    Kör ju med opto reglage, som jag dock moddat nu. Lödde loss servokabelns positiva sladd och lödde på den på en av 5V regulatorena på reglaget.
    Vad kör du för esc? Fattar inte moden riktigt?

  19. #1979

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Någon som vet om det sitter kortslutnings diod på immersionRC 5.8ghz video sändare? Jag råkade löda stömmen baklänges. den funka<r nu när jag gjort det rätt. Men känner mig lite orolig för att jag kan ha haft sönder något annat.

  20. #1980

    Standard

    ZTW spider 12a opto.
    På baksidan av reglaget (om mosfetarna är framsidan) så sitter det två regulatorer. En av dessa ger ut 5V+. Så jag har kvar servokabelns jord på samma ställe men löder den positiva sladden på regulators "out" stift

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •