Reklam

 
Sidan 98 av 132 FörstaFörsta ... 488893949596979899100101102103108 ... SistaSista
Resultat 1 941 till 1 960 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1941

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ny film med min BEE245 på 2300kv och 4s Powwwwa
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #1942

    Standard

    Skyssta videos grabbar
    marcusb, man ser att du har bra mycket mer fart nu med 5040.

    Behöver tips på hur jag ska flyga på platsen i videon nedan för att det ska bli lite roligare och unikare video och inte bara samma runda. Är jättedålig på att komma på nytt.
    Kan komma på lägga in lite mer acrogrejor och kanske flyga lite längre bort över träden. Kör 5.8Ghz så kan inte flyga inne i kanalen annars hade det varit fränt. Trädklungorna gör att jag inte kan flyga lågt över hamnen heller.

    Dåligt med flygställen så behöver lite tips om hur jag ska göra det bästa av detta ställe.


  3. #1943
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    [QUOTE=Copterdude;365287]Skyssta videos grabbar
    marcusb, man ser att du har bra mycket mer fart nu med 5040.

    Behöver tips på hur jag ska flyga på platsen i videon nedan för att det ska bli lite roligare och unikare video och inte bara samma runda. Är jättedålig på att komma på nytt.
    Kan komma på lägga in lite mer acrogrejor och kanske flyga lite längre bort över träden. Kör 5.8Ghz så kan inte flyga inne i kanalen annars hade det varit fränt. Trädklungorna gör att jag inte kan flyga lågt över hamnen heller.

    Dåligt med flygställen så behöver lite tips om hur jag ska göra det bästa av detta ställe.

    Mitt tips: Jag ser ett lämpligt ställe 1:17 för lite acroflygning på låg höjd, ser inte ut som någon högtrafikerad väg heller, så det verkar vara en perfekt plats för lite buskflygning.

  4. #1944

    Standard

    Jupp, flög endel där i somras med en 3S mini med 5" proppar. Finns endel roliga passage på det stället men är roligast med en lätt mini så man kan krångla sig igenom små öppningar i mellan buskar och träd. Den jag flyger nu är lite väl grov i styrningen för det.

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Mitt tips: Jag ser ett lämpligt ställe 1:17 för lite acroflygning på låg höjd, ser inte ut som någon högtrafikerad väg heller, så det verkar vara en perfekt plats för lite buskflygning.

  5. #1945
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Jupp, flög endel där i somras med en 3S mini med 5" proppar. Finns endel roliga passage på det stället men är roligast med en lätt mini så man kan krångla sig igenom små öppningar i mellan buskar och träd. Den jag flyger nu är lite väl grov i styrningen för det.
    Det går väl att flyga buskflygning med en Flip 260 4s 6" också eller ? Lite inspiration finns här. men du kanske föredrar lite lugnare flygning.

  6. #1946
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Copter, du har något vandrarspår över åkerplätten ser jag. Någon liten grusväg, asfaltsvägen, skogskanten, kanten av kanalen. Lite buskar. Försök göra en runda där du flyger fort och lågt och så nära samtliga som möjligt. Ex mitt över stigen utan att vingla för mycket i sidled, Följ grusvägen på låg höjd. Ligg precis över kanten asfalt/gräs, samma sak med kanalen.
    Runda en buske antingen så snabbt du kan i en större sväng eller så tight det går utan att slå emot grenarna.

    Ungefär så tänker jag när jag målar virtuella banor

    Fick sänka timern från 6:40 till 5:00 i radion med 5040 propparna. Det drar väldigt mycket mer ström nu, men helt klart stabilare och roligare! Hoppas ackarna pallar det bara. Skulle dom rasa så blir det att köpa 4S..................

  7. #1947

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Det går väl att flyga buskflygning med en Flip 260 4s 6" också eller ? Lite inspiration finns här. men du kanske föredrar lite lugnare flygning.
    Najs video. Stället på min video är så litet att det tar bara några få sekunder att åka igenom hehe. Bara liten plätt

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Copter, du har något vandrarspår över åkerplätten ser jag. Någon liten grusväg, asfaltsvägen, skogskanten, kanten av kanalen. Lite buskar. Försök göra en runda där du flyger fort och lågt och så nära samtliga som möjligt. Ex mitt över stigen utan att vingla för mycket i sidled, Följ grusvägen på låg höjd. Ligg precis över kanten asfalt/gräs, samma sak med kanalen.
    Runda en buske antingen så snabbt du kan i en större sväng eller så tight det går utan att slå emot grenarna.

    Ungefär så tänker jag när jag målar virtuella banor

    Fick sänka timern från 6:40 till 5:00 i radion med 5040 propparna. Det drar väldigt mycket mer ström nu, men helt klart stabilare och roligare! Hoppas ackarna pallar det bara. Skulle dom rasa så blir det att köpa 4S..................
    Tack, tänkte försöka lite lågflygning vid bryggorna vid hamnen när alla båtarna är uppe/borte. Åker man in i en av stolparna är det plask och godnatt dock hehe.

  8. #1948
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_9608.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	100,3 KB 
Id:	48795

    En till som hoppat på 250-tåget

    Multistar elite motorer, 12a afro simonK osv. Bara fpv-prylar som saknas

  9. #1949

    Standard

    Like your style the_storm

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5131.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	48797
    Det bästa av tåg. Nu hoppas jag bara på bra väder igen.

    Emax 12amp esc, DYS 1806 2300kv, 250mW fatshark + glajjor, Naze 32, ZMR250 frame med 3d-printade distanser för att gömma escerna i ramen. Även surveilzone's 5-15v 600TVL-kamera (grymt bra).
    Senast redigerat av Doomboy den 2014-11-12 klockan 00:32.

  10. #1950
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Nice Blir nog till att köpa fpv pryttlar nästa månad.. Funderar på attitude v2, 600mw och någon schysst kamera... Kör kk2 på min nu vilket verkar fungera bra, men det snackas ju så mkt om cc3d eller naze32, så det kanske blir att skicka in ett sånt kort när jag bygger in fpvgrejjerna Kör för övrigt också på 3d-printade distanser samt 3d-printade led-hållare.. En här på forumet som fixade det åt mig.. Blev riktigt bra

  11. #1951

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Nice Blir nog till att köpa fpv pryttlar nästa månad.. Funderar på attitude v2, 600mw och någon schysst kamera... Kör kk2 på min nu vilket verkar fungera bra, men det snackas ju så mkt om cc3d eller naze32, så det kanske blir att skicka in ett sånt kort när jag bygger in fpvgrejjerna Kör för övrigt också på 3d-printade distanser samt 3d-printade led-hållare.. En här på forumet som fixade det åt mig.. Blev riktigt bra
    Blir 600mW här också samt ett par Dominator V2, fått bäst i de flesta tester och inbyggd dvr också.
    Kameran är en http://www.surveilzone.com/DC5V-plas...m-lens-for-fpv Inga problem med exponering i starkt solljus eller så, att den sen snurrar på 5V som fatshark-sändaren ger är en bonus.

  12. #1952

    Standard

    Hur många kör med 1.3 ghz/lrs?
    Antennerna är rejält klumpiga, men det är skönt att veta att man kan flyga rejält långt in i en skog med ok bild.
    Speciellt då jag oftast flyger mitt i en skog.

    Tyvärr inte i närheten av lika smidigt när den skall transporteras, går inte att läga den i en låda när man kör med en cloverleaf och en lång lrs antenn.


    För övrigt, någon som vet vad som sker runt 1min in i videon?
    Jag bromsar in, den börjar vobbla lite. Sen kastar den sig den runt ~90 grader.

  13. #1953

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag kör med 1.3 och ezuhf funkar kanon. Visst går det åt antenner ibland men det är det värt. Har även 2.4 som funkar väldigt bra.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #1954

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Gissar på för låg förstärkning . P.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #1955

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Är det överhuvudtaget lagligt med 1,3 i Sverige! Man ska väl ha radio licens och grejjer?
    Senast redigerat av eAk den 2014-11-12 klockan 09:13.

  16. #1956
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Håller med simon, verkar vara P som är för låg.
    Jag hade liknande fenomen på min, höjde yaw P från 8 till 12 och har inte upplevt det sedan dess.

  17. #1957
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Är det överhuvudtaget lagligt med 1,3 i Sverige! Man ska väl ha radio licens och grejjer?
    Ja, det är en laglig frekvens. Om jag inte minns fel så behöver du bara radiolicens om din videosändare är över en viss mW i uteffekt. Däremot så är 900mhz videosändare starkt förbjudet!

  18. #1958

    Standard

    Någon som kan tipsa om ett bra kitt om man skall börja med 1.3?
    Är inte alls kunnig på vad man ska välja men handlar gärna av rmrc.

  19. #1959

    Standard

    5.8 är väll inte lagit i sverige heller om du inte kör med 25mw?

  20. #1960

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    5.8 är väll inte lagit i sverige heller om du inte kör med 25mw?
    Men alla kör väl med 25mw det följde med mina fatshark iallafall

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •