Reklam

 
Sidan 81 av 132 FörstaFörsta ... 3171767778798081828384858691131 ... SistaSista
Resultat 1 601 till 1 620 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1601

    Standard

    satte min i marken för jag körde för länge på mitt batteri (förlorade bild sen så välte den). Får bara 3min flygtid med en 1300mah 3cell så sjukt tråkigt. Saknar mina 13min som jag fick med min disco så ska bli kul med en ny tricopter.

  2. #1602

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag har sunnysky 2206 (tror jag de heter) med 2300kv och får ca 5 minuter med 1300 mAh 3s men å kör jag mycket fullgasrepor
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #1603

    Standard

    Jag kör samma motorer med 5x4 carbon hq. kör över 80% gas 80% av tiden för 250 är inte roligt till annat än att flyga fort :P

  4. #1604

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Jag har en rätt skum tendens i min maskin som ni erfarna kanske kan förklara..

    Flög just en sväng. Var på skaplig höjd och dök nedåt i lagom tempo, gjorde en långsam flipp och när jag rätar upp maskinen så gör jag samtidigt en vänstersväng, dyker och ger lite gir åt vänster. Svårt att förklara i detalj.
    Jag känner hur den nästan slutar svara på input och bara vinglar runt, mest runt yaw i samma riktning som jag just svängt.
    Känns som jag tappar kontrollen över den men efter ca 1-2 sekunder är den stabil igen och inga skumma tendenser visar sig förrän nästa gång jag gör en blixtsnabb manöver, och jag tror det alltid har med yaw och fart att göra.

    Är det att den på något vis stallar i luften eller har jag något trubbel med mina PIDs? Vad bör jag testa i första hand?

    Heljobbigt fenomen, vågar inte ta i riktigt med risk att dimpa ner i åkern från 30m höjd eller nåt.
    Jag hade exakt samma fenomen på min LKTR-250 och jag använde Flip 1.5 som FC.
    Så det är inte enbart en Naze-grej.

  5. #1605
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Löste du det på samma vis som copter, dvs mer gain på yaw?

  6. #1606

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Tack copter, ska testa öka på i steg
    Gör så, jag kör 12 på Yaw men då har jag 2500 i looptime så blir annorlunda med annan looptime.

    Det min gjorde var att den tappa Yaw och börja snurra som din så man fick hålla emot, detta hände så fort jag gjorde lite kraftigare svängar. Efter ökning av P på Yaw har jag inte fått tillbaka problemet. Sen om det är exakt samma som för dig vet jag inte men kan va värt att prova iaf.

  7. #1607

    Standard

    Jag ersatte mina trebladiga 5030 proppar mot tvåbladiga HQ 6045. Det gjorde enorm skillnad, blev sjukt imponerad när jag drog på full gas och den försvann upp i himlen på nolltid. Dessa proppar ger även lite bättre effektivitet och flygtid.

    Här är en kort film med de nya propparna. Jag kör med KK2 mini och har lite problem med vobblande när man sjunker snabbt eller ger full gas, som ni säkert kan se. Vad tror ni om att öka eller minska P i autolevel? När man kör "lungt" går det dock supermjukt i svängarna. Imponerande av en så pass liten quad.

  8. #1608

    Standard

    Bra prestanda och flygtid ! Dom där motorerna verkar riktigt sjysta
    Behövs inge 4S där inte. Vet inte riktigt vad som behöver ändras för att få bort dina vobblingar.

    Verkar smidigare än RD230n jag byggde med 4S. Den flexar som ett as av vikten så går inte få bort mina skakningar hehe.

  9. #1609

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    22
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    SSBK

    Standard

    Hela lördagskvällen gått åt till att sätta upp en 250 med openpilot, tog lång tid innan jag kom underfund med att port 2 inte fungerade på kortet. Bytte pitch till port 6 i stället. Ut och prova den i morgon

  10. #1610

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    22
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    SSBK

    Standard

    Propellers can cause severe cuts and injury. Be mindful, be safe, and BE CAREFUL!
    30 sec till disarm är lång tid, skulle plocka upp den efter första flygningen och råkade komma åt trottle samtidigt aaaaaaaj
    Nästa gång ska jag åka till ett mer öppet fält i stället för tomten med alla träd och öva, lite aggressivare än min 750 hexa

  11. #1611

    Standard

    Blev lite flygning över vattnet. Kom nåra båtar men var väldigt svårt att följa då 6" proppar på lätt ram blir segel så även om jag sänkte gasen till minimum gick den inte neråt. Alltid spännande att landa, man får lixom göra ett landingsvarv som ett flygplan för nerstigningen går så långsamt när vinden blåser upp den hehe.


  12. #1612
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Najs flygning! Gillar dom långsamma sidosvängarna.
    Hade skitit ner mig om jag provade det över vatten

  13. #1613

    Standard

    Tack
    Man har iaf stor yta att leka på hehe.
    Gäller att hitta tillbaks när man ska landa bara !

  14. #1614

    Standard

    Äntligen fått in FPV grejer i min lilla 250, detta skall bli väldigt intressant om första FPV upplevelse. Väger in på 450g med 1300mah batteri.
    Tyvärr verkar det som att Sony Super HAD CCD 600TVL Super Mini kameran från SurveilZone levererades trasig. Får bara grå bild med den, tur att jag fick en tillsammans med brillorna så man kan komma igång.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6492.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	59,4 KB 
Id:	48069

  15. #1615

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Buckner Visa inlägg
    Äntligen fått in FPV grejer i min lilla 250, detta skall bli väldigt intressant om första FPV upplevelse. Väger in på 450g med 1300mah batteri.
    Tyvärr verkar det som att Sony Super HAD CCD 600TVL Super Mini kameran från SurveilZone levererades trasig. Får bara grå bild med den, tur att jag fick en tillsammans med brillorna så man kan komma igång.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6492.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	59,4 KB 
Id:	48069
    Kopplade du in din Sony 600 och strömsatte den genom fatsharksändaren? Fatsharksändaren ger 5volt ut och sonykameran behöver 12v för att fungera, matar man den med 5v så är det möjligt att du får en grå bild och inget mer.

  16. #1616

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Buckner Visa inlägg
    Äntligen fått in FPV grejer i min lilla 250, detta skall bli väldigt intressant om första FPV upplevelse. Väger in på 450g med 1300mah batteri.
    Tyvärr verkar det som att Sony Super HAD CCD 600TVL Super Mini kameran från SurveilZone levererades trasig. Får bara grå bild med den, tur att jag fick en tillsammans med brillorna så man kan komma igång.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6492.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	59,4 KB 
Id:	48069
    Eller så har du glömt linsskyddet.
    //Lasse

  17. #1617

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Kopplade du in din Sony 600 och strömsatte den genom fatsharksändaren? Fatsharksändaren ger 5volt ut och sonykameran behöver 12v för att fungera, matar man den med 5v så är det möjligt att du får en grå bild och inget mer.
    Mini versionen klarar 5-15v och linsskyddet är av, som tur är verkar dom ha en bra support så vi får se hur det går. Men tack för tipset!

  18. #1618
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Blev en sväng igår, länge sedan. Riktigt kul att lågsniffa och krångla sig runt bland buskar och elände


  19. #1619

    Standard

    Cool film Markus.

    Tyvärr blir det glest mellan flygtillfällena så här års.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #1620
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ja tyvärr. Mörkt , kaallt och blåsigt. Ganska oinspirerande.
    Men vi får ändå slå oss ihop någon helg tycker jag.
    Har 8 ackar nu som vi kan dela på

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •