Hejsan!
Flyger en hel del med min Fun Cub med en Gopro på och det blir riktigt bra. Har dock fastnat lite för en quadcopter och då en DJI Phantom. Vet inte mycket alls om detta så det var väl därför en färdigbyggd lockar mest.

Finns ju flera olika versioner. Den första för ca 4000kr är ju DJI Phantom 1. Denna drivs på 3s 2200mAh accar vilka jag redan har flera stycken så det är ju ett plus. Man får ut ca 10min på den. Man får också med en hållare till Gopro.

Sedan finns DJI Phantom 2 med någon större "special-lipo" som går på över 1000kr om man skulle vilja ha fler, där man får ut ca 20-30 min flygtid. Och den finns också med Gopro gimbal för ca 9000. Finns också med deras egna kamera där man kan se bilden direkt i telefonen upp till 300 meter. Antar att bildkvalitén är sämre än den från en Gopro om man bara vill spela in.

Ja det finns ju massor att välja på och dyrt är det.. Såg en video på en Phantom 1 och den enkla hållaren för Gopro och bilden vibrerade en hel del. Men om man vill lägga flera tusen extra för en gimbal vet jag inte.

Jag det finns ju andra märken med som verkar intressanta.

Skulle gärna behöva lite synpunkter på Phantom om någon äger en sådan. Eller tips på andra märken.
Man får säkert mest för pengarna om man väljer delar och bygger en själv men där vet jag absolut inte var jag ska börja någonstans då jag är helt ny inom quadcoptrar.

Tack så mycket på förhand!