Reklam

 
Sidan 6 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 173

Ämne: Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

  1. #101
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Hur har dom tänkt att man ska kunna köra PPM? :/


    //Matte
    Bara att plugga in i AIL-ingången... Nog för att manualen är lite dålig, men det kan vara värt att kasta ett öga på den ändå

  2. #102
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Jodå, kopplade som det stod men inget funka, koppla ur den och växla mellan firmware updateläget och programmeringsläget och plötsligt funkar det. Däremot så verkar AP voltreading i programmet inte funka, den står på konstant 0 volt.

    Körde för övrigt in firmware 07/17


    //Matte

  3. #103
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    En sak man måste vara noggrann med är att slå på sändaren innan man startar styrkortet, i synnerhet när man kör sbus eller ppm. Det verkar som om styrkortet utgår ifrån att man kör pwm om det inte finns någon ppm-ström vid uppstarten. Jag antar att du använder den medföljande BECen? Annars funkar inte spänningsmätningen.

  4. #104
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Japp , använder bec:en. Inte så viktigt med spänningsmätningen, noterade det bara. Kanske är ett firmwareproblem..

    //Matte

  5. #105

    Standard

    PPM är inte samma som Futabas S-bus, krävs en konverter. Klarar ZeroTech av bägge?
    Vad är det för mottagare ni använder?
    FrSky gör en konverter vet jag. Behövs också om man ska köra S-bus mot en APM.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #106
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Kör TSLRS mottagare (PPM) , Men det funkar bra nu. Nu strular bara kalibreringen...får inte LED:en att blinka konstant grönt....


    //Matte

  7. #107
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja men det löste sig....reverserade throtteln i radion och då gick det, fast i programmet ser det rätt ut med NORM på throtteln...

    //Matte

  8. #108
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Hmm...alla spakutslag är rätt i programmet. Sen när jag startar upp och gasar så stämmer aileron men elevator är reverserat. Vilka motorkablar ska man flytta då.....enligt manual så ser allt rätt ut, men det borde ju vara där det är galet...?

    //Matte

  9. #109
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Alltså, spelar det nån roll att man har elevator reverserat i radion? Då blir det fel då man kollar i programmet men det stämmer för att flyga, sen måste man aktivera maskinen med höger spak i övre höger hörn och vänster i vänster nedre hörn. Bara lite fundersam hur det funkar autonomt om man gör så :/

    Kör X konfiguration , alla motorkablar stämmer enligt manual, eller missar jag nått.....:/

    Edit: Kör Futaba FF9 med UHF länk....

    //Matte

  10. #110
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Nåja, nu blev det rätsida på allt. Följde en felaktig manual till mitt esc quattrokort. Snart dags för testflygning.

    //Matte

  11. #111
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Har kört nån acc nu och den är ju som cementerad i luften Men den håller alldeles för hårt på stabiliseringen. Vad kör ni med för inställningar??

    Noterade att GPS mottagningen är hur bra som helst, får 10 sat inomhus

    //Matte

  12. #112

    Standard

    Min står här på bordet, jag kom av mig lite när tilt-servot brann, väntar svar från HAB, kanske tar ett tag. =) Vill ha ett digitalt som tål lite digitala signaler (Futaba HS-mottagare), det gjorde inte mitt analoga TowerPro 9G eller va det nu var. :-D Brrr brrr bsss brr.

    Jag är också nöjd med hur stabil den är. Men håller ändå med att den ska med våld va horisontal, släpper man spakarna så är den snabb som sjutton på att vara horisontal. 50 på gains på min F450, minskade från original 55. Inte provat så mycket mer.

    Får bara 7 satelliter inomhus, nytt takpanne-tak för knappt 2 år sedan. :-P
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #113
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Man brukar ju kunna växla bort hi-speed läge på futaba mottagarna.

    Ska testa sänka med 10 osv, går ju inte busa om den ska hålla den så hårt

    //Matte

  14. #114

    Standard

    Vill jag ta bort highspeed-läget på alla kanaler på Futaba-mottagaren? Eller kan man välja det? Det är bara servot jag vill sänka på.
    Jag började sänka gain jag med... men kom bara 5 steg. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #115
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Hmm...jag vet inte, men det är väl det som är tanken om man inte kör med digitala. Men jag kan vara ute och cykla, men jag vet att det ska gå växla läge iaf. men det är gimbalservot du pratar om?

    //Matte

  16. #116

    Standard

    Jag har inte kollat denna mottagare, men de andra HS-mottagarna jag har så slår man på och av en viss klunga kanaler, inte enskilda. Måste ta mig tid kolla bara.. är en Futaba R6008HS.

    Det är gimbal-tilt-servot japp. Jag styr den från sändaren. Ska bara "mäklarfota" med denna. Roll-servot styrs av S4an så bilden blir rak.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #117

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21
    Jobb
    Produktutvecklare
    Klubb
    Frifräsare

    Standard

    Fråga om YS-S4:

    Finns det något sätt att konfigurera en trelägesbrytare för att styra mode manual/auto/RTL eller måste jag använda två stycken tvålägesbrytare?

  18. #118

    Standard

    Bra fråga, man använder ju bara tre lägen (så vitt jag vet) så jag vet inte hur de tänkt. S4 har två ingångar, en för Channel 5 och en för 6.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #119
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja det där funderade jag på varför dom hade på 2, vore ju bättre lägga det på en 3-läges eller åtminstone så man kan ha den valmöjligheten. Tror man måste maila och önska den funktionen, för just nu går det nog bara ha det på 2.

    Sen när man kör gps-hold och växlar tillbaka till manuell så får man vara beredd på att parera med gasen, min föll som en sten 1 meter då jag växla. Men jag testade ge gas innan och det funka betydligt bättre...

    //Matte

  20. #120
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Den funktionen med trelägen blev till då de tog bort Alti läget på den första knappen, men av ren slöhet har de fortfarande kvar den andra och då behövs det två switchar för att kontrollera RTH. Dock är det bra, för om man skaffar sig X4 V2 så stämmer knapparna bara det att det kommer till funktioner där det inte finns funktioner idag på S4. Dock så borde man kunna programera sin radio att lägga den funktionen på just den switchen i det läget. Nu vet jag inte vad ni kör med för radio.
    En massa svammel, men det är lill Lördag så det så.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •