Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 250 quad beter sig konstigt i luften, vibrerar? *film*

  1. #1

    Standard 250 quad beter sig konstigt i luften, vibrerar? *film*

    Hej!

    Inne på mina första veckor med detta fartmonster, (Storm 250 4s racing). En dag slutade en motor att röra sig, och stod bara still och ryckte. Testade mig fram och tillbaks och kom fram att ESC var dålig. Lånade en ESC av annan modell från en kompis och testade med bra resultat.

    Sen en vacker morgon började den låta konstigt, och som vibrera i luften. Tycker mig se och höra att det kommer från den motorn vars ESC är utbytt. Är det bara så enkelt att min operation inte är så lyckad längre? Nån som har sett nåt liknande?


  2. #2

    Standard

    Grund orsaken till att ESC gick sönder kan vara motorn, och nu kan det vara motorn som håller på att gå sönder.
    Och en förutsättning för att byta ett ESC på en quad är att det är identiskt med dom övriga, annars kan du få väldigt konstigt resultat.
    / Jonas

  3. #3

    Standard

    Just det! Glömde skriva att det kom in ett gruskorn i motorn och därav brann ESC.

  4. #4

    Standard

    Är det ESC du bytte till identiskt med dom övriga?
    Orsakade gruskornet några skador på lindning, magneter eller lager?
    / Jonas

  5. #5

    Standard

    ESC blev av en annan modell (nödlösning).
    Inga skador på motorn, blev bara att den inte snurrade. Det skumma är att kör jag quaden i handen kan jag tycka att den inte alls vibrerar som på filmen stundtals.

  6. #6

    Standard

    Byt till samma modell på alla ESC så blir du säkert av med problemet.
    / Jonas

  7. #7

    Standard

    Japp, det är till att beställa! Funderar på om jag ska skaffa några värre saker direkt.

  8. #8

    Standard

    Såg en film om tuning av Quads när de beskrev PID, och i filmen så lät den precis som min, så det var bara justera lite parametrar så var problemet ur världen! [emoji106]

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •