Reklam

 
Sidan 87 av 132 FörstaFörsta ... 3777828384858687888990919297 ... SistaSista
Resultat 1 721 till 1 740 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1721

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag har
    Hitec 2.4ghz och imerson 600mw men ingen varning. Hur långt vågar man flyga?
    På videolänken ser man när bilden börjar bli svagare men rclänken är svår så vågar inte säga hur långt.
    Enda sättet är nog att göra nån slags avståndstest på marken.

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Vid ett tillfälle sa min. Låg mottagning eller liknande mindre än en sekund senare gick failsafe in . nog för att jag gillat taranis men jag litar inte på signalstyrke varningen ett dugg.
    Ajdå lät inge bra. Flyger inte mina minisar så jättelångt ändå. Kan tänka mig att det kan bli problematiskt på längre avstånd. Har försökt sätta antennerna så det alltid är en som har fri sikt hur jag än ligger i luften.

  2. #1722
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Precis som copter säger, gör ett räckviddstest.
    Jag har råkat failsafa min bakom det stora buskaget här hemma.
    Vintertid funkar det att runda den, men tydligt var det att det inte funkade sommartid när det var lövtäckt
    LOS kan man flyga bra långt med i stort sett vilket radiosystem som helst, det är först när det blir hinder enellan som det börjar spöka.
    Annat kan oxå inverka (störningar från annat på koptern) så det bör alltid testas LOS

  3. #1723

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    På videolänken ser man när bilden börjar bli svagare men rclänken är svår så vågar inte säga hur långt.
    Enda sättet är nog att göra nån slags avståndstest på marken.



    Ajdå lät inge bra. Flyger inte mina minisar så jättelångt ändå. Kan tänka mig att det kan bli problematiskt på längre avstånd. Har försökt sätta antennerna så det alltid är en som har fri sikt hur jag än ligger i luften.
    Jag va mindre än 50 meter bort och på 10 meters höjd
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #1724

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Bee245:an något mindre obyggd ramen känns riktigt nice. Hade tänkt slänga på sunnysky men föll till föga och slog till på cobramotorerna.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #1725

    Standard

    Snygg ram

    Rasta min Flip260 idag. Flygtiderna ä skrattretande dåliga men dom få minutrarna man flyger är det kul iaf..
    Kan tänka mig att det som förstör effektiviteten är att propparna nästan nuddar ramen så mycket av luften studsar och används inte till lyftkraft.


  6. #1726

    Standard

    Bra fart där Copterdude! Vill inte ens tänka på vad som händer om man krashar in de där farterna

  7. #1727

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    lite från idag

    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #1728

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Imprez Visa inlägg
    Bra fart där Copterdude! Vill inte ens tänka på vad som händer om man krashar in de där farterna
    Tack, hoppas jag aldrig får reda på det
    Den är inte mycket till buskflygning. Väger bly !

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    lite från idag

    Video
    Snygg flygning !

  9. #1729
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Snyggt kajaken, fick du användning av spypåsen vid dykrollen?

    Copter, kan du inte testa lite buskrally med den? Skulle vara en snygg film!
    En välgallrad skog och gasa upp lite fart i kanske?

  10. #1730

    Standard

    Kajaken, kör du horizon/rattitude eller är det rate som gäller?

  11. #1731

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Kör enbart rate nowdays. Har provat att switcha över till Horizon vid något tillfälle men tycker att det blir oflygbart så byter iallafall kvickt tillbaka. Känns riktigt kul att det börjar gå bra. Rate är oslagbart om man skall flyga fort och vill ha 100% kontroll. Inget styrsystem som kämpar imot.

    Lade ut film #10 på rcflygs facebooksida och blev genast anklagad för att ha speedad upp filmen. Känns nästan lite smickrande då allt mitt filmmaterial är i ursprungshastighet. Måste ju betyda att man börjar få fart på skrotet haha

    Faktum är att flyger man riktigt lågt så kommer fartkänslan snabbt.
    Senast redigerat av kajakmannen den 2014-10-20 klockan 12:49. Anledning: ...
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #1732

    Standard

    Det går undan ibland har du lust att dela med dig av pids kajak?

  13. #1733

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Absolut. Kan göra några skärmdumpar under dagen.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #1734

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Faktum är att flyger man riktigt lågt så kommer fartkänslan snabbt.
    Jepp tills man vänjer sig och flyger lägre vilket slutar med att det blir en grävmaskin och inte en quad........
    Händer lite för ofta så därför består min 250 väska av 70% HQ proppar 5% gemfan om det skulle bli riktig kris och 25% quad.

  15. #1735

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    har ungefär samma andelar av de olika delarna i min väska lika bra att beställa proppar i 100 tal istället för 10 tal
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #1736

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Snyggt kajaken, fick du användning av spypåsen vid dykrollen?

    Copter, kan du inte testa lite buskrally med den? Skulle vara en snygg film!
    En välgallrad skog och gasa upp lite fart i kanske?
    Hehe vet inte om jag skulle våga, varje arm har 75g motor motor och 30A esc på så tror det knäcks rätt lätt om man krashar då det bara är glasfiber

    Har ändå nästan gett upp att hitta något bra ställe för buskflygning. Letat jättemycket.
    Bara tät skog överallt med kvistar och buskar så man får flyga i slowmotion.
    Aldrig sett en timmerbil här ute eller gallrad skog så verkar inte bättre.

    Så blir nog mer att inrikta sig på annan sorters flygning typ snabb och lite acrogrejor och så småningom långt då skulle va kul att ta sig längre ut över vattnet.

  17. #1737

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Absolut. Kan göra några skärmdumpar under dagen.
    Låter fint

  18. #1738

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    666e inlägget he he
    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Hehe vet inte om jag skulle våga, varje arm har 75g motor motor och 30A esc på så tror det knäcks rätt lätt om man krashar då det bara är glasfiber

    Har ändå nästan gett upp att hitta något bra ställe för buskflygning. Letat jättemycket.
    Bara tät skog överallt med kvistar och buskar så man får flyga i slowmotion.
    Aldrig sett en timmerbil här ute eller gallrad skog så verkar inte bättre.

    Så blir nog mer att inrikta sig på annan sorters flygning typ snabb och lite acrogrejor och så småningom långt då skulle va kul att ta sig längre ut över vattnet.

  19. #1739

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Mina inställningar i Naze32 kortet med 2204 Multistar elit motorer med 2300 kv samt 5x4 gemfans och 3s lipo.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	QAV250 Naze32 settings_02.jpg 
Visningar:	222 
Storlek:	63,7 KB 
Id:	48305Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	QAV250 Naze32 settings_01.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	51,6 KB 
Id:	48306
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  20. #1740

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ruggigt nära mina piddar på min dys 2300kv maskin. skiljer 0,1 på nått värde , rätt spännande

    Hur är multistar motorerna ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •