Reklam

 
Sidan 1 av 9 123456 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 173

Ämne: Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

  1. #1
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

    Bra och prisvärda styrkort från Zero Tech nu i lager!

    YS-S4 v2: Styrkort för quad och hexakopter, komplett med GPS för position hold, return to home osv. Med wifimodul (tillval, 599:-) får du waypoints, programmerbara direkt från din dator, surfplatta eller mobil!

    Introduktionspris: endast 1595:-

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zer-ys-s4-1_11866.jpg 
Visningar:	213 
Storlek:	46,4 KB 
Id:	44879Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zer-ys-s4-2_11867.jpg 
Visningar:	241 
Storlek:	66,1 KB 
Id:	44881


    YS-X4 v2: Professionellt styrkort för quad, hexakopter och oktokopter. Levereras komplett med GPS och wifi-modul. 128 waypoint, RTH, IOC osv, osv... Massor av bra funktioner för seriösa användare!

    Endast 4995:-

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zer-ys-x4-1_11870.jpg 
Visningar:	181 
Storlek:	110,2 KB 
Id:	44880

    http://megakopter.eu/products/elektronik
    Senast redigerat av berthrsd den 2014-05-12 klockan 13:05.

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Klarar dom Y6 X8 kombinationer ? , det klagas lite på Rc Groups att det inte finns någon manual på engelska än ? intressanta priser , varit lite intresserad innan av dessa FC , är det android som gäller fortfarande platta, mobil ? funkar det med 6S ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Det finns manualer på något som liknar engelska...

    YS-X4 klarar Y6 och X8, lite mer oklart med YS-S4. Ska kolla upp det ASAP. Det är Android som gäller, ja. 6S ska funka.

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    S4 klarar quad och hexa i de flesta konf.

    En sak som är bra med Zero är barometern, man kan flyga helt autonomt och den kommer tillbaka på i stort sett samma höjd, säg en annan kontroller som klara det.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Anledningen till att jag är osäker på Y6 på S4 är att det alternativet inte finns i mjukvaran till S4. Men om man kopplar upp via mjukvaran till YS-X4 så kan man ställa in Y6 på S4... Vill dock testa själv innan jag lovar något.

    Instämmer om barometern, altitude hold är grymt bra på YS-X4, avsevärt bättre än exempelvis Wookong-M.

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag läste spec. Till s4 och den stödjer Y6, dvs alla 6 motoriga
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Ja, det stämmer. Men som sagt, det alternativet finns inte i konfigurationsmjukvaran, så jag vill testa själv först.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av berthrsd Visa inlägg
    Instämmer om barometern, altitude hold är grymt bra på YS-X4, avsevärt bättre än exempelvis Wookong-M.
    Hur är det jämfört med APM 2.6 och dess inbyggda barometer?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Inte testat APM... Men har aldrig sett någon sådan som flyger särskilt bra.

  10. #10

    Standard

    Jag har pysslat lite med APM på senaste tiden men kan varken säga bu eller bä. Men var med när en octa flög och ortofotade. Den flög jäkligt rakt och fint enligt waypoints osv fast det blåste 2-5 m/s, men det var ju vad man såg underifrån, höjden såg man inte så mycket av och glömde ju kolla såna data i efterhand eller live via mission plannern.... då hade den över 12 satelliter, kompass och barometer. Blev ju nyfiken på Zero vaddennuhette... =) Har en egen APM 2.6 på väg, så det är ju kört där redan... men hade planer på skaffa en Naza för en DJI quad som blir nån hexa småningom är det tänkt, för fotografering endast. Det är till den en Zero skulle vara intressant. Förslag på vilken som passar bäst och med vilken setup? GPS lock är det intressanta och RTH. Autostart och landning skulle ju vara väldigt underhållande. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

    Standard

    Lite frågor...

    - Finns det färdiga defaults med bra grundinställningar?

    Zero Tech YS-S4 v2 1595,-
    - Ingår GPS-modulen?
    - +/- 2m horisontellt och 0,8 vertikalt, är det inte andra vägen? Brukar vara svårare få noggranhet vertikalt, eller?
    - Skärmdump på programmet man ställer in allt med i datorn?

    Zero Tech YS-X4 v2 4995,-
    - Vad har denna förutom Wifi-modul och stöd för octa jämfört med ovanstående? Stor prisskillnad så jag har väl missat nåt.

    Zero Tech Gemini-M 5995,-
    - Vad skiljer denna från de andra?

    Finns det någon jämförelsetabell med skillnaderna nånstans on the web?

    Octa V8 va nytt för mig, googlade lite och haha, rolig! =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Lite svar

    Ja, det finns defaults med bra grundinställningar. Såhär flyger den direkt ur lådan (ställde bara in X4 istället för +4):

    GPS-modulen ingår. Noggrannheten är bättre vertikalt då barometern har avsevärt högre upplösning än GPSen.

    Skärmdump från mjukvaran till YS-S4:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GPS-Positionsmodus_beschriftet.jpg 
Visningar:	228 
Storlek:	62,1 KB 
Id:	44927

    Mjukvaran är väldigt enkel, och man kan bara göra grundläggande justeringar på YS-S4. Till YS-X4 och Gemini finns det en komplett GCS med en massa inställningar och information, samt waypoint-flygning och planering. Denna funkar även till YS-S4 om man har wifi-modulen.

    YS-X4 spelar i en helt annan liga. Hårdvaran är betydligt mer påkostad, och det märks i prestanda och noggrannhet. YS-S4 slår utan problem Naza på fingrarna, och det jag sett av YS-X4 så verkar den slå Wookong-M utan problem. Gemini ger framförallt möjlighet att ha redundanta styrsystem inkopplade, så om ett ger upp så tar det andra automatiskt över. YS-S4 är begränsat till sex motorer, och i GPS-läge kan man flyga max 300 meter bort och max 100 meter högt.

    Jag har inte hittat någon bra jämförelsetabell, men jag kommer att skriva en del dokumentation om dessa kort framöver. Den medföljande manualen kunde varit bättre, framförallt till YS-S4 där den är bedrövlig. Men korten är riktigt bra, och med ett enkelt quick start-blad så är man i luften på nolltid.

  13. #13
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag kör med senaste mjukvaran i både kontrollern och pc samt i plattan. Väldigt enkel att sköta, stora tydliga knappar, endast två funktioner för att ställa in känsligheten på koptern. Till och med min dotter klarar av att ställa in den, det roliga är att i manuellt mode har jag kört i 90km i timmen, ville inte köra fortare och riskera koptern, den är superlätt att styra i detta läge också och man har full kontrol via spakarna utan fördröjning eller dödlägen.

    Det enda tråkiga är att zero inte alltid har koll på uppdateringarna och gissar att dessa fungerar, så tips installera aldrig en släppt utan vänta tills någon annan testat först för att bilda en uppfattning.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #14

    Standard

    Najs! =)

    Vilken Naza motsvarar S4? Det finns väl bara 3st enklare Naza iofs... Naza-M Lite med GPS, Naza-M V1 med GPS och Naza-M V2 med GPS.

    Så för tex en DJI F550-hexa med 2-axlig servo-gimbal och fotokamera för stillbildsfotografering så ska S4 räcka? Eller är det något man behöver X4 till? Jag tänkte mig typ så här: Flyger manuellt upp till platsen man vill fota ifrån, drar ner goggles över ögonen, finjusterar platsen lite, låter GPS hold hålla hexan på plats medans jag styr kameran och tar lite bilder, sen RTH och goggles av. =)

    Försöker fundera ut mitt behov av en X4... Har en plan på skaffa en quad med BL-gimbal och GoPro också (uppgradera från en DJI F450) och då är frågan, ska en sån ha en X4? Eller klarar den sig med en S4? Jag vill flyga fort och ha GPS Hold samt RTH och kunna flyga snyggt och mjukt. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #15
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    S4 verkar stilla dina behov, men jag låter det vara osagt min erfarenhet är från v2 x4. S4 är som Naza.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #16

    Standard

    S4 är som Naza? Vilken av dem? =) Wookong? M Lite?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #17
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Läs spec. så slipper vi.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #18
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Wookong ingår inte i Naza-serien om vi ska vara sådana... Stabilitetsmässigt tycker jag att S4 flyger bättre än alla Naza-kort, men den saknar vissa funktioner såsom IOC, så det är svårt att göra en direkt jämförelse.

    Kenneth: Nu är ju det här min företagsannons, så jag tycker nog att det är helt OK att ställa frågor... I synnerhet som spexen för just YS-S4 v2 som vi pratar om här verkar vara ganska felaktig på Zeros hemsida.

  19. #19

    Standard

    Jag har läst specifikationerna och inte hittat svar på mina frågor (eller så har jag missat), därför frågar jag här. =)

    Jag tänkte fel... Naza och Wookong va ju DJIs olika FCs. Jag hade bara fått för mig att Wookong var en Naza när jag skrev ovan. Sorry!

    Kanske man borde skaffa en S4 då och se vad Zero Tech är för nåt... ;-) Momsfritt till Åland?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #20
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Jo, det borde gå att ordna momsfritt om du har ett giltigt EU VAT-id.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •