Reklam

 
Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 3456789 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 173

Ämne: Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

  1. #141
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ok..., skumt iaf...


    //Matte

  2. #142

    Standard

    Någon Fencing inställd? 100m upp och 300m i radie är väl standard, tror jag. Jag satte ner det. Kanske din quad ligger 300m bort från Launch? För fence funkar väl fast man kör Stabilize? Jag har inte kört in senaste FirmWare i min S4, har näst senaste. Kanske bäst vänta. Jag har bara vart med om dubbelrödblink, dvs varning. Vilket läge pratar vi om nu? Andra eller tredje? Tredje ska väl landa direkt, eller?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #143
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Jag kör min med nyaste firmware.

    RTL är nog standard i programmet, det är alltså vad den ska göra då spänningen nått gränsen.

    //Matte

  4. #144

    Standard

    När den varnar för lobat (rött dubbelblink) så kan man inte ens aktivera RTL, på min.

    Anspe, maila ZeroUAV-supporten.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #145
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Var in och kollade, fortfarande ingen offentlig manual online. Känns ju inte direkt jätteseriöst......

    Visst går det inte avaktivera den där low-batt funktionen? Hade helst velat göra det....

    Vart står det att man inte ska flyga hårt med den? Verkar ju otroligt dumt om inte det skulle gå :/

    //Matte

  6. #146

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21
    Jobb
    Produktutvecklare
    Klubb
    Frifräsare

    Standard

    Det var vid första batterivarningen, rött dubbelblink.

    Jag har mailat supporten och beskrivit setupen och händelsen.

  7. #147

    Standard

    Jag mailade dem nyss:
    - att hemsidan inte funkar
    - angående att de MÅSTE få ut manualen på hemsidan och beskrev att man inte kommer åt manual-sida 2 som nog finns där
    - och att det MÅSTE ha nya versionnumror på varje nysläpp av en manual (jag fick först 1.4, sen en nyare som också var 1.4 och senast fick jag 1.0 som är nyast).
    - Och så påpekade jag att det är väldigt svårt rekommendera deras S4 eller att folk köper den om det saknas manual
    - har påpekat det med Mode 1 när man connectat och tagit Read, det är ologiskt.
    - påpekade också att de flesta nog fortsätter rekommendera dji naza åt de som är nybörjare tills det finns en enkel setup med S4
    - jag nämnde mitt problem med att quaden lutar åt nåt håll när jag flugit lite busigare
    - sade att en av oss forum-medlemmar på ett lokalt forum råkade ut för en flyaway (och så påpekade jag att folk inte gillar DJI flyaways...)
    - mm

    :-D Tycker S4an är gedigen och bra hårdvara, men firmware behöver säkert förbättras och till skillnad mot DJI så verkar dessa muppar i alla fall ta åt sig och vilja förbättra. Tex flyaways och flippar är ju så jobbigt med DJI. Folk har sagt "läs manualen och gör som den ska användas", men när allt är rätt så sticker den ändå iväg. !? Om den tappar GPS-position mitt i allt så ska den inte sticka iväg, utan göra nåt annat, hellre. Det märker jag även med APM att satcount mitt i allt blir noll för några sekunder, men inte pärklar den iväg för det.

    Failsade disable, det glömde jag nämna, Det skulle vara bra kanske?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #148

    Standard

    Tur man behöll Naza v2

  9. #149

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe40 Visa inlägg
    Tur man behöll Naza v2
    Naza-M V2 är bra. =) Men den kostar ca 2500 kr och S4 kostar 1600.
    Men utan bra manual är S4 inte värd 1600 för en ny.

    Jag hade gärna velat se S4 som en enklare (om det fanns en bra guide/manual) och billigare variant av DJI Naza. Naza-M Lite med GPS kostar väl lika mycket som S4?

    Jag ser inget skäl till att sälja en Naza-M V2 för att köpa en S4.
    Det är som att sälja en Naza-M V2 och köpa en Naza-M Lite.
    Men X4 är ju lite hävare än S4, samt Gemini och vad dom nu heter
    och vad de nu kan.

    ZeroUAV gör ju en del coola grejer, som tex denna:
    http://www.zerouav.com/uploads/131202/2_172125_1.jpg
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #150

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21
    Jobb
    Produktutvecklare
    Klubb
    Frifräsare

    Standard

    Efter en snabb sökning på gps tracker så poppar bland annat den här upp. Är den något att ha?

    http://www.dx.com/p/heacent-tk102b-m...5#.U99my2e_nIU

  11. #151

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21
    Jobb
    Produktutvecklare
    Klubb
    Frifräsare

    Standard

    Beställde en tracker från dx, känns som en billig försäkring.

  12. #152

    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    41
    Jobb
    Vindkraftstekniker

    Standard

    Har en likadan, funkar kanon!

  13. #153
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Micke: Ja att kunna "disable" low-bat funktionen borde dom kunna ordna. Får för mig att just sånna funktioner kan vara en potentiell felkälla.

    Det där med Mode1 osv, varför har dom ens med det? Hade väl räckt med stick calibration. AP:n behöver ju inte ta hänsyn till vilken Mode jag använder i radion.

    Sätt inte dom där GPS puckarna för nära AP:n bara.

    //Matte

  14. #154
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Hjälper inte återförsäljaren till med dokumentation?
    Har inte sett någon kommentar från denna på ett tag.
    Borde finnas en på Svenska vid detta laget nu?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #155

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21
    Jobb
    Produktutvecklare
    Klubb
    Frifräsare

    Standard

    Jag mailade tillverkaren och fick manualen rev 1.4/1.0 skickat till mig ganska omgående.

  16. #156

    Standard

    Titta titta! Manualen finns nu att ladda ner från hemsidan (som funkar nu igen).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #157

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21
    Jobb
    Produktutvecklare
    Klubb
    Frifräsare

    Standard

    Supporten har fått tre registreringsfiler där de inte ser något konstigt utöver att mitt trottelvärde inte verkade ha tagit kalibreringen utan varierade mellan 100-120. I övrigt såg allt friskt ut så de har inte kunnat förklara rymningen.

  18. #158

    Standard

    Failsafe-fail? Har mottagaren Failsafe? Sändarens som är av och ger knäpp-värde (var med om det i kväll på en Corona-mottagare)? Har inte alla bestick i stallet nu, bara spånar.

    Rangecheckat?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #159

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21
    Jobb
    Produktutvecklare
    Klubb
    Frifräsare

    Standard

    Failsafen var aktiverad och RTL vald men ingen särskild rangecheck gjordes. Failsafen indikerade rätt i pcmjukvaran både med brytarläget och då jag stängde av sändaren. Jag använder Mpx dualmottagare.

    Nu får det räcka för mig. Jag tuggar i mig förlusten, drar några lärdomar och lägger ner min haveriutredning tills vidare och går ut och flyger med nåt annat istället. Simma lugnt!

  20. #160

    Standard

    ZeroTech YS-S4 v2

    Jag monterade på en gimbal på denna för en Canon Ixus 155 och fotade lite med den, rätt okej. =) men när jag inte kunde använda kabel för shutter så måsta jag ha servo och det tog i gimbaln så jag gav upp det. Hur som helst, provade lite loiter o RTL i söndags. Bara två saker jag retar mig på nu angående S4.

    1. Flyger man lite vildare så tänds LEDen gul och sen när man stannar upp för att hovra då lutar den åt nåt håll och lorvar iväg. Har den glömt var horisontal var liksom? Och om det inte är det, så borde den ju veta att jag har spakarna i mittläget och då ska väl FCn med sina accelerometrar och gyroskop märka av att den inte gör som den blir tillsagd?! Har mailat ZeroUAV.

    2. Saknar möjlighet att använda gir (sidoroder) för att vrida på quaden (när man fotar). Man har gir jo, men man kommer ju så lätt åt stig/sjunk så quaden börjar sjunka eller stiga så man inte kan fota. Enda sättet är väl att använda throttle-kurva, eller finns det nåt bättre sätt? Berätta åt ZeroUAV vad man vill ha för funktion? =)

    http://www.youtube.com/watch?v=Yfa1R3eVfZM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •