Reklam

 
Sidan 78 av 132 FörstaFörsta ... 2868737475767778798081828388128 ... SistaSista
Resultat 1 541 till 1 560 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1541

    Standard

    Dithes du har pm angående distanser

  2. #1542

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    låter ju som matningen till kortet försvinner iallafall. är den escen som matar kortet varm efter en flygning ?
    Vet inte om den va det efter flygning men märkte nu när jag satt o pilla att den blir varm bara man koppla i batteriet?!

  3. #1543
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Blev nyfiken på MiniQuad så jag beställde en ram från HK och nu är den klar!

    Setup:

    Ram.......FPV250LH Low Hung Clean-and-Dirty
    FC......... Naze32
    Motorer..Tiger Motors MN1806 2300 kv Navigator Series
    ESC's.....Afro ESC 12Amp
    Props.....Gemfan 5030
    Acce......Turnigy nano-tech 1500mah 3S 35~70C
    Kamera..1/3" CMOS 600TVL
    VideoTX..ImmersionRC 5.8Ghz 600mw

    Jag vet inte vikten på den då jag inte har något att mäta med än.
    Dessutom skulle det gå att banta ner den eftersom det sitter 2mm
    kontakter på både batterisidan och motorsidan på ESC'arna.

    Några av kablarna skulle kunna kortas också, men först ska den
    provflygas vilket gjordes i vardagsrummet ikväll

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1784.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	99,8 KB 
Id:	47825Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1786.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	114,9 KB 
Id:	47826Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1787.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	92,0 KB 
Id:	47824Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1785.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	103,9 KB 
Id:	47827

    Matsa...

  4. #1544

    Standard

    Trevligt med tigermotorer
    Ett tips, försök montera sändaren så att SMA kontakten inte knäcks om du kraschar uppåner.
    Har gjort det själv en gång, inte så kul när dom kostar $70 :S
    Lödbanorna åker med så går inte ens att löda på ny.

    Sen dess har jag alltid en förlängning på så antennen sitter på annat ställe än sändaren. En kort förlängning ger minimalt med förlust. Många som gör så. Jag kör RG316-D (dubbelskärmad) 10cm. Finns på ebay och andra butiker.

  5. #1545

    Standard

    Jag lyckades flyga bort en spinner till en av mina rcx 1804 2400kv motorer idag. Det är händelsevis ingen som ha en liggande eller på en havererad motor? Den ska vara vanlig medurs-gänga (CW).

  6. #1546

    Standard

    Tänkte jag skulle uppgradera min gamla RD230 med lite roligare grejor.
    Inte helt klar men orkade inte bygga mer idag.

    Det mesta är grejor jag har haft på andra byggen eller till övers men inte använt.
    Tigrarna har jag kört länge på min hexa på 4S så vet att dom klarar det med dom reglagen.

    Inte så fina kabeldragningarn men ville bara bygga ihop den lite fort. Får köra lite buntband så inte kablarna åker in i propparna.
    Råka göra en tabbe dock, glömde vrida kortet så USB-kontakten sticker ut på sidan, nu kommer jag knappt åt den :P

    Motorer: Sunnysky 2300Kv -> Tiger MN1806 2300Kv (endast för jag inte vet om SS klarar 4S under längre tid utan att tappa magneter).
    ESC: 12A Blueseries -> Sunrise 20A BLHELI (dom klarar 4S som jag behöver)
    Kamera: Sony Sony 600tvl -> Sony 800tvl (den klarar höstens kontraster bättre tycker jag)
    Rx: Spectrum AR6210 -> FRsky D8R-XP (Hade DX6i innan men nu Taranis)
    Styrkort: Multiwii -> Svart Naze32Acro
    Batteri: 3S 1300mah 35C -> 4S 1300mah 45-90C
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7641.jpg 
Visningar:	122 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	47842  

  7. #1547

    Standard

    Nu är den testflugen, och det rejält (fler propellrar beställda). Jag är riktigt imponerad över hur stabilt denna lilla maskin flyger, nästan att jämföra med min 630 quad.



    Jag har redan efter 20 ackar fått riktigt gott självförtroende, och man lär ju bara flyga snabbare och snabbare ju mer man övar.

  8. #1548

    Standard

    Testade min mobius idag och det blev lite nära en stolpe


  9. #1549
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vad tyckte du om kameran, förutom att den är en magnet till gatubelysningen. Tyckte mig känna igen lampan, det är väl den vid Valdemarsro?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #1550
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Trevligt med tigermotorer
    Ett tips, försök montera sändaren så att SMA kontakten inte knäcks om du kraschar uppåner.
    Har gjort det själv en gång, inte så kul när dom kostar $70 :S
    Lödbanorna åker med så går inte ens att löda på ny.

    Sen dess har jag alltid en förlängning på så antennen sitter på annat ställe än sändaren. En kort förlängning ger minimalt med förlust. Många som gör så. Jag kör RG316-D (dubbelskärmad) 10cm. Finns på ebay och andra butiker.
    Bra tips där!
    Jag flyttade ner VideoTX'en en våning längst bak och flyttade mottagaren
    eftersom den var ivägen när accen fick flyttas framåt.

    Antennen sticker iof fortfarande ut ca. 5mm ovan proppkonorna
    men samtidigt har sändaren chans att röra sig vid markkontakt.

    Antennen hålls i centrum med en skummgummibit i sidled.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1788.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	111,5 KB 
Id:	47849

    Matsa...

  11. #1551
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jesper Carlbring Visa inlägg
    Nu är den testflugen, och det rejält (fler propellrar beställda). Jag är riktigt imponerad över hur stabilt denna lilla maskin flyger, nästan att jämföra med min 630 quad.



    Jag har redan efter 20 ackar fått riktigt gott självförtroende, och man lär ju bara flyga snabbare och snabbare ju mer man övar.
    Kul med lite filmer Jesper!
    På min har jag ingen inspelningsmöjlighet, iaf med kameran som sitter på.
    Iofs så har jag en annan FS kamera med minneskortplats i, fast jag
    tycker kvaliteten inte blir så bra på den.

    Matsa...

  12. #1552

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Vad tyckte du om kameran, förutom att den är en magnet till gatubelysningen. Tyckte mig känna igen lampan, det är väl den vid Valdemarsro?

    Redigt kass i jämförelse med gopro. Bara 30FPS och sämre upplösning. Den är ok till 250 quads men inte mer seriösa grejer. Men skulle haft 60fps.

    Jepp valdemarsro stannade till på vägen hem efter att ha handlat. Skulle bara flyga 2 batteri men slutade med 5 batteri med min 250, test av min FPV49 med rvosd och en massa snack.

  13. #1553

    Standard

    Vi jämförde min Hero3 black med med MarkusB's Mobiu när vi flög vid sågen och skillnaden är enorm. Det är inte värt att gå ner från GoPron till mobius bara för att spara lite vikt på Quaden

    (En Gopro som används för TV-ut väger mer än en Mobius + en liten övervakningskamera)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  14. #1554

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Nu har hobbyking lanserat sina nya 250 multirotormotorer. Elit 2204 2300kv. Beställde ett set så får vi se om det är något att hänga i julgranen.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #1555

    Standard

    Gopro 3 Black är helt klart bättre men kostar också mycket mer. För lite lattjo film till tuben funkar Mobius helt ok tycker jag. Youtube komprimerar filmerna så otroligt så man tappar ändå skärpa.

    Sen om man vill köra helt galet så slipper man oroa sig för att ha sönder en dyr kamera
    Skulle nog inte hänga inverterat över grusplan till sista sekund med GP3 t.ex.
    Men annars håller jag med, Gopro 3 Black är mycket bättre än Mobius på alla punkter utom vikt/storlek och pris.

    Bra att ha båda så man kan byta efter behov

    Råka man heta XHover kanske man inte behöver bry sig dock haha. Han kör GP3 men flyger ändå som en dåre. Börjar vid 0:56.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-09-22 klockan 19:08.

  16. #1556

    Standard

    Motortesterna de gjort på de nya motorerna är väldigt intressanta, och visar vilken stor skillnad i effektivitet det är mellan olika propellrar. Inte för att det spelar någon enorm roll på dessa busmaskiner men ändå:

    5x3x3 (trebladig) - 125g thrust=2.0A
    5x3 - 125g thrust=1.7A
    6x4 - 125g thrust=1.4A

    eller i g/W med 3S = 12,6 V

    5x3x3 - 4,96 g/W
    5x3 - 5,83 g/W
    6x4 - 7,09 g/W

  17. #1557

    Standard

    Intressant att se siffrorna på det sättet. Trebladigt var jue helt klart inte speciellt effektivt.

    Förresten för dom som inte vet, HQ ska släppa sin Bullnose 5045 snart, ska bli intressant att se hur effektiv den är och hur mycket mer lyft man får.
    Bra för ramar som inte tar 6 tummare men vill ha mer lyft. Om motorerna palla dvs.

  18. #1558

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Nån som behöver ett Turnigy nanotech 1000mah 4S
    hobbyking skicka med ett i min order.. Som jag inte beställt..
    o fungerar inte på min lille..

    https://www.hobbyking.com/hobbyking/...Lipo_Pack.html

  19. #1559

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Gopro 3 Black är helt klart bättre men kostar också mycket mer. För lite lattjo film till tuben funkar Mobius helt ok tycker jag. Youtube komprimerar filmerna så otroligt så man tappar ändå skärpa.

    Sen om man vill köra helt galet så slipper man oroa sig för att ha sönder en dyr kamera
    Skulle nog inte hänga inverterat över grusplan till sista sekund med GP3 t.ex.
    Men annars håller jag med, Gopro 3 Black är mycket bättre än Mobius på alla punkter utom vikt/storlek och pris.

    Bra att ha båda så man kan byta efter behov

    Råka man heta XHover kanske man inte behöver bry sig dock haha. Han kör GP3 men flyger ändå som en dåre. Börjar vid 0:56.
    Tycker man ser rätt tydligt att det är uppspeedat. hade säkert varit lika underhållande utan det. tycker det är så trist
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #1560

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Intressant att se siffrorna på det sättet. Trebladigt var jue helt klart inte speciellt effektivt.

    Förresten för dom som inte vet, HQ ska släppa sin Bullnose 5045 snart, ska bli intressant att se hur effektiv den är och hur mycket mer lyft man får.
    Bra för ramar som inte tar 6 tummare men vill ha mer lyft. Om motorerna palla dvs.
    Det jag märkte när jag provade trebladiga, var att quadden blev väldigt mycket tystare.
    Å det kan ju vara bra ibland.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •