Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: senaste nyhetsbrevet från hobbyking

  1. #1
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard senaste nyhetsbrevet från hobbyking

    Nästan längst ned står det så här.

    You can now order from our UK warehouse! With great prices and fast dispatch time, this may be a good option if the EU warehouse is out of something you need.

    Någon som testat.. Jag kan inte få det att fungerar, då beställsidan säger att jag bor i SE och kan inte beställa från UK...

    Mvh Micke

  2. #2

    Standard

    samma här! hoppades på att kunna få hem lite grejor som är backorder i europeiska varuhuset

  3. #3
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Jag bumpar denna fråga igen...
    Har suttit nu i 2 timmar i livechat med Hobbyking, ställde frågan .
    Varför kan vi från Sverige inte beställa från UK..

    svaret var: att vi tillhörde Europa men det gör inte UK. ?? tillhör inte UK Europa? det var lustigt?? , men jag fortsatte chatten med att säga att England tillhör visst Europa. Fick svaret tillbaka att det finns inget varuhus i England, bara i UK och Europa, inget i England. .. Jag I Sverige kan bara beställa från Europa och UK, inte från England, bara om man har en Engelsk address..
    då började jag bli riktigt trött ...
    Är det någon här som kan förklara varför man inte kan beställa varaor från Engelska varuhuset?..

  4. #4
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det var märkligt, jag fick ett mail från Hobby King för nån månad sen där det huvudsakliga innehållet just var den fantastiska nyheten att jag numera även kunde beställa varor från UK warehouse....
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #5
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Det fick jag oxå. men fortfarande ingen möjlighet att beställa. går jag tex in på en vara man vill ha, så kommer det upp olika landers flagger... Eu flagga, UK, flagga etc då kommer en pop up ruta som sager om den är back order eller finns ... lägger I varukorgen , men när man ska betala komme det upp... jag bor I SE och kan inte beställa I UK.. kanske någon kan testa och se ifall det är bara jag som har problem..
    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Det var märkligt, jag fick ett mail från Hobby King för nån månad sen där det huvudsakliga innehållet just var den fantastiska nyheten att jag numera även kunde beställa varor från UK warehouse....

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Ok, jag har inte provat....

    Är du inloggad när du provar? Om jag inte är inloggad så brukar deras webb slarva bort var jag är i från, och frågan dyker upp igen...
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fortuna Visa inlägg
    svaret var: att vi tillhörde Europa men det gör inte UK. ?? tillhör inte UK Europa? det var lustigt?? , men jag fortsatte chatten med att säga att England tillhör visst Europa. Fick svaret tillbaka att det finns inget varuhus i England, bara i UK och Europa, inget i England. ..
    Hahaha! Påminner om när jag var liten och ritade en karta... Sverige och Stockholm var två olika länder med vatten emellan. ;-) Och en annan lustig sak, finns en del svenskar som tror Åland (där jag bor) och Öland är samma sak, speciellt när jag skulle träffas halvvägs i Kalmar och köpa ett flyg som fanns i Växjö. Och så tror vissa svenskar att Åland hör till Sverige. Folk har koll och utgående från det så blir det som det blir. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jösses vilken vattenplaning man måste ha när man kör Ålandsbron då...
    /\/\vh // /\/\r J.

  9. #9
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Jo då, Jag är inloggad, testat flera ggr men kan ändå inte beställa från UK.. finns många saker där som är Backorder I Holland....från början kunde jag välja om man skulle få priserna I USD men den senaste tiden är allt I EUR, försökte få dem att förstå att dollar är bättre för mig och bad dem hjälpa mig att ändra, men svaret från "goddag yxskaft" var att jag inte skulle vara orolig, priset konverterades automatiskt till USD när jag betalt.. men... Jag vill veta innan jag betalar.....
    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Ok, jag har inte provat....

    Är du inloggad när du provar? Om jag inte är inloggad så brukar deras webb slarva bort var jag är i från, och frågan dyker upp igen...

  10. #10
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Vaaa!! tillhör inte Åland oss??? :-) :-)
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Och så tror vissa svenskar att Åland hör till Sverige. ;-)

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fortuna Visa inlägg
    Vaaa!! tillhör inte Åland oss??? :-) :-)
    Tro mig, jag har blivit tvungen att förklara för två svenska webshops att Åland hör till Finland vid snack om skattegränserna... =) (och ja, vi pratar endast svenska här). Blev lite OT nu.

    Är det dags för någon att förklara för HobbyKing att England är en del av UK? ;-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12
    fortunas avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg på Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSällskap KMFS

    Standard

    Men det är roligt att retas lite.. :-)
    Jag vet inte hur man gör med Hobbyking.. har försökt förklara.. kanske det behövs att fler påpekar att det inte finns juridiska hinder mellan UK och SE
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Tro mig, jag har blivit tvungen att förklara för två svenska webshops att Åland hör till Finland vid snack om skattegränserna... =) (och ja, vi pratar endast svenska här). Blev lite OT nu.

    Är det dags för någon att förklara för HobbyKing att England är en del av UK? ;-D

  13. #13
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Anthony Hand (HK's VD) är väll Australiensare? De borde ha lite koll på hur brittiska imperiet är uppbyggd och vilka alianser de har, som en fd. brittisk slavkolloni.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •