Reklam

 
Sidan 85 av 132 FörstaFörsta ... 3575808182838485868788899095 ... SistaSista
Resultat 1 681 till 1 700 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1681

    Standard

    Vad jag sett på videos funkar 3S HQ6x4.5 väldigt bra så blir nog inte besviken

  2. #1682

    Standard

    Jag kommer byta till ALU-armar efter den senaste flygningen för att få mindre meck med att byta 3Dprintade armar som går sönder lättare.

    Viktskillnaden har jag sparat in genom att byta till lättare LIPO så det gör mig inget.

    Samtidigt passar jag på att förlänga dem något för att få mer frigång vid GoPro'n
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #1683

    Standard

    Hej första posten!

    Är ny till denna hobby efter att ha köpt en micro quad i början av sommaren och lärt mig grunderna i flygningen. Beställde ett FPV250 ARF kit från HK. Beställade även ett FPV kit från eletronicarc. Bild på den färdiga produkten:





    Var ett smått helvete att få ihop den när man inte hade några förkunskaper alls, och utan instruktioner. Kanske borde ha valt en lättare modell. Men men, nu flyger den fint! Spironet antenner och kraftigare motorer står på listan, men nu ska jag lära mig flyga FPV :-) Stor skillnad att flyga i acro till skillnad från self level också. Kul att komma igång hursom :-)

  4. #1684

    Standard

    Base:
    nice,o välkommen till en jädrans kul fpv variant!. Minis...
    gick in o kolla dina bilder..fanns en länk til KOI...
    är du från hammarö?..

  5. #1685

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    I väntan på att Bee245:an kommer hem från Danmark så blir det att bygga ihop min LKTR250boopidoo edition (med aningen längre armar så att 6" proppar går på).
    Ser mycket bra ut kajaken, funderat nåt på mitt erbjudande och bygga en till likadan? Hårdvaran (förutom armarna) har jag ju redan.

  6. #1686

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tragi702 Visa inlägg
    Base:
    nice,o välkommen till en jädrans kul fpv variant!. Minis...
    gick in o kolla dina bilder..fanns en länk til KOI...
    är du från hammarö?..
    Vet inte vart dom bilderna kommer ifrån i så fall :-) Är från Stockholm. Så nästa steg blir väl att ta kontakt med den lokala klubben vad det nu lider!

  7. #1687

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tack Boopidoo. Har inte behov av det du erbjöd men vi kan nog hitta någon lösning om du inte har så bråttom.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #1688

    Standard

    Fint! kör de flesta med original pids? jag funderar på om man behöver ändra så mycket..

  9. #1689

    Standard

    Det där med Piddarna är känsligt så det blir individuellt.

    På min testade jag att flytta upp batteriet en våning pga dålig kardborre och den blev mycket ryckigare pga det.

    Små ändrigar får stora effekter..Även om man bygger 2 exakt likadana Quad's så har 2 piloter olika flygstil och vill ha olika PID's

    mjukare, lugnare & stabil eller snabbare, känsligare & stirrig
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #1690

    Standard

    CG är väl jätte viktigt. Är den fel så flyger den väl kast oavsett pidar.

  11. #1691

    Standard

    cg är känsligare på en 250 än en 450 eller större men det är ändå inte lika känsligt som på ett flygplan. Jag kunde knappt flyga med original pids för den oscillerade så fort man börja gasa lite. Men när man ligger på 80% gas eller mer hela flygningen och tömmer ett 1300mah på 3min så kan man nog inte räkna det som normal flygstil.

  12. #1692

    Standard

    Kul att du hittat hit.
    Acro via FPV är mycket enklare än vid vanlig LOS flygning men kan du lära dig flyga det LOS är det grymt.
    Själv har jag inte ens testat acro vid vanlig flygning. Har faktiskt väldigt taskig koordination egentligen, tur man inte behöver den så mycket när man flyger FPV.


    Citat Ursprungligen postat av Base Visa inlägg
    Hej första posten!
    text..

  13. #1693

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Fint! kör de flesta med original pids? jag funderar på om man behöver ändra så mycket..
    Testa original först, sen om den inte flyger mjukt får du justera lite. Själv brukar jag utgå från PIDs nån med likadan kopter har testat fram och sen justera utifrån det. Då slipper man "grovjobbet" oftast.

  14. #1694

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    31
    Jobb
    Daaata
    Klubb
    Trosa RCK

    Standard

    Det här med mini-quads verkar riktigt kul! Just busflyg med FPV ser jag fram emot.

    Är det någon som testat att flyga med APM mini?
    http://witespyquad.gostorego.com/min...-2-6-v3-1.html
    Det skulle ge lite större möjligheter för GPS och OSD, men framför allt autotune av pids.

  15. #1695

    Standard

    Jupp, någon som kan dela med sig av sina naze32? Jag kör med emax 2280 motorer på min kille fpv250

  16. #1696

    Standard

    Så här långt har jag kommit med mitt nya Lktr250-bygge:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0155.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	79,2 KB 
Id:	48247
    Rätt nöjd med 109g för ramen med alla skruvar och distanser installerade. Det blev kolfiberarmar i alla fall eftersom jag använde de lättade alu-armarna när jag uppdaterade min andra 250.

    Tyvärr verkar hårdvaran sitta fast i Kina någonstans. Inget har hänt med trackingen på över en vecka

  17. #1697

    Standard

    Snyggt bygge Imprez !

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Verkar vara strax under 1V om jag tolkar datan rätt

    Kajaken: Tackar för det!
    Du flög lite småtrixigt där. Håller med om att det går lite sakta. Jag vinklade upp min kamera lite igår och tänkte prova nu om det går att vinkla maskinen mer i speedrunsen utan att bara se maskrosor. Blir det för mycket vinkel neråt så tappar jag känslan för höjden och det kan sluta på lite olika sätt
    Har moddat mitt kamerafäste nu. Inte snyggt men lätt att ändra vinkel. Har gjort ett par distanser av skumtejp som jag puttar in och får olika vinkel. Vet ej grader, får prova vad som passar bra. Nu kanske man kan se vart man flyger när man drar på.

    Hur gick det för dig, blev det bra med vinkling ?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7696.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	87,9 KB 
Id:	48248

  18. #1698

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Imprez Visa inlägg
    Tyvärr verkar hårdvaran sitta fast i Kina någonstans. Inget har hänt med trackingen på över en vecka
    En vecka är ingenting, haft flera leveranser där det har tagit en månad innan något händer med trackingen. Har t. ex. en mobius som jag inte har fått än, det här är det sista tracking-meddelandet: " 2014-09-16 12:43 乌鲁木齐国际, 瑞典 - SE, 出口总包直封封发, Departure from outward office of exchange". Beställde den 5:e september... Ska nog snart kontakta Banggood och se vad som står på. Vanligtvis brukar det stadiet av leveransen bara ta någon dag, det är sen efter nästa tracking-meddelande som det brukar kunna ta veckor innan en ny uppdatering sker.

  19. #1699
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Copter, det blev mer lättfluget i högre hastighet med mer vinkel. Körde bara några minuter på en ack i förrgår för att testa. har varit regn och rusk hela tiden
    Du ser ut att ha betydligt mindre vinkel på din när du flyger snabbt, är det för att du har acken ovanpå maskinen? Min sitter inne i ramen, alltså all vikt centreradmellan motorerna, inte ovanför.

  20. #1700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Copter, det blev mer lättfluget i högre hastighet med mer vinkel. Körde bara några minuter på en ack i förrgår för att testa. har varit regn och rusk hela tiden
    Du ser ut att ha betydligt mindre vinkel på din när du flyger snabbt, är det för att du har acken ovanpå maskinen? Min sitter inne i ramen, alltså all vikt centreradmellan motorerna, inte ovanför.
    Okej låter bra. Ska bli intressant att testa.
    Vet inte om min vinklas mindre vid flygning, kanske ser ut så då gopron är något uppvinklad och har ganska vidvinklig bild som får med mycket av himlen även om den pekar lite neråt. Sen ger väl tyngden lite extra momentum kanske. Den väger över 800gram.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •