Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

mne: Spn flg fr hgt nra flyg

Standard

Inte kommer man undan stolpskott och slappron.
    Det sljs vapen enligt strikta regler, nd har vissa svrt flja dem.
    Vad gra liksom?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

D ska jag passa p att frga. Hur hgt fr man RC flyga eller inte br flyga ver?

Kom att tnka p det nyss. D jag har haft med mig min quad nr jag varit ute och jobbat fr att flyga p lunchen.
    Men p vissa stllen ls Vrmland/Dalsland s kan det komma JAS39 p lg hjd.

Det kom just tv stycken i mitt tycke vldigt lgt.

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Frsvarets Materielverk
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Hnder att dom flyger CAS i okontrollerad luft.

//Matte

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Verkar dyka upp lite hr och dr nu...
    https://www.youtube.com/watch?v=CAo4i4LCtuI

//Matte

Standard

Hans krashvideon frn 1000m rakt ner i centrala Stockholm var nnu vrre.. serist alls vaf... ren dum tur att det inte gick vrre. Man blir lagom sur nr man ser snt

Standard

https://www.youtube.com/watch?v=GfxdeRx2fLA

I Stockholm - hgt upp, tappa kontrollen = idiot, idiot, idiot och idiot

dessutom verkar han inte ens reflektera p vilka regler han bryter mot...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

marell01s avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    834
    Jobb
    39 chaffis
    Klubb
    MFK Jupiter

Standard

Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlgg
    Mcregor, absolut har du rtt.
    Men som jag skrev, beroende p var man befinner sig, tillsammans med det faktum att man faktiskt hr ett flygplan.

Dom gnger jag flugit hgt (specter och vingen) har jag gjort det p landsbygden, 7 mil frn nrmsta flygplats, och i det nrmsta rtt ovanfr mig sjlv (ex mina cloudbusting-filmer).
    S lnge jag hller mig inom en radie som lter mig hra mitt egna lilla flygetyg s r jag sker p att jag hr ett fullskala i god tid fr att hinna lokalisera det och dyka till en hjd vi inte har ngon kollitionsrisk p.

Jag skulle aldrig gra det om jag inte var sker p att det var utan risk fr fullskala.

Nu har jag flyttat, och med det ven min hobby till ngorlunda ttbebyggt omrde och vljer drfr att satsa mer p nrflygning med multirotor n hjdflygning med plan.

Sunt frnuft..
    Tror du att du hinner reagera d jag kommer p 100ft i M0.9?
    Jo, ni kommer reagera men frst sekunderna efter och nr det luktar skit i brallan...
    Vra frontrutor ska klara en fgel p X kilo i Y fart (hemliga siffror)... Men jag vgar inte ens tnka p vad som skulle hnda om jag fick en quad i rutan...
    7 mil utanfr ttbebyggda omrden r ingenting, tar typ 5 minuter efter start....
    Hlsningar
    /Marcus - Livet brjar vid 9G...

marell01s avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    834
    Jobb
    39 chaffis
    Klubb
    MFK Jupiter

Standard

Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlgg
    Hnder att dom flyger CAS i okontrollerad luft.

//Matte
    Vi flyger alltid i vad ni kallar "okontrollerad luft" dvs G-luft som gr frn ground till FL95. Allts frn marknivn till 9500 ft...
    Hlsningar

Standard

Citat Ursprungligen postat av marell01 Visa inlgg
    Vi flyger alltid i vad ni kallar "okontrollerad luft" dvs G-luft som gr frn ground till FL95. Allts frn marknivn till 9500 ft...
    Men ni kan flyga hur lgt ni vill eller r det kontrollerat p ngot stt.

Dr jag r nu har jag hrt plan hela veckan men inte p lg hjd.
    Men jag vinkar grna nsta gng du kommer frbi 😃

marell01s avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    834
    Jobb
    39 chaffis
    Klubb
    MFK Jupiter

Standard

Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlgg
    Men ni kan flyga hur lgt ni vill eller r det kontrollerat p ngot stt.

Dr jag r nu har jag hrt plan hela veckan men inte p lg hjd.
    Men jag vinkar grna nsta gng du kommer frbi 😃
    30 meter r en skarp grns. Normalt 50 meter vid lgflygning/attackuppdrag. Det r fullt tillrckligt med alla mobilmaster som ploppar upp verallt, vindkraftverk och fgel... nu mste jag vja fr idioter som tror de har koll likt han i videon frn Stockholm.... Nu sger jag inte att alla r idioter men jag har sett alldeles fr mnga sna videor nu fr att tro att detta kommer g "regelverket" frbi.
    Sen att luften r okontrollerad betyder inte att den r oreglerad. Tnk p detta alla ni som flyger.
    Fast, vem skulle bli ledsen om en pilot kraschar ett JAS pga att det krockat med en leksak?
    Hlsningar

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Okontrollerad luft r hmtad av flygledarna, vljer dom att kalla det s gr jag ven det. Hur menar du med att den r reglerad? Enligt dom r den vldigt oreglerad upp till typ 2500-3000m kommer inte riktigt ihg.

//Matte

markusbs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlgg
    1 407
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

Standard

Jvlar va sne jag blev efter att ha sett hans videos i ngra inlgg ovan.
    Sg den nr han brakade ner med hexan.
    Han kom ju inte mer n upp till 1km innan han skriver att batterierna r p orovckande lg niv. Va fan gr han ens p den hjden till att brja med om han VET att han inte har batterikapacitet nog att ta sig ner igen? Och rtt upp i ett bostadsomrde med typ 5% obebyggd markyta? Chansen att INTE gra skada vid krash r ju minimal.

Fr att frtydliga vad jag knner, jvla idiot!
    Slj skiten och gr ngot annat p fritiden istllet s kanske folk verlever.
    Damn.....

Standard

Tur man bor p demilitariserade land d s man slipper se lgtflygande stridsflyg och dylikt!!! Hm.. :-( ... snyft....
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Du skall vara glad att du slipper bli hrselskadad, nej p ljuddmpare p skiten. De varar nd bara 10 minuter i strid innan de blir nerskjutna av en handburen typ av missil
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Jag tycker det t rtt hftigt att se JAS glida frbi nr man sitter p ett hus tak 😃
    Men knns bra att veta hur lgt de kan komma om man skulle ha med quaden p lunchen, vore inte kul att krocka med ett.

Men att flyga en kilometer upp i stan r galet. Det gr man inte!!!

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    394
    Jobb
    Studerande, Elteknik samt Mekatronik
    Klubb
    Mlndal Modellflygfrening

Standard

Min knsla r att han vill skylla p ngot istllet fr att sga "shit, dumt av mej, frlt" eller bli anklagad fr att nstan krashat en fullskala. Precis som att dem som sprayar graffiti sger att det r konst i domstolen. Knns lite konstigt att han skulle riskera en flygplanskrash med eventuellt ddlig utgng fr att f folk att "reagera". D vore det la bttre ifall han flugit p ngot mindre olmpligt omrde fr att visa "ja s hr kan man gra ifall man inte tnker med alla hjrncellerna". Men ifall han verkligen ville f en reaktion med det dr stuntet s finns det mnga mindre skna ord att beskriva det han gjorde. Jag visste nnstans inne i huvudet nr RTF kvaddar som typ phantom brjade komma att "jttebra fr dem som vill brja och testa p lite MEN sen kommer dem som inte tnkt igenom allt helt"

Standard

Brjar nstan nska att det kommer ett regelverk och licens fr detta, tyvrr. Inte roligt om man ska oroa sig fr att tuta in i en quad nr man r ute flyget, att f en i bilrutan p vgen hem eller i skallen nr man r ute en svng p stan. Antar att det bara r en tidsfrga....:/ s fruktansvrt trkigt att folk inte kan respektera andra mnniskor utan bara jaga likes p FB eller youtube!

Standard

Klippen ni lnkar till p tuben r privata. Finns dem att se ngon annan stans?

Standard

Bara i lokala kopior
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 024
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av marell01 Visa inlgg
    Vra frontrutor ska klara en fgel p X kilo i Y fart (hemliga siffror)... Men jag vgar inte ens tnka p vad som skulle hnda om jag fick en quad i rutan...
    Rutan din hller skulle jag gissa, men kanske inte motorn? Du har ju ett bra rddningssystem dessutom s fr bde FPV pilot och JAS pilot s r det nog ingen fara fr livet, men sen nr du klivit ur s trillar det ner 6ton stridsflygplan tankat med flera tusen liter brnsle ett par kilometer lngre bort, dr r det ju turen som styr hurvida ngon str i vgen.
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •