Reklam

 
Sidan 51 av 132 FörstaFörsta ... 41464748495051525354555661101 ... SistaSista
Resultat 1 001 till 1 020 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1001

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Förhoppningsvis worth waiting for



    MVH / Kajaken

  2. #1002
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Go flygning.
    Du hittade ingen hårdare landningsbana?

  3. #1003

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    letade men nopp

  4. #1004

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Var har du köpt 5x10mm alu?
    Jupp.

    Kör med 5x10 Furulist.
    Inte hunnit testa ännu då jag fortfarande väntar på mitt NAZE32.
    Fick även hem mina nya motorer men de känns för klena till LKTR250 ramen så de får gå till en mindre ram av den furulist jag fick över, för fpv inomhusflyget i vinter

  5. #1005

    Standard

    Är du i mina trakter, Sundsvall?

  6. #1006

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Passerade Sundsvall på väg upp till höga kusten för besök hos paranteserna. Förövrigt uppvuxen i Sundsvall
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  7. #1007

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ännu ett misshandlat paket från HK. Förutom det så har de "tappat" bort två beställningar från maj. Det sista året har jag varit med om det fyra ggr.

    Billigt är snart inte värt det.

    Efter många om och men så skickade HK ett utbytesrör. De kunde inte annat än att hålla med om att paketeringen var kraftigt undermålig och att felet för transportskadan låg hos dom.

    Nu har jag hämtat ersättningsröret och jag vet inte om de skämtar med mig, paketet är om möjligt ännu sämre än det första.

    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-07-24 klockan 07:45.

  8. #1008

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Är det inte så att man ska neka synbart skadade paket? Då får posten ta ansvaret för skadan eller reda ut det med avsändaren.

  9. #1009

    Standard

    Jo så är det - ta aldrig emot skadade paket!
    Om det är skadat - öppna det inför ögonen på personalen.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #1010

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Gäller det posten måste man ta emot paketet för att få öppna det. Skadeanmälan på plats vägrar de göra på mitt utlämningsställe men enligt postens hemsida ska personalen hjälpa till och fylla i en anmälan, så det är väl bara att stå på sig nästa gång. Tar man inte emot paketet skickas det tillbaka till avsändaren och du får stå för frakten... Posten blir oskyldiga i det läget tills avsändaren ev anmäler. Som jag fattar det har du inte rätt att anmäla paketet om du inte tar emot det, då måste avsändaren anmäla.

  11. #1011

    Standard

    hahahahaha måste älska hobbyking. Vi kan ju säga som många andra gör. Men den var ju billig?

  12. #1012

    Standard

    I det här fallet var det inte posten utan GLS och Schenker. Men med tanke på hur det var paketerat har inte de gjort något fel. Det här paketet skulle troligtvis inte hålla sin egen vikt en längre stund.

  13. #1013

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Min nya groundstation till den lille.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #1014

    Standard

    Kul flygning med min LKTR250 och Kajakens Hammerquad.

    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-07-27 klockan 23:22.

  15. #1015
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Smutt väska simon

  16. #1016
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Skön flygning, lite trångt i buskaget

  17. #1017

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Äntligen har min LKTR250+ blivit klar.
    Första flygningen gick över förväntan. Jag använde samma inställningar på Flippen som jag har till min mini-Ecks och dom var nästan perfekta direkt. Den är lite tyngre än Era lättviktare och väger 432 gram (utan batteri). Jag kör med FX2206-2000kv och 6" proppar, därav övervikten. Ramen med de lite längre armarna fixade Mackez. Tack för det, dom blev perfekta.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	LKTR250Plus.JPG 
Visningar:	229 
Storlek:	136,1 KB 
Id:	46786

  18. #1018
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Snyggt!
    Vad tycker du om dom motorerna?

  19. #1019

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Tack.
    Jag är jättenöjd med dom.
    Tyvärr har jag en obalans i någon av dom och det generarar lite jello till mobiusen. Men det kan jag nog fixa med lite tejp.
    Lägger upp maiden-flygningen ASAP. Vågade inte köra i ACRO utan testade enbart HORIZON och det blir lite skumt ibland när man försöker göra lite för långa och svepande svänger med för mycket lutning. Helt plötsligt så försöker kortet kompensera och quadden rätar upp sig själv. Men annars är jag riktigt nöjd med första testen.
    Senast redigerat av Steflo112 den 2014-07-27 klockan 23:43. Anledning: oförklarig text

  20. #1020

    Standard

    Jag har haft lite kort räckvidd när jag har flygit med TSLRS och jag inser nu varför. Resultat efter mitt snabba test ikväll. Testet är gjort enligt metod för marktest för TSLRS med avtagen sändarantenn och genom att gå bort från mottagaren tills signalen försvinner och RX går in i FS. Efter det går jag sakta tills FS försvinner och efter det stegar jag avståndet. Jag gör det 4ggr per test och räknar ut ett snitt.

    100% : Enbart RX
    29% : RX+FC
    30% : RX+FC+ESC
    4% : RX + Mobius
    5% : RX+FC+ESC+VTX+CAM
    2% : RX+FC+ESC+VTX+CAM+Mobius


    Efter att ha flyttat bak mottagaren så långt det går (bakom batteriet) fick jag följande värden:

    100% : Enbart RX
    44% : RX+FC
    32% : RX+FC+ESC
    11% : RX + Mobius
    8% : RX+FC+ESC+VTX+CAM
    4% : RX+FC+ESC+VTX+CAM+Mobius


    Viss förbättring men otroligt dåligt. Förvånande att jag har lyckats drygt 600m ändå. Jag skulle kunna testa FASST och se om 2.4GHz fungerar bättre men jag vill gärna ha CPPM samt RSSI och det får jag inte med R617-mottagarna jag har. Jag har iofs en liten FrSky TFR-4 liggandes, får testa den och se vad jag får för resultat. Jag vet att TSLRS helst ska separeras från störande utrustning så resultaten var lite väntade men ändå... jaja, jag ska testa en annan kamera och om inte det blir bättre blir det nog att använda min TFR-4 (FASST) även om det bär mig emot.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •