Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Vilka proppar vart? Hjärnsläpp

  1. #1

    Standard Vilka proppar vart? Hjärnsläpp

    Byggde ihop min Y-6 sedan ett tag sen och plockade sedan isär den men tänkte flyga lite idag men har fått hjärnsläpp och kommer inte på hur f*n jag ska ha propparna beroende på hur motorn snurrar...

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hej

    Vet inte om det är samma på alla FC men på min med WKM så snurrar övre motorerna vänster varv och följaktligen ska då vanliga proppar sitta där , undre motorerna ska snurra högervarv och Pushers eller Vä proppar ska sitta där med ovansidan uppåt , hoppas det klarna lite
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    om motorn är uppockner monterar du propellern uppockner på den så att propellern är på rätt håll. är motorn på rätt håll monterar du propellern på rätt håll. kör motorerna utan propeller se vilket hål l.de snurrar sätt den sorts propeller på de övre motorerna som gör att det blåser neråt när dom snurrar det hållet. sedan monterar du den motsatta sortens propeller på motorerna under.

  4. #4

    Standard

    Alla proppar med texten upp helt enkelt eftersom alla ska blåsa neråt. Riktningen så propellern blåser neråt när motorn snurrar. Rita pilar.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Trots att jag monterat alla proppar rätt så nu går det inte att flyga. Den wobblar och välter innan jag ens lyckats lyfta..

    Någon som har tips?

  6. #6

    Standard

    Behöver jag ändra några inställningar förutom att byta från hexa till y-6´a i Naza´s program?

    Alla motor inställningar osv borde väl bara likadant som för en hexan?

  7. #7

    Standard

    Rätt motor ska ju varva upp respektive ner när den armen ska upp eller ner, så om nån motor går åt fel håll går det på skit.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    jaha trodde du redan hade en y6 du plockat av propparna och glömt bort hur dom skulle sitta.
    kobbla kablarna samma till alla motorer. så dom snurrar åt det hållet dom övre propellrarna ska snurra. sedan onterar du 3 av dom uppockner då får du dom automatiskt att snurra åt andra hållet med ren magi. montera propellrarna så att alla har sin ovansida uppåt. med andra ord montera propellern baklänges på de undre motorerna.

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heurlin Visa inlägg
    Trots att jag monterat alla proppar rätt så nu går det inte att flyga. Den wobblar och välter innan jag ens lyckats lyfta..

    Någon som har tips?
    är det vobbel fram och tillbaka och inte bara en snabb häftig vältning så skulle jag nog tippa på att det är gainnivån som inte är korrekt inget du ändrat där ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10

    Standard

    Kontrollerade alla motorer i naza´s program och enl där snurrar alla åt rätt håll.

    Om jag håller i y6´an i luften och gasar så börjar den gå i en cirkelrörelse ganska fort. Alla proppar är monterade rätt enligt hur dom ska snurra också..

  11. #11

    Standard

    Missat nån kalibrering av ESCs eller ACC eller nåt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Låter konstigt , jag gick från hexa till Y6 utan några problem , ändrade bara i assistenten från Hexa till Y6 , att den är lite ostabil första halvmetern den lättar pga markeffekten men sen är den stabil
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #13

    Standard

    Ja tycker också det är konstigt. Min är inte ostabil, min välter omgående.

    Höll i den och testade att svänga och tyckte det kändes lite skumt där. Dock så stämmer ju allt i nazan och alla motorer snurrar när man testkör dom i programmet men något mystiskt är det.

    Får förhoppningsvis hjälp imorgon så får väl återkomma med vad jag hade gjort för fel..

  14. #14

    Standard

    Detta fel var relativt enkelt.

    Hade inte monterat Nazan korrekt utan hade den pekandes åt fel håll.

  15. #15

    Standard

    Usch! Fyy! Skämmas! =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #16

    Standard

    Ja lite skämmigt är det nog. Men skyller på att jag är nybörjare fortfarande. Dock funkar ju inte skiten ändå så att nazan var felvänd var nog inte bara enda felet. Men nu är det "bara" resten av problemen att lösa sen jäklar..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •