Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 48

Ämne: This is it - Ljunglanda 2014

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard This is it - Ljunglanda 2014

    Detta händer på Ljunglanda 2014

    Sommaren 2014 bjuder på 3st träffar på Ljunglanda i Ljungby. Bara välja och vraka med andra ord, eller hugga alla tre. På plats finns el och vatten för camping samt möjlighet att grilla på kvällarna. Lunchservering och kaffe hittar ni i vår kiosk.




    3-4/5
    Det blir Pylon på Ljunglanda även i år. Vi kör det som en uppvärmning inför kommande Europacuptävling i Pålsboda. Fredag blir ankomstdag och iordningställande av arena, Lördag flygs Q500 och SQ500, Söndag blir det F3D, den snabba klassen. Du som är frivillig funktionär anmäl dej till Börje, 0730 437722.



    1-3/8
    Elefantastiskt håll på Ljunglanda helgen vecka 31, vi välkomnar allt elflyg och hoppas på mycket ny teknik så som multirotor och FPV. Visa oss, lär oss och skapa upplevelser med eldrivna maskiner. Vi är öppna för förslag och kan ordna fram det mesta om vi får lite framförhållning, tex storbildsskärm etc. Vi smyger igång redan på fredagkvällen och intar som vanligt en lämplig uteservering framåt lördagskvällen.



    29-31/8
    Våran Mikroturbin + EDF-träff blir som vanligt i slutet av augusti. Idag kör vi jetflyg och utbyter erfarenheter. På plats finns som vanligt ström för laddning och även brandsläckare. Vi kommer ha våran 200meter långa bana precis nyklippt. Allt med jet eller fläkt är välkommet idag. Vi smyger igång redan på fredagkvällen.


    Här finns vi:

    GPS-koordinaterna till fältet:
    Latitud: 56°48'21.79"N Longitud: 13°54'36.18"O


    Google Earth Bookmark kan du hämta
    http://tinyurl.com/nhr5z4u


    Flygfoto över fältet:








    Aktuellt väder på fältet:



    Diskussion, förslag och åsikter fyller vi på mer här nedanför, välkomna!
    Senast redigerat av henke2 den 2014-03-31 klockan 09:28.
    Superhero

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Vi fortsätter utveckla flygfältet, nu var det målning av kontainern samt lite vind skydd till skärmtaket som gäller. Planen är att täcka andra kortsidan också dock behöver vi nyemittera lite Ljunglandaaktier för att få ihop budgeten då det går utanför det årliga underhållsbudgeten av fältet. Det skall dock inte vara några problem då vi börjar bli ett rätt bra gäng som flyger här nu.

    Med lite tur hinner vi spika klart och måla väggarna innan Pylonracingen drar igång.

    Vad tros?





    Superhero

  3. #3

    Standard

    Fick höra något om en avgift för att flyga stämmer det? Tycker inte att jag har sett någon info online.

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Fick höra något om en avgift för att flyga stämmer det? Tycker inte att jag har sett någon info online.
    Det var ett så kallat lajv där vi sågs i verkligheten och flög på riktigt, alltså inget onlinespel.
    Superhero

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ursprungligen postat av neu
    Fick höra något om en avgift för att flyga stämmer det? Tycker inte att jag har sett någon info online.
    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Det var ett så kallat lajv där vi sågs i verkligheten och flög på riktigt, alltså inget onlinespel.
    har du något seriöst svar på frågan?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Det var ett så kallat lajv där vi sågs i verkligheten och flög på riktigt, alltså inget onlinespel.
    och där försvann intresset att komma nästa år.

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    och där försvann intresset att komma nästa år.
    I år var ett ovanligt år eftersom det inte kom in ett enda klagomål om någonting under hela helgen. Det brukar alltid vara någonting. Jag gissar att det är en kombination av att vi blivit duktigare på träffar och att fältet blivit riktigt bra, bla med hjälp av pilotavgiften och kioskförsäljningen på träffarna samt en ökad förståelse för hur mycket jobb det ändå är även med en till synes enkel träff. Att vissa som inte var på plats i efterhand har synpunkter kan jag leva med. Jag tycker nästan det är lite komiskt, därav det lilla skämtet.

    Dax att ladda om inför Mikroturbinträffen om ett par veckor, hoppas vädret håller i sig tills dess.
    Superhero

  8. #8
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Lånar in Urbans inlägg från klubbens hemsida till att börja med.

    urbnyb skrev:
    Trots lite blåsigt väder för oss med de mindre planen var det kul som vanligt. Det sociala snacket är minst lika viktigt som flygningen. Här kommer lite bilder från EL-E-FANTASTIKST på Ljunglanda 2014





    Thomas före detta Nordisk mästare i F5F (tror jag) med ett av sina fina plan.





    Amirs fina gula Cub





    Ingela mottager sitt radiostyrda modellflygplan.





    I publiken fanns en lugn och fin Boxer. Min favorithund faktiskt.





    En verklig fin Knivsmedskärra (Messerschmidt) från andra världskriget. Om inte Hitler hade strulat till det med tillverkningen av denna jetmaskin hade kriget förmodligen förlängts med flera år. Inget allierat plan kom ens i närheten av dess prestanda.





    Storseglarn Christer hade laddat upp med tre stora seglare dagen till ära. Passade bra i blåsten.





    Det var många plan och deltagare i år.





    Thomas stora seglare behövde en vagn för att kunna lyfta.





    Mera deltagarbilder.


    /Fotografen Urban
    Superhero

  9. #9
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Mats är en flitig besökare på vårt fält. Han var även flitig både med kamera och bakom tangentbordet. Det tackar vi för

    http://hangflygning.se/
    Superhero

  10. #10
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Förmodligen är jag på en stor Offroadträff den helgen i Eksjö ( El e fantastiskt ) och filmar men jag passerar Ljungby både på upp och nerresan så det finns möjlighet att stanna ett antal timmar eller tom övernatta mellan Fre-Lör , missade det ju förra året
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  11. #11
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Förmodligen är jag på en stor Offroadträff den helgen i Eksjö ( El e fantastiskt ) och filmar men jag passerar Ljungby både på upp och nerresan så det finns möjlighet att stanna ett antal timmar eller tom övernatta mellan Fre-Lör , missade det ju förra året
    Låter kul med både offroad och att du tittar förbi. Hade en Trooper II med 31" som byttes till en ZJ med 35", men det visade sig att även här fanns det inga genvägar utan att det hade väl behövts en hel del pengar och tid för att få det driftsäkert och fullt fungerande. haha.
    Superhero

  12. #12
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Vindskydd färdigställt och målat. Tur med fint väder så här i långhelgen gjorde att det blir klart i tid till våran första träff om två veckor. Eller träff och träff, tävling är det rättare sagt. Alla som vill är välkomna att titta på och inspireras

    Vi klurade på om det skulle bli instängt med väggar, men eftersom taket släpper genom en del ljus så blev det riktigt bra. Nu finns gott om plats för alla





    Superhero

  13. #13
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Lite rejs i helgen. Fältet levererade och många piloter var på plats. Det testades nya motorer och dem levererade också helt okej med någon 56sek repa och ett knippe 57sek repor. Två tävlande kom ända från Finland, utrustade med en Stalker Radar som presterade bra mycket bättre än min pocket radar. 300blås direkt efter att rundat pylon 3 är ju helt okej. Få flygplan kan göra en sväng med så många G och behålla farten så väl.... och de utvecklas i en källare i Ingelstad mitt i småland, smått otroligt http://privat.bahnhof.se/wb855613/Ultima/Ultima.htm


    I mina ögon en klart behaglig fart, men helt sinnes till att hålla banan bra, man vinner på att komma runt fortast, inte att åka fortast!












    Superhero

  14. #14
    No4s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    165
    Jobb
    Vinodlare och äkta mångsysslare inom hobbyn.
    Klubb
    Värhulta Air Force

    Standard

    Tack för en välordnad pylontävling på ett fint fält. Vi hade en toppenhelg. Min första gång i Ljungby men säkert inte sista. Snygg film.
    Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

  15. #15

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Här är min film:
    Senast redigerat av administrator den 2014-08-03 klockan 11:38.

  16. #16


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    38
    Klubb
    Falkenbergs modellflygklubb

    Standard

    Tråkigt att ni lägger Elefantastiskt samtigt som Gränsträffen i Arvika.
    Jag brukar åka på båda.

  17. #17
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lajbanflygaren Visa inlägg
    Tråkigt att ni lägger Elefantastiskt samtigt som Gränsträffen i Arvika.
    Jag brukar åka på båda.
    Det är alltid svårt att få ihop tiderna på sommaren. Vi körde samma vecka som Elefantastiskt alltid gjort men då hamnade det samma helg som Helsingborsmeetinget bara en timme bort, så vi sköt det en vecka. Jag gillar även filosofin att ha träffen lönehelgen, det ger fler möjlighet att åka.

    Generellt har vi inga måsten utan vi kör på det de flesta vill och tycker är bra, dock brukar få tycka speciellt mycket saker innan och då blir det som Amir(som håller i denna träffen) i detta fallet tyckte var bäst
    Superhero

  18. #18

    Standard

    Har inget emot en pilotavgift men tycker att det var dåligt att inte säga något i förväg.

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Har inget emot en pilotavgift men tycker att det var dåligt att inte säga något i förväg.
    Inte jag heller, små klubbar behöver en krona eller två in, men håller med om att både avgift och eventet som helhet var dåligt skyltat på interwebzen.

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Inte jag heller, små klubbar behöver en krona eller två in, men håller med om att både avgift och eventet som helhet var dåligt skyltat på interwebzen.
    inte jag heller men sägs det inget innan så vänder jag vid parkeringen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •