Reklam

 
Sidan 127 av 132 FörstaFörsta ... 2777117122123124125126127128129130131132 SistaSista
Resultat 2 521 till 2 540 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2521

    Standard

    Det är så jag gjort nu...skrivit av allt från 9X och matar in det i Companion. Sedan koppla upp Quaden i Baseflight och kontrollera att utslag går åt rätt håll osv...Nu verkar jag fått ordning på allt och om detta funkar har jag ingen modell kvar i min 9X längre.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #2522

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Conny Håkanssons webshop som är under uppstart kommer att ha både Tmotor samt airgear i butiken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #2523

    Standard

    Var ute tidigt söndag morgon innan frukost för att flyga ostört med Blackout 220mm quaden. Enda nackdelen är att man inte är så pigg direkt :P
    Kan verkligen rekommendera DYS SN20 reglagen. Har nu provat dessa mot KISS på samma ram och nästan samma PIDs.
    Kraften känns likvärdig tycker jag, responsen med Oneshot hyffsat lika. KISS vinner dock på bromsningen där SN20 ligger efter även om den har Dampening aktiverat. Storleken och vikten på reglagen är väldigt lika.

    Första gången jag tycker en quad är lite läskig att flyga, superkänslig på gasen. Var inte i närheten av maxgas denna runda. Lite läskigt på så liten yta. kameran är runt 40grader lutad. Behövs nog 50 eller mer.


  4. #2524

    Standard

    Börjar gå undan rakt fram. =) Snart kan ni (inklusive mig) övergå till flyg?! ;-)
    Vad har en quad för fördelar jämfört med ett flyg om det flygs som det görs med 250-quads idag?
    Mindre storlek är ett plus.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #2525

    Standard

    Manövreringsförmågan är den största fördelen med quads över flyg. Sen kommer stryktåligheten och storleken. Och så klart att det är Mycket enklare att flyga i vind. Fast man kan köra med stabilisering på flygen, men inte lika roligt då.

    Men jo jag håller med, rätt många som flyger quads, gör det på banor/områden där flyg/vinge hade passat in mer.

  6. #2526

    Standard

    Någon i gbgtrakten som har vettiga antenner till salu? Har sånna ducky nu o dom är kass. Får skitbra bild några meter sedan massor störningar o tappar bilden. Eller tips på vilka antenner jag bör ha? Kör predator v2 med en 200mw sändare

  7. #2527

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Någon i gbgtrakten som har vettiga antenner till salu? Har sånna ducky nu o dom är kass. Får skitbra bild några meter sedan massor störningar o tappar bilden. Eller tips på vilka antenner jag bör ha? Kör predator v2 med en 200mw sändare
    Jag har några över som Du kan byta till dig.

  8. #2528

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Jag har några över som Du kan byta till dig.
    spännande! Bytes mot? kanske kan ta de i PM annars

  9. #2529

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Börjar gå undan rakt fram. =) Snart kan ni (inklusive mig) övergå till flyg?! ;-)
    Vad har en quad för fördelar jämfört med ett flyg om det flygs som det görs med 250-quads idag?
    Mindre storlek är ett plus.
    Man kan titta åt det håll man ska!

    Med ett flyg så går det inte att "titta i förväg" på samma sätt som man kan med en quad tycker jag. Man kan ge lite gir för att se inåt i svängen så att man har lite mer koll på vart man ska.

  10. #2530

    Standard

    Går alldeles utmärkt att titta i förväg med ett flyg också, men det kräver en headtracker eller special mixar i radion.
    Ännu en sak som lät går sönder dock

  11. #2531

    Standard

    Jag kör "HT" på mina flyg dvs kameran sitter på en gimbal som i sin tur är kopplad på sida/höjdroder - funkar utmärkt
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #2532

    Standard

    Jag har pan/tilt-montering av kamera på i stort sett alla mina flygplan. Däremot så har jag aldrig haft problemet att inte veta var jag tar vägen med flygplan, detta pga att man alltid har hastighet framåt. Man har nog lite för liten synvinkel (FOV) om detta är ett problem.

  13. #2533

    Standard

    Såg nån video för länge sen där en snubbe flög inne i skogen med flygplan via FPV i hyffsad i snabb fart så går gör det men inget jag skulle prova på

  14. #2534

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stävlö.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	56,1 KB 
Id:	52053

    Gårdagens flygning med LKTR250 tog plats på Stävlö Slott

    3st accar, en trädkramning och snabba flygningar över "parkområdet" så blev man nöjd.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  15. #2535
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Yes, nu är man med i matchen .
    Byggde klar min ZMR Mystery H250-are och flög lite. Rätt nöjd med de standard gummi dämparna och Mobius.

    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  16. #2536

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Börjar gå undan rakt fram. =) Snart kan ni (inklusive mig) övergå till flyg?! ;-)
    Vad har en quad för fördelar jämfört med ett flyg om det flygs som det görs med 250-quads idag?
    Mindre storlek är ett plus.
    Vissa flyger så lågt så man kan nästan lika gärna använd RC-bil. ;-) Så tänkte jag själv idag när jag flög så lågt över en åker så dammet yrde framför Discon.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #2537

    Standard

    Inget speciellt skoj, testar bara lite olika stick scalings och expos, men någonstans måste man ju göra av filmmaterialet =)


  18. #2538

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Någon som vet vad för storlek på insex nyckel jag behöver för att lossa axeln på mina 2208 cobra motorer? Efter 4ackar har ena axeln glidit ur lite så jag vill lossa den kleta på röd locktite och skruva fast den för evigt förhoppningsvis.

  19. #2539

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag vet inte, men om det är samma som till mina 1806 så är det 1/20", alltså 1,27 mm.

  20. #2540

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Jag vet inte, men om det är samma som till mina 1806 så är det 1/20", alltså 1,27 mm.
    Köpte ett sett 0.7 upp till 3mm. Där finnd 1.3 med. Borde passa

    1.3mm den passade.utmärkt men lyckades inte rubna axeln. Så den är.fel tilöverlad i fabrik. Undrar vad för service dom har på multirotors.nl Det lär jag väl snart märka.
    Senast redigerat av eAk den 2015-05-08 klockan 15:46.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •