Reklam

 
Sidan 86 av 132 FörstaFörsta ... 3676818283848586878889909196 ... SistaSista
Resultat 1 701 till 1 720 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1701
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Så kan det nog vara då. Det är en klump, 800g på en sån liten... Men det påverkar inte prestandan negativt iaf, det har vi sett

  2. #1702

    Standard

    Jag har plockat isär för justeringar och byte av armar...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #1703

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Senaste status på bygget av Boopidoo version LKTRen ser ut att bli bra detta
    Senast redigerat av kajakmannen den 2014-10-17 klockan 00:00. Anledning: ...
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #1704

    Standard

    Hur känns ramen avseende vridstyvhet?

  5. #1705

    Standard

    Kajaken, är det armar från Dadde tro?

  6. #1706

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Drakenhielm Visa inlägg
    En vecka är ingenting, haft flera leveranser där det har tagit en månad innan något händer med trackingen. Har t. ex. en mobius som jag inte har fått än, det här är det sista tracking-meddelandet: " 2014-09-16 12:43 乌鲁木齐国际, 瑞典 - SE, 出口总包直封封发, Departure from outward office of exchange". Beställde den 5:e september... Ska nog snart kontakta Banggood och se vad som står på. Vanligtvis brukar det stadiet av leveransen bara ta någon dag, det är sen efter nästa tracking-meddelande som det brukar kunna ta veckor innan en ny uppdatering sker.
    Det låter inte bra, jag beställde också från Banggood fast den 28 September. Har samma status som dig i trackingen med senaste uppdatering 9:e oktober (det var det jag menade med en vecka sen jag hörde något). Förra gången tog det 20 dagar från beställning till leverans men nu ser det ut som det kommer ta mycket längre tid.

  7. #1707
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Nicke, glöm inte att passa på att dra fram matning till LEDlister i samma veva, när du ändå har pdb åtkomligt.

  8. #1708

    Standard

    Det är därför jag plockar isär den - annars skulle jag bara skruvat på nya armar
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #1709
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Beställde lite blandade proppar igår, dels dpm vanliga 5030 och även 5040 och 5045.
    Med lite tur så kan det bli bra, annars får det bli nya motorer, esc samt längre armar och 6"

  10. #1710

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Den känns stabil och fin Simon
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  11. #1711

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jupp LeoR. Det är rcexplorer armarna. Dom känns riktigt vridstyv och bra
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #1712

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1413562235.796913.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	60,0 KB 
Id:	48257
    Här kommer nästa 250.
    Tur att frun inte är hemma.

  13. #1713

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    haha visst blir man lite beroende har följande 250 quadar.

    Hammerquad 250
    QAV250
    LKTR Boopiedition250
    Bee245

    Och fler lät det väl bli. Börjar bli lite sugen på en Blackout 330 quad beror lite på hur LKTRBoopiedition med 6" proppar presterar

    MVH / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #1714
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Har två.. en som jag använder. Funderar på en till av någon anledning. Troligtvis enbart för att det är skitskoj att bygga.
    För flygningen tycker jag nog att det är bättre med en, som man lär känna ordentligt.

    Sen e jag ju lite sugen på ett nytt depronplan... och håller på med min QAV500... och ett trikopterbygge... och funderar på att bygga en lättare vinge... och kanske testa en minihexa...

    Haha

  15. #1715

    Standard

    Fredagsmys med min bff (nördigt eller vad haha)
    Ser kissnödig ut i slutet, bara koncentrerad hehe.

    Vinklingen av kameran försvann lite när skumgummit suttit under press. Får lägga in lite mer men det lilla den var vinklad hjälpte bra så mer blir nog bättre. Kan fortfarande knappt använda nån gas utan att öka i höjd men bra om man vill upp fort..

    Senast redigerat av Copterdude den 2014-10-18 klockan 11:34. Anledning: Bytte musik i video då den var copyright

  16. #1716

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vad långt du vågar flyga!
    Vad har du för sändare och mottagare?
    Själv vågar jag bara flyga kanske 300meter är livrädd att tappa mottagningen.

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Fredagsmys med min bff (nördigt eller vad haha)
    Ser kissnödig ut i slutet, bara koncentrerad hehe.

    Vinklingen av kameran försvann lite när skumgummit suttit under press. Får lägga in lite mer men det lilla den var vinklad hjälpte bra så mer blir nog bättre. Kan fortfarande knappt använda nån gas utan att öka i höjd men bra om man vill upp fort..


  17. #1717

    Standard

    Bygga köpa skruva e halva nöjet. Saknar tiden i bygglokalen i Kungsbacka. Men snart så får jag ordning på mitt förråd.........

  18. #1718

    Standard

    Frsky Taranis med telemetrimottagare så börjar inte oroa mig fören den varnar.
    Gillar radion skarpt

    Flyger man bakom saker hjälper nog inte varningen så mycket då mottagningen försvinner snabbt men på öppna ytor är det trevligt.

    *edit*

    Om du mena videosändarn så är det Immersion 600mw och Fatshark Attitude V1.

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Vad långt du vågar flyga!
    Vad har du för sändare och mottagare?
    Själv vågar jag bara flyga kanske 300meter är livrädd att tappa mottagningen.

  19. #1719

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har
    Hitec 2.4ghz och imerson 600mw men ingen varning. Hur långt vågar man flyga?

  20. #1720

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Frsky Taranis med telemetrimottagare så börjar inte oroa mig fören den varnar.
    Gillar radion skarpt

    Flyger man bakom saker hjälper nog inte varningen så mycket då mottagningen försvinner snabbt men på öppna ytor är det trevligt.

    *edit*

    Om du mena videosändarn så är det Immersion 600mw och Fatshark Attitude V1.
    Vid ett tillfälle sa min. Låg mottagning eller liknande mindre än en sekund senare gick failsafe in . nog för att jag gillat taranis men jag litar inte på signalstyrke varningen ett dugg.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •