Reklam

 
Sidan 13 av 132 FörstaFörsta ... 3891011121314151617182363113 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #241
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Film på G, men blir nog inte färdigrenderad förrän imorrn...


  2. #242

    Standard

    Jag är på väg att låna hem en CNC-fräs inför mitt LKTR-bygge :-) och andra byggen...
    Så jag kan eventuellt fräsa flera när den är på plats och driftsatt.
    /NMA

  3. #243
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag skulle vilja ha ett par plattor i reserv då eventuellt.

  4. #244

    Standard

    Införskaffade en glasfiberlaminatplatta från Kjell&Co, den med kopparbeläggning på en sida. Testade med värmepistol lite snabbt, men det funkade inte så bra att skala av. Får se ifall jag kan testa med ögon annat.
    Finns det förresten någon i göteborgstrakten som har utrustning för att skära ut plattorna för en billig peng?

  5. #245

    Standard

    Det är samma plattor jag skalat av - gick rätt ok för att vara första gången...tittar du noga på mina bilder ser du att jag värmde lite mycket först och det blev lite brännmärken
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #246
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Gårdagens busåka!


  7. #247

    Standard

    Jag visste inte att du var en trädkramare
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #248

    Standard

    Cool flygtur. Vad kör du med för video sändare/mottagare?

  9. #249
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard



    en 300mW rmrc 1.3G sändare och en sunsky 1.3G mottagare.
    Hade grymt med störningar där inne så ska testa med sunsky 800mW sändaren nästa gång.

  10. #250

    Standard

    Var införskaffade du de? Jag har själv funderingar av att skaffa 1.3 men vet inte riktigt var jag skall börja. Läst en hel del om olika kvalitetsproblem beroende på varifrån man köper det.

  11. #251
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Sändaren köpte jag här på forumet, 300mW.
    Mina 800mW system kommer från sunsky, tycker dom funkar bra men stör 2.4G om man inte filtrerar ordentligt.

  12. #252

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Gårdagens busåka!
    Ser snabb ut som satan på grus! speciellt när man ser den vissla förbi vid sidan av. Testa en lågpassage under en älg eller nån annan djurjävel stå och beta då blir det nasty in nature hehe /m

  13. #253
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ja den flyttar på sig
    nja, skrämma skiten ur djuren vet i fan, men gärna filma dom om man nån gång stöter på nåt sköj!

  14. #254

    Standard

    Hämtar cnc-fräs ikväll.
    Sitter nu och kör lite nesting för att se hur många LKTR man skär ut på en Autopartner G10-skiva på 505x305mm.
    Konstaterar att 3st inte några problem.
    Dock finns det material över så jag funderar på rita egna armar och fräsa ut i G10 precis som Blackout.
    Vad tror ni om sådana?

  15. #255

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Införskaffade en glasfiberlaminatplatta från Kjell&Co, den med kopparbeläggning på en sida. Testade med värmepistol lite snabbt, men det funkade inte så bra att skala av. Får se ifall jag kan testa med ögon annat.
    Finns det förresten någon i göteborgstrakten som har utrustning för att skära ut plattorna för en billig peng?
    Vi kan ju kolla med Cameron, han har kontakt med ett företag som skär ut åt honom. Varför inte kolla vad det kostar med en kolfiberram. Cam har ju extra kolfiber hemma just nu. Börjar bli riktigt sugen på en ny liten ram som skyddar sitt innehåll. Det börjar bli dyrt nu med tre FPV-kameror utplacerade i skogen och en Mobius som inte fungerar efter markkontakt.

  16. #256

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mackez Visa inlägg
    Hämtar cnc-fräs ikväll.
    Sitter nu och kör lite nesting för att se hur många LKTR man skär ut på en Autopartner G10-skiva på 505x305mm.
    Konstaterar att 3st inte några problem.
    Dock finns det material över så jag funderar på rita egna armar och fräsa ut i G10 precis som Blackout.
    Vad tror ni om sådana?
    Du kan inte tänka dej sälja ett styck ram?

  17. #257

    Standard

    Ska absolut kunna gå.
    Måste bara få fart i fräsen först innan jag lovar för mycket

  18. #258

    Standard

    Jo det är klart, sånt där brukar ta lite tid och kalibrering. Vilken har du köpt?

  19. #259

    Standard

    Den autopartner plattan är ju bäst att köpa tycker jag föressten mackez. Den är ju redan svart och man får allt på en platta. Man sparar några kronor också....

  20. #260

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Vi kan ju kolla med Cameron, han har kontakt med ett företag som skär ut åt honom. Varför inte kolla vad det kostar med en kolfiberram. Cam har ju extra kolfiber hemma just nu. Börjar bli riktigt sugen på en ny liten ram som skyddar sitt innehåll. Det börjar bli dyrt nu med tre FPV-kameror utplacerade i skogen och en Mobius som inte fungerar efter markkontakt.
    Oj, varit en del krascher alltså. :/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •