Reklam

 
Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 456789
Resultat 161 till 173 av 173

Ämne: Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

  1. #161
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du får väl fixa gas spaken så den inte rör sig så lätt när du Yaw:ar.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #162

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Du får väl fixa gas spaken så den inte rör sig så lätt när du Yaw:ar.
    Flyger helikoptrar med samma och då vill jag inte ha nåt sånt.
    Men jag har ju en Spektrum DX7 extra... hm hm.
    Kanske man skulle ha en "multicopter-sändare" som brukar ha bägge spakar centrerade! :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #163
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vet inte vad du har för radio, men kan du inte komma åt throttel ratchen utifrån och spänna den så spaken i trottelled går lite trögar? Annars får du skaffa dig en HighOne då kan du köra med två oberoende radio en för kopter och en för endast gimbal!

    Eller så får du styra gimbalen med aux kanalerna.

    Tror nog att du får tänka till för en lösning som passar dig, det är problem med en radio för alla flygetyg.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #164

    Standard

    Jag har en Futaba T10CP. Har tagit bort ratchen för att flyga heli. =)
    Menar du ZeroUAVs HighOne? :-P
    Tur man har fler radios... Jag har två skilda sändare (Futaba o JR) till en heli med PhotoShip-rigg, funkar fint (före den kraschade).
    Går ens Spektrum DX7 att få vänsterspak centrumhållen? (bra svenska)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #165


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ålänning - du får väl köpa en sån här kvalitetssändare så kan du t o m ställa om vänsterspakens centrering under pågående flygning -
    http://img.banggood.com/images/uploa...9576%20(1).jpg ...
    Roger

  6. #166

    Standard

    NEJ! Vägrar. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #167

    Standard

    Jag har alltid haft ett problem med min ZeroTech YS-S4 v2... om jag flyger lugnt så funkar den riiiktigt bra. Om jag börjar flyga väldigt aktivt (fullspaksflygning) så börjar det lysa gult. Som svar fick jag att den börjar lysa gult om man flyger för våldsamt. Jaha... OK då. =) Men problemet var att efter en sådan flygning så verkade horisontläget bli förskjutet. Så när man bromsade upp och skulle hovra så lutade quaden åt ett håll, jäkligt perfekt, men jäkligt störande. Ibland så pass mycket att full spak nätt och jämnt höll den kvar i hovringsläget, den ville luta och följaktligen sticka iväg. Så jag mailade tillbaks och tyckte att S4an inte borde glömma bort var horisontläget var nånstans eftersom den de facto har gyroskop, accelerometrar, barometer, GPS och kompass. Om den får input från mig att stå still (släppper spakarna) så ska den ju fatta att den inte ska sticka iväg åt nåt håll. Kompasskalibreringen är OK. Landar jag och re-armar så är allt bra igen. Detta läge är endast i Stabilize, inte GPS Hold eller RTL (finns ej fler lägen). Förslag? Dåligt program?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #168
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Verkar lite skumt, på X4 och Gemini måste jag starta om koptern endast om den trillar.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #169

    Standard

    Trillar? Menar du trillar ner i backen? Alltså faller?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #170
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Nej, faller till sidan om marken är ojämn, vid start eller landning.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #171

    Standard

    När jag i september i år 2015 körde in senaste firmware 140068 som kom 14 maj 2014 och kalibrerade samt flög idag så funkade allt hur bra som helst med ZeroTech YS-S4 v2 på en DJI FlameWheel F450 med DJI 2212/920 samt PowerHD 20A och 4S 2200 GensAce 30C. Flög 4 ackar, allt funkade som det skulle. Jäkligt stabil på hålla GPS-position och riktigt vild i Manual Mode (stabiliserande) samt i Auto Mode (GPS mode) så var den rock solid och höll sin hastighet och maxvinklar i alla riktningar osv. Jag busade så pass mycket med sista acken så acken flög ur och quaden ramlade ner i marken, haha! ;-) En arm av bara, inte så hög höjd. RTL fungerade klockrent!

    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #172
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har ju sagt det att DJI inte har en chans mot ZT, har haft min i 4 år och den bara går och går. As rolig i manuellt mode och idiotsäker i GPS mode. Kan bara rekommendera.
    Har både X4 och Gemini MS, vill ha en till Gemini.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #173

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag har ju sagt det att DJI inte har en chans mot ZT, har haft min i 4 år och den bara går och går. As rolig i manuellt mode och idiotsäker i GPS mode. Kan bara rekommendera.
    Har både X4 och Gemini MS, vill ha en till Gemini.
    Ja, du hade ju rätt! =)

    S4an är dock begränsad. Den har visserligen:
    - Manual Mode (Stabilize) som är grymt bra (med ställbar maxvinkel på lutning)
    - Auto Mode (GPS Mode) som också har ställbar vinkel men även hastighet
    - RTL som funkar riktigt bra.
    Dvs det man behöver i det stora hela. Fler FlightModes har den väl inte vad jag minns. Finns ingen IOC/APM Super Simple-funktion.

    Det enda som jag stört mig lite på är mittspaksläget. Med en sändare som återfjädrar vänstra spaken så löser man nog det också. Den driver iväg uppåt eller neråt om man rör vänster spak medans man flyger i GPS Mode annars.

    Grejerna känns mer gedigna än DJIs.

    Inställningsprogrammet är riktigt basic men det räcker till. Inte så mycket att ställa in.

    Man måste upp till nästa nivå för att få mer funktioner.
    Minns inte skillnaderna mot tex X4 (som har mycket mer funktioner).

    Jag plockade ner ovanstående quad för jag har ingen nytta av den (behövde grejerna till 3 andra multirotors).
    S4 klarar väl hexa också? Men den hexa jag bygger nu ska få APM.
    Kanske man skulle ha haft S4an i TBS Discovery, men nu har jag redan byggt och flugit den med en Naza Lite.

    En bild från dagen när Atte tog en bild på mig när jag står mellan ZeroTech-quaden (som bara hänger som fastgjuten i luften) och en Acro Vot (igång). Imponerande stabil:

    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •