Reklam

 
Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 173

Ämne: Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av berthrsd Visa inlägg
    Jo, det borde gå att ordna momsfritt om du har ett giltigt EU VAT-id.
    Behöver ej nåt sånt. =) Åland hör till Finland, men har egna skattegränsregler.

    http://www.posten.ax/department.con?iPage=172&m=1025
    "Du måste själv informera företaget om att de ska sända varorna utan moms eftersom Åland är utanför EU:s skattegräns. Detta gäller alla länder, även EU-länder inklusive Finland, när det finska företaget inte är hemförtullare eller saknar tullkundnummer."

    http://www.skatteverket.se/foretagor...c80001862.html

    Hur som helst. Momsfritt är det som gäller till Åland, från företag till privatperson.
    För mer info, kolla med Skatteverket eller Ålandskontoret http://www.regeringen.ax/kansli/alandskontoret.pbs
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

    Där ser man, då har jag lärt mig något nytt idag också

  3. #23

    Standard

    You got mail! =) Ska bli intressant se hur quaden flyger med Zero Tech!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #24

    Standard

    @Ålänning. Fått hem den ännu?
    "Allting beror på allting"

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank Visa inlägg
    @Ålänning. Fått hem den ännu?
    Nix, inte än. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26

    Standard

    Väntar med spänning, speciellt om det finns en manual med. Det verkar inte gå att ladda ner nån för V2 .. Och utan manual blir det ju knepigt.
    "Allting beror på allting"

  7. #27
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Jag har ett utkast till manualen, skicka PM med e-post så skickar jag den.

  8. #28

    Standard

    @Ålänning. Nu då? :-)
    "Allting beror på allting"

  9. #29
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Vi har tyvärr haft lite leveransförseningar, men nya kort är skickade. Borde dyka upp vilken dag som helst!

  10. #30

    Standard

    Ja man börjar bli lite rastlös nu. :-D Tänkte testa den i en DJI F450 med DJI-motorer och ESCs (samt en GoPro) och se vad man hittar på. Funkar det bra så blir det att sälja en annan quad och skaffa en hexa för stillbildsfotografering och ha den till den.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #31

    Standard

    Oj, nu hände det grejjor! =) Valborgshoppingen löst.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #32

    Standard

    Hur vet / ser man skillnad på Zero Tech YS-S4 och Zero Tech YS-S4 v2?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #33

    Standard

    Damp den ner 23:00 på natten? :-) Så här ser väl v1 ut: http://www.hobbytoys77.com/zerouav-m...lot_p2711.html
    "Allting beror på allting"

  14. #34

    Standard

    Enl. en tråd på RC Groups så är inte waypoints implementerade på S4:an, även om man har wifi modulen.
    "Allting beror på allting"

  15. #35
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Tja, funkade i alla fall för mig när jag kopplade in wi-fi modulen och testade... Däremot så har jag bara hunnit testa single waypoint, kan mycket väl vara så att det inte går att lägga in flera. Ska testa lite mer när tillfälle ges.

  16. #36
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Samtliga Zero Tech-kort åter i lager!

  17. #37

    Standard

    Och med lite tur trillar en S4 in i låddan i morrn! ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  18. #38

    Standard

    Spännande!

    Måste erkänna att jag fick ett tillfälle att komma över en X4 v2. Så jag har en X4 hemma nu och hoppas hinna mecka lite i helgen.
    "Allting beror på allting"

  19. #39

    Standard

    Har spenderat 16 timmar med min X4:a i helgen. Använder den i en hexakonfiguration. Av de 16 timmarna flög jag ca 20 minuter nu i eftermiddags. Vad som saknas för att korta ner dessa 16 timmar är en "quick step" komma igång manual. På förstålig engelska. Och uppdaterad för senaste FW / HW. För övrigt är namgivningen och dokumentationen på FW totalt värdelös. Fick allt att funka some det skulle förutom gimbalfunktionen. Detta med senaste FW YS-X4-X4V2-X4P-Gemini-M-S-adaptive-abroad-20140501-Enc (som för övrigt inte har nån ändringsdokumentation) Den flög dock lite wobbligt och jag kan inte förstå från manualen vilket håll jag skall justera siffrorna och vill inte experimentera allt för vilt. Ang. gimbalen så fick jag den att funka med en äldre FW YS-X4-Firmware-For Servo Gimabal-20131001-Enc.arm Som är några snäpp gammal. Det finns en PDF som heter YS-X4-X4P-Gemini Release Tracking notes 2.pdf och beskriver releaser. Men den namgivningen exsiterar inte där utan endast YS-X4-P-Firmware-20131001 vilket får en att fundera om det är en speciell FW som krävs för att gimbal skall funka. I övrigt är den versionen inte ens den näst senaste. Den kan jag inte ens få tag på. Vore intressant och se om man kan få gimbalen att funka med den.Och den FW som jag får gimbal med att funka med nu vill jag inte riktigt flyga med.


    De provturer jag hade idag verkar dock lovande. Om man kan få bort wobblet. Provade att flippa över i GPS hover och den stod f*n i mig still i luften. (Det gjorde aldrig min MWii baserade kärra) Provade RTH och landa. Tyvärr stjälpte hexan precis efter sättningen men ingen skada skedd. Men jag måste säga att jag var impad på hur den betedde sig i RTH läget innan den händelsen. Kan ju kanske bero på att den inte är riktgit trimmad..
    "Allting beror på allting"

  20. #40
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Eftersom det tar en bra stund att autolanda hinner du säkert att slå över till manuellt läge precis i sättningen för att stänga av motorerna. Att den kompenserar genom att slå runt som du säger kan bero att den går ner med ett ben på marken och försöker rätta upp koptern. Vilket kan hända för mig när jag landar i sluttningar.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •