Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 48

Ämne: This is it - Ljunglanda 2014

  1. #21

    Standard

    Vi väntar med spänning! [emoji4]
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  2. #22

    Standard

    Fick höra något om en avgift för att flyga stämmer det? Tycker inte att jag har sett någon info online.

  3. #23
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Fick höra något om en avgift för att flyga stämmer det? Tycker inte att jag har sett någon info online.
    Det var ett så kallat lajv där vi sågs i verkligheten och flög på riktigt, alltså inget onlinespel.
    Superhero

  4. #24
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Lånar in Urbans inlägg från klubbens hemsida till att börja med.

    urbnyb skrev:
    Trots lite blåsigt väder för oss med de mindre planen var det kul som vanligt. Det sociala snacket är minst lika viktigt som flygningen. Här kommer lite bilder från EL-E-FANTASTIKST på Ljunglanda 2014





    Thomas före detta Nordisk mästare i F5F (tror jag) med ett av sina fina plan.





    Amirs fina gula Cub





    Ingela mottager sitt radiostyrda modellflygplan.





    I publiken fanns en lugn och fin Boxer. Min favorithund faktiskt.





    En verklig fin Knivsmedskärra (Messerschmidt) från andra världskriget. Om inte Hitler hade strulat till det med tillverkningen av denna jetmaskin hade kriget förmodligen förlängts med flera år. Inget allierat plan kom ens i närheten av dess prestanda.





    Storseglarn Christer hade laddat upp med tre stora seglare dagen till ära. Passade bra i blåsten.





    Det var många plan och deltagare i år.





    Thomas stora seglare behövde en vagn för att kunna lyfta.





    Mera deltagarbilder.


    /Fotografen Urban
    Superhero

  5. #25
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Mats är en flitig besökare på vårt fält. Han var även flitig både med kamera och bakom tangentbordet. Det tackar vi för

    http://hangflygning.se/
    Superhero

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ursprungligen postat av neu
    Fick höra något om en avgift för att flyga stämmer det? Tycker inte att jag har sett någon info online.
    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Det var ett så kallat lajv där vi sågs i verkligheten och flög på riktigt, alltså inget onlinespel.
    har du något seriöst svar på frågan?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Det var ett så kallat lajv där vi sågs i verkligheten och flög på riktigt, alltså inget onlinespel.
    och där försvann intresset att komma nästa år.

  8. #28
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    och där försvann intresset att komma nästa år.
    I år var ett ovanligt år eftersom det inte kom in ett enda klagomål om någonting under hela helgen. Det brukar alltid vara någonting. Jag gissar att det är en kombination av att vi blivit duktigare på träffar och att fältet blivit riktigt bra, bla med hjälp av pilotavgiften och kioskförsäljningen på träffarna samt en ökad förståelse för hur mycket jobb det ändå är även med en till synes enkel träff. Att vissa som inte var på plats i efterhand har synpunkter kan jag leva med. Jag tycker nästan det är lite komiskt, därav det lilla skämtet.

    Dax att ladda om inför Mikroturbinträffen om ett par veckor, hoppas vädret håller i sig tills dess.
    Superhero

  9. #29

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Helt ok med flygavgift (trots att jag bara flög en gång!) Man stödjer klubben och får ett nyklippt fält! Förövrigt mycket fin bana ni hade!


    //Sebbe

  10. #30

    Standard

    Har inget emot en pilotavgift men tycker att det var dåligt att inte säga något i förväg.

  11. #31
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Helt ok med flygavgift (trots att jag bara flög en gång!) Man stödjer klubben och får ett nyklippt fält! Förövrigt mycket fin bana ni hade!


    //Sebbe
    Kul att se både dig och Backfiren i farten. Såg ut att vara en lyckad kombo du hade i den. Växlad kontronik, men vilka siffror på den?
    Superhero

  12. #32

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Har inget emot en pilotavgift men tycker att det var dåligt att inte säga något i förväg.
    Inte jag heller, små klubbar behöver en krona eller två in, men håller med om att både avgift och eventet som helhet var dåligt skyltat på interwebzen.

  13. #33

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Inte jag heller, små klubbar behöver en krona eller två in, men håller med om att både avgift och eventet som helhet var dåligt skyltat på interwebzen.
    inte jag heller men sägs det inget innan så vänder jag vid parkeringen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #34

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Kul att se både dig och Backfiren i farten. Såg ut att vara en lyckad kombo du hade i den. Växlad kontronik, men vilka siffror på den?
    Det som sitter i är: Kontronik FAI F5F 4S 7:1 med ett YGE 160A med en 16x16propp och 3 graders spinner ger 250A på fullgas! Detta får upp grejerna till lagom arbetstemp. 17x18propp blir lite för varmt och då närmar vi oss nära 300A så jag spar lite på elektroniken och får som lite bröl ljud istället
    Synes på microturbin träff med förhoppningsvis målad kärra om färgen kommer nångång..


    //Sebbe

  15. #35
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    eventet som helhet var dåligt skyltat på interwebzen.
    Tja, var det de, eller var det bara ännu bättre förra året? Vill inte gömma mig bakom ursäkter, men denna tråd har funnits sedan i mars och knuffats upp då och då där jag varit tydlig med vad som händer och varför samt att vi återinvesterar i fältets utveckling. Samt att det annonserats med en liten artikel till och med i SMFFs organ modellflygnytt för dem som är med där och kanske inte har dator.

    Det handlar ju om att titta lite själv också och jag är helt övertygad om att många tycker det är skönt att jag inte tjatar häcken av mig om våra event i år. Fin balansgång för att tillfredsställa alla där vi nog ändå trots mindre tjat från mig syns mer än de flesta?

    Var du förresten på plats? Känner inte igen ditt nick och gissar att du inte heter "No Name" i verkligheten.

    gömde jag mig kanske ändå bakom ursäkter, men men, försöker förklara iaf.
    Superhero

  16. #36
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Det som sitter i är: Kontronik FAI F5F 4S 7:1 med ett YGE 160A med en 16x16propp och 3 graders spinner ger 250A på fullgas! Detta får upp grejerna till lagom arbetstemp. 17x18propp blir lite för varmt och då närmar vi oss nära 300A så jag spar lite på elektroniken och får som lite bröl ljud istället
    Synes på microturbin träff med förhoppningsvis målad kärra om färgen kommer nångång..


    //Sebbe
    Såg som sagt trevligt ut och den verkade inte allt för stressad. Många kör ju aldrig delgas utan använder switch.
    Superhero

  17. #37
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har för mig att jag läst om alla dessa kostnader för att få delta någonstans.
    Inget märkvärdigt med det, så.är det på alla träffar utomlands. Eller på IGG när vi skall segelflyga, då betalar alla en bogseravgift plus camping etc. Bara det är symboliska summor är det helt ok.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #38

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Var du förresten på plats? Känner inte igen ditt nick och gissar att du inte heter "No Name" i verkligheten.
    Jodå, jag var på plats. Enda flygaren från Malmö som var där.

  19. #39
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Då måste du känt dig ensam!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  20. #40
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Då måste du känt dig ensam!
    och hemlig haha.
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •