Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dumma quad !

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Dumma quad !

    Fanns ingen djävuls smile annars hade den sammanfattat det jag känner för min quad just nu.
    Ni vet när det börjar rycka i ögonbrynet och man känner hornen börjar växa ur pannan
    Den funka klockrent en vecka sen. Nu helt plötsligt är det alla möjliga problem, den yawar hej vilt när som, flyger som en skrotfärdig fiat och maxar typ 20km/h.. Hur i....
    Har gjort allt enligt kostens alla regler men ändå vägrar det funka..

    Nu ska den få pina sen !! Ska köra motorerna till bristningsgränsen med 4s senare och göra dumma saker med den. Den kommer få bli min bash och lära sig flippar och sånt. Dö quad dö !

    Nån som känner igen sig ?


  2. #2

    Standard

    Flyger fint den där quaden, som ett flyg. =) Jag känner igen mig med depronflyg, de övergår till combatflyg väldigt fort och man flyger tillsammans dem till skrot på löpande band.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Flyger fint den där quaden, som ett flyg. =) Jag känner igen mig med depronflyg, de övergår till combatflyg väldigt fort och man flyger tillsammans dem till skrot på löpande band.
    Jo den flög helt okej till nu. Låter kul med combat hehe.
    Blir att plocka av Gopron och ta bort all lulllull så man kan flyga lite vilt utan att paja något.

    Har en till mini som är under ombyggnation så får flyga med den istället sålänge tills jag orkar med den som krånglar :P
    Den får stå i skamvrån ett tag haha.

  4. #4

    Standard

    Frågan är vad du kör för kontroller?
    För det låter som att det är den som inte mår så bra.....
    Jag fick också tok-fel på en av mina KK2 för ett tag sen, den vägrade att kalibrera på rätt sätt men en "default reset" och mata in alla värden igen löste problemet...

    /Jonas

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Frågan är vad du kör för kontroller?
    För det låter som att det är den som inte mår så bra.....
    Jag fick också tok-fel på en av mina KK2 för ett tag sen, den vägrade att kalibrera på rätt sätt men en "default reset" och mata in alla värden igen löste problemet...

    /Jonas
    Naze32Acro.
    Har resettat och ställt in allt ett par ggr, kalibrerat om ESC:arna via CLI i Baseflight två gånger.
    Aja det löser sig nog.. Har lite alla möjliga FC att prova om det är den som spökar.

  6. #6

    Standard

    Gjorde ett litet snabbt test med bara ett 1300mah batteri på istället för 1800mah och GP2. Allså en viktskillnad på närmare 160g. Det sjuka är att det gjorde typ ingen skillnad . Hovrar runt 50% vilket är väldigt högt för denna quad. Detta tillsammans med att man hör att motorerna varvar betydligt lägre än vad jag hör i andras videos måste betyda att något är knas. Ska kolla i Baseflight också så det inte är fel på någon PWM signal osv.
    Jaja skönt att veta att det inte är såhär den ska prestera. Men kommer ändå lägga den på hyllan ett tag och sätta ihop min andra miniquad för då har något att jämföra med då prestandan i princip ska vara likvärdig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •