Reklam

 
Sidan 97 av 132 FörstaFörsta ... 47879293949596979899100101102107 ... SistaSista
Resultat 1 921 till 1 940 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1921

    Standard

    Blackout 330 inspirerad då? I mitt huvud är båda kloner, klart tagit design från blackout.

  2. #1922

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    SLUTA LETA!!
    Cloneout 330 från rctimer med PDB!

    http://www.rctimer.com/product-1210.html

  3. #1923

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    SLUTA LETA!!
    Cloneout 330 från rctimer med PDB!

    http://www.rctimer.com/product-1210.html
    Kan någon förklara för mig var motor 5 och 6 ska sitta på den?

    Required:
    6x 1806 class motors
    6x ESCs
    6x 5" to 7" props
    2200~3300mah Battery
    Flight controller
    Radio system
    FPV gear (optional)

  4. #1924

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Toba Visa inlägg
    Kan någon förklara för mig var motor 5 och 6 ska sitta på den?
    Riktigt bra fråga

  5. #1925

    Standard

    Kanske dom räknar med en är DOA och en lär gå sönder när man flyger?

  6. #1926

    Standard

    Blev aldrig riktigt nöjd med hur min RD260 flög så flytta över det mesta till Flip260n istället. Dom är exakt lika stora men något gör att flippen har skönare flyt. Ramen är iof stummare då den har dubbelt matrial till armarna så kanske det som gör det.

    Lite höstcruising på vanliga stället.. Läskigare att flyga nära träd och buskar nu när det inte är några löv men å andra sidan så får man mindre störningar i bilden då det inte blockar så mycket.


  7. #1927

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Blev aldrig riktigt nöjd med hur min RD260 flög så flytta över det mesta till Flip260n istället. Dom är exakt lika stora men något gör att flippen har skönare flyt. Ramen är iof stummare då den har dubbelt matrial till armarna så kanske det som gör det.

    Lite höstcruising på vanliga stället.. Läskigare att flyga nära träd och buskar nu när det inte är några löv men å andra sidan så får man mindre störningar i bilden då det inte blockar så mycket.
    Skön flygning! Du täcker ett rätt bra område med farten du håller uppe. Blir ruskigt sugen på att flyga när man kollade på din video. Jag sitter och hoppas på att det sista till mitt bygge dyker upp i veckan och att det är flygväder nästa helg.
    Imprez hangar:
    Multirotor: Hubsan 107 FPV, LKTR250 x2
    Flygplan (scratchbyggda): FliteTest Spitfire x2 , Fw190 baserad på FT Spitfire.
    Flygplan (byggsats): FliteTest Viggen

  8. #1928

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Blev aldrig riktigt nöjd med hur min RD260 flög så flytta över det mesta till Flip260n istället. Dom är exakt lika stora men något gör att flippen har skönare flyt. Ramen är iof stummare då den har dubbelt matrial till armarna så kanske det som gör det.

    Lite höstcruising på vanliga stället.. Läskigare att flyga nära träd och buskar nu när det inte är några löv men å andra sidan så får man mindre störningar i bilden då det inte blockar så mycket.
    "Lite höstcruising" Dagens understatement. Shit vilket skönt flyt och fart du har på den. Snyggt.

  9. #1929
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Vi hade lite kul hos Simon idag. Satt minisar här och var uppe i träd och i enebuskar lite överallt.

  10. #1930

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Imprez Visa inlägg
    Skön flygning! Du täcker ett rätt bra område med farten du håller uppe. Blir ruskigt sugen på att flyga när man kollade på din video. Jag sitter och hoppas på att det sista till mitt bygge dyker upp i veckan och att det är flygväder nästa helg.
    Tack, var riktigt bra väder för flygning för en gångs skull. Lycka till med bygget !

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    "Lite höstcruising" Dagens understatement. Shit vilket skönt flyt och fart du har på den. Snyggt.
    Hehe tack, nöjd med flippen helt klart. Enda den saknar är PDB men i mellanrummet under ramen finns fästen för 36x36mm separat PDB så det gick att få rätt smidigt ändå.

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Vi hade lite kul hos Simon idag. Satt minisar här och var uppe i träd och i enebuskar lite överallt.
    Såg kul ut, 5.8Ghz kan inte gilla dom där tjocka granarna så värst ?
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-11-10 klockan 08:13.

  11. #1931

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det hade varit roligt flyga flera så i Göteborgs trakterna. Bara att bjuda in mig. Bor i Kungälv.

  12. #1932

    Standard

    Jag är också sugen på en fpv träff. Bor i gråbo utanför gbg. Flyger 5.8 så har letat ett tag efter ett lagom kuperat område att flyga på.

  13. #1933
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Det är bara jag som kör 1,3 de andra kör 5,8GHz, någon klagade lite men har nog vart med om värre ställen.
    Otroligt kuperad terräng ja, ni såg väl rullningen till botten av ravinen vid 1:17 att få en LKTR att rulla iväg på det sättet trodde inte jag var möjligt. Vi kan nog tänka även oss åka längre än till Simon för att köra lite FPV race, det är så j$%%& kul. Men man får inte vara alltför rädd om sin quad, blir lite närkontakt ibland med träd och annat.

  14. #1934

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Har några klipp på din maskin med, som trot eller ej är närmare.
    Hur som många kullerbyttor blev det och förbaskat kul är det.
    //Lasse

  15. #1935

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Det är bara jag som kör 1,3 de andra kör 5,8GHz, någon klagade lite men har nog vart med om värre ställen.
    Otroligt kuperad terräng ja, ni såg väl rullningen till botten av ravinen vid 1:17 att få en LKTR att rulla iväg på det sättet trodde inte jag var möjligt. Vi kan nog tänka även oss åka längre än till Simon för att köra lite FPV race, det är så j$%%& kul. Men man får inte vara alltför rädd om sin quad, blir lite närkontakt ibland med träd och annat.
    Nänä ensam är du inte . jag kör 1,3 och 2,4 . 1,3 dom senaste ggrna , nu har jag fått igång mina 2,4 prylar igen så snart blir det 2,4 på videon istället
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #1936

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Har några klipp på din maskin med, som trot eller ej är närmare.
    Hur som många kullerbyttor blev det och förbaskat kul är det.
    Jag som såg närkontakten utan goggles på kan ju säga att era propellrar träffade varandra , helt ofattbart att ni inte krashade båda två
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #1937

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Jag som såg närkontakten utan goggles på kan ju säga att era propellrar träffade varandra , helt ofattbart att ni inte krashade båda två
    Skills...
    //Lasse

  18. #1938

    Standard

    Snubblade över denna nyss


  19. #1939

    Standard

    Jag har pysslat med denna hobbyn sen i somras, trodde fan jag var helt ensam med att flyga och bygga 250-quadar.
    Så dyker man in här och hittar världens skönaste tomtar.

    Synd man bor i fel sida Sverige (Eskilstuna) för att vara med och köra lite. Total newbie på att köra men har koll på det mesta andra

    Har såklart en sådandär blackout klon och drömmer om att köra lika snabbt som Charpu.

  20. #1940
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Passade på att vispa lite luft igår när det fortfarande var lite ljus kvar. Inte så upphetsande miljö, men ett skönt ombyte för min del
    5040 propparna är betydligt mer klipp i än 5030, men jag håller på att skålla ackarna så jag mjukgasar en del oxå.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •