Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Disable trim knapparna

  1. #1

    Standard Disable trim knapparna

    Kan man ta bort funktionen på trim knapparna på en T8J?
    Då jag flyger hexa så ska man ju inte använda trim, och eftersom jag har satt pitch kontrollen till min Tarot gimbal på DT5 knappen finns det ju en liten risk att man av misstag kommer åt trimknappen istället.
    i värsta fall få man väl sätta lite tejp över den

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Du kan ju minska känsligheten genom att ändra "Trim step" eller vad det nu kan heta till 1 men jag tror inte det går att sätta till 0. Har inte hört det behovet du har tidigare men nån gång skall ju vara den första...
    Roger

  3. #3

    Standard

    Tack, det är ju i alla fall en bit på vägen. Jag vet inte vad som händer med en hexa om man råkar peta på en trim knapp när man flyger. Har bara sett att man alltid ska låta dom vara 0. Vill inte testa och krascha för en sådan enkel sak.
    En radio med sliders på baksidan kanske inte hade varit så dumt ändå...

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Det lär väl knappast vara någon fara. Om råkar trimma lite, så lär den bara drifta en liiiten aning. Bara att trimma tillbaka om du hör pipet.

  5. #5

    Standard

    Helt sant. Pyttelite trim = röra spaken lite. Att initiera uppstart osv med trim lite fel så är väl i så fall lite mer "fel", men sånt kollar man väl före. =) Som finnen säger så säger ålänningen samma sak vad gäller pip. Det låter ju om man kommer åt i misstag. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Ok, det var ju skönt att höra. Man är van vid "vanliga" flygplan, men med en dator som sitter emellan och tolkar inputs så var man lite orolig att den skulle få tokfnatt om man försökte tvinga den med trim.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •