Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: This is it - Ljunglanda 2014

  1. #41

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    och hemlig haha.

    Varför detta plötsliga fokus på min person??? Att inte skylta med irl-namn på offentliga forum är väl inget konstigt.

    Sedan så är det bara att läsa innantill i övrigt. Jag kritiserade inte att ni tog betalt - återigen så förstår jag att små klubbar behöver pengarna.

    Det jag höll med om var att det var dåligt annonserat här, vilket var lite synd. Känner minst 2 FPV-flygare som inte kunde komma eftersom tråden aktualiserades först ett par dagar innan det var dags.

  2. #42
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard


    29-31/8 - Ljunglanda modellflygfält

    Då närmar vi oss nästa träff med stormsteg. Ni som åker hit, tänk nu på att det kan väsnas på flygfältet, det kan kanske regna, det kan kosta en pilotavgift, det kan finnas Kiosk med hamburgare på plats och det kan finnas ström framdraget för laddning, Skärmtaket på dryga 100m² kan stå kvar och gräset kan kanske vara nyklippt. Så bli inte förvånade när ni dyker upp

    Allt kan hända - och händer


    Superhero

  3. #43
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Som det ser ut idag en vecka innan så lovas perfekt väder, inte helt orimligt då det måste regnat av sig det värsta nu tycker jag. Men vi får hålla lite koll, sedan Pohlman slutade har väderprognoserna varit en smula haltande så att säga. Bara att hålla tummarna.
    Senast redigerat av henke2 den 2014-08-24 klockan 17:24.
    Superhero

  4. #44
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    En kväll på fältet innan morgondagens flygträff. Hoppas ni vågar titta förbi trots den något gråa väderprognosen. Vi är på plats och börjar flyga vid 10-tiden eller strax innan. Välkomna!


    Superhero

  5. #45
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Helsida i lokaltidningen blev det. Valde att trycka på den fina hobbyn snarare än att det var just en mikroturbinträff.

    http://www.smalanningen.se/artikel/1...-pa-ljunglanda
    Superhero

  6. #46
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Unos Hawker Hunter som efter lite pill i radion gav full dragkraft. En mycket snygg maskin med många timmar nedlagda. En läckande skarv gjorde att det inte blev något fluget idag, better safe then sorry - helt rätt om än tråkigt.




    Patrik och Eivind mekar landställ, vet inte riktigt vad det var med banan i år, men det var en smula tungrullat. Kanske bara nattens regn, who knows.





    Unos EDF Hunter samt Kolibri Hunter och längst bak Eivind med sin Mirage från Jepe.


    Min och Amirs Yak-130 från Ready2fly


    Amir landar sin Yak






    Två av klubbens helikopterpiloter bjöd på en galen show.

    Superhero

  7. #47
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Vi försökte oss på lite dogfight med Yakarna under dagen, blev ett par bilder från Paul som jag fräckt snor från klubbens egna hemsida.

    Vi var tre st Kolibridrivna flygplan i luften samtidigt som jagade runt. Drar mycket soppa att jaga varandra och det är himla kul så det slutade med tre st glidflygande jetkärror som alla kom ner hela på banan






    Superhero

  8. #48

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    Alltid kul att komma till Ljunglanda flyga och träffa likasinnade. Missade tyvärr Elefantastiskt i år pga familjeresa. Tack för hjälp Amir och Henke.
    Mvh Uno.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •