Reklam

 
Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 173

Ämne: Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

  1. #41

    Standard

    Hade funderingar på att göra så som du föreslår. Och om jag läst manualen rätt, vilket inte är så lätt :-) så flippar jag bara över i manual samt trottel till noll samtidigt?

    Vilken ver av FW kör du förresten?
    "Allting beror på allting"

  2. #42
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Håller med om att dokumentationen är minst sagt bristfällig... En del ledtrådar till hur man ska trimma de olika värdena finns i Gemini-manualen, som är den som är mest uppdaterad i dagsläget. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med gimbalen då jag kör borstlösa gimbaler, men i korthet så funkar de olika trimvärdena så här (såvitt jag tolkar det):

    Roll/Pitch Sensitivity motsvarar P-termen
    Sway compensation motsvarar D-termen
    Throttle sensitivity motsvarar height gain, eller P-termen på barometern

    Den sistnämnda har jag fått dragit ner kraftigt på vissa maskiner, mitt senaste bygge så kör jag endast 30.

  3. #43

    Standard

    Min ligger på posten! =) Hoppas manualen till S4 är jääättebra! ;-) En bra sådan = sälja massor mer som f-n! :-D Lär nog bli en enkom projekt-tråd med DJI F450 + S4 för min del. En resa.

    Finns det ingen I-del i dessa? Står om P-term och D-term (värden antar jag) ovan. P = proportionella (den som drar på rätt), I = integrerande (den som tar bort svajet?) och D = deriverande som jag inte minns exakt vad gjorde, finjusterade det sista efter svajet eller nåt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #44

    Standard

    Har en något senare manual till S4:an än den jag fick av berthrsd om du vill ha.
    "Allting beror på allting"

  5. #45

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    I kan även skapa svaj men ett långsamt svaj.
    D kikar på hastigheten på reglerförändringen och gasar beroende på den.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #46
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Hakank: jag vill gärna ha den

  7. #47

    Standard

    Gimme gimme! Epostadressen finns nånstans i min profil. =)
    Bertan, varför har inte du senaste manualen? ;-)
    Lägg dem på hemsidan?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #48
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Trodde jag hade senaste... Kan inte gärna fråga supporten varje dag om en ny

    Just nu är min domän "låst" till webbutiken, ska ordna så jag kan lägga upp filer också.

  9. #49

    Standard

    På väg till berthrsd . Om du PM:ar din emailadress så kommer den till Ålands också.
    "Allting beror på allting"

  10. #50

    Standard

    På väg till Åland också.
    "Allting beror på allting"

  11. #51

    Standard

    Vad är det med Zero Tech som är annorlunda eller gör den till ett bättre val än Naza/Wkm/A2?

  12. #52
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Zero Tech har en lite annorlunda uppsättning funktioner (finns en del intressanta flightmodes med gimbaler, men dessa har jag inte haft möjlighet att utvärdera), och ett betydligt trevligare pris än DJI's motsvarigheter. Det har rapporterats avsevärt färre flyaways med Zero Tech, men det beror naturligtvis åtminstone delvis på att det bara finns avsevärt många fler enheter av DJI's styrkort ute.

    GPS hold och allmänna flygegenskaper är ganska lika, men Zero har avsevärt mycket bättre altitude hold (nästan otäckt bra, borde inte gå att få den precisionen med barometer) och yaw-egenskaper. Sen gillar jag Zeros integrerade design bättre, bara en stor enhet istället för flera små med en massa otymplig kabel mellan. Zero har även ett öppnare gränssnitt med standar comportar och PWM-styrning av lysdioder vilket gör att man kan koppla in en vanlig diodslinga direkt på styrkortet (med transistorer om man ska köra lite större laster, vet inte hur många watt den interna strömförsörjningen klarar).

    På minus-sidan för Zero hamnar manualer och mjukvara, men det blir bättre och bättre. Zeros styrkort är ganska känsliga för motorbalans, ramsymmetri osv, men det står klart och tydligt i mjukvaran om något inte är tillräckligt bra, så det är enkelt att åtgärda.

  13. #53

    Standard

    Tack för infon - finns det möjlighet till custom mixning av olika ramkonfigurtioner eller är det bara fasta för quad, hexa octa etc?

  14. #54

    Standard

    @Halcon Det finns en "custom define" setting i GUI:t som jag dock inte vet hur man använder så det ser ut som de möjligheterna finns. Iaf i X4.
    "Allting beror på allting"

  15. #55

    Standard

    Hittade förresten en senare FW som nu funkar med gimbal YS-X4-or-X4P-firmware-20131109-AloneVersion-Enc.arm
    "Allting beror på allting"

  16. #56

    Standard

    Tar tillbaka det senaste :-) Funkar faktiskt inte alls med den FW. Funkar dock med FW från början av 2013. Vågra dock inte köra med sån gammal FW i min X4 V2 burk. Har kontaktat support. Får se vad det blir av det. Jag löser det temporärt? med en Acro Naze32..
    "Allting beror på allting"

  17. #57

    Standard

    Nu har jag S4an på plats på en quad. =) Så själva "bygget" är klart.
    Grejerna verkar vara rejäla och i bra kvalitet (förutom LEDen som nån nybörjare lött ihop?).
    Dock så undrar man om man ska följa pilen på GPSen eller om det är GPSens form som gäller. ;-)

    Bruksanvisningen måste jag nog hålla med om att saknar en del.
    Pin-out med plus-dragningarna på S4an? Ska man dra ur röda kabeln ur ESC-BECarna som går till S4an?

    Hoppas den blir bättre, för då kan jag rekommendera Zero Tech till folk som är mer nybörjare än mig. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  18. #58

    Standard

    1: Pilen på GPS:en i färdriktningen, samma som på FC:n
    2: Dra ur alla pluskablar från ESC.

    :-)
    "Allting beror på allting"

  19. #59

    Standard

    1. Ser ut som klistermärket (med pilen) inte är klistrat på mitten... =)
    2. Done! :-D

    Borde vara med ett kabel-kopplingsschema, dvs där man ser att plus ska dras ur, på den nivån. Så som tex TBS Caipirinha-manualen har med all elektronik. Detsamma för att veta hur plus går på samtliga pins i S4an. Det tänks sällan på jordslingorna som finns överallt, de brukar vara bra på ta upp störningar, därför tvinnar jag alla kablar.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #60

    Standard

    Om nån vill följa med ett Zero-bygge:
    DJI FlameWheel F450 med Zero Tech YS-S4 v2 klarbyggd, ska bara ställas in nu. =)
    http://forum.motorportalen.net/viewt...124461#p124461
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •