Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Headplay strmfrsrjning

Standard Headplay strmfrsrjning

Hej, har problem med strmfrsrjningen till mina Headplay goggles. Internfrsrjning ska ske med ett 2s Lipo via ett adapterkort frn Rangevideo - fr det inte att lira. "Liberatorn" kommer inte i gng. Kr jag med strmfrsrjning via 220V/12V adapter s fungerar allt frutom att laddningsindikatorn visar p ett tomt batteri.Drar jag ur adaptern s slutar allt fungera trots att intern batteriet r laddat. Ngra tips!?

Nsta frga, kan jag anvnda ett 3s 11,5V batteri och koppla det till ingngen fr extern strmfrsrjning? Kan ju inte dra med mig en 220V sladd nr jag ska ut och flyga!

Med hopp om bra rd och glada tillrop

Standard

Hall igen - det var tyst p det hr forumet!!?? Har frsttt att det in r rekommendabelt att kra in ett 3S Lipo i DC pluggen p HP Liberatorn. Hur gr jag bst tillvga fr att anvnda samma 3S Lipo bde till videomottagaren och Liberator?

/Pelle

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Frsvarets Materielverk
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Tjo!

Nej det r inte rekommenderat att kra 3s in p dc pluggen. Bsta r ju att underska varfr inte adapterkortet funkar och frska f igng det. Det gr ju dela strmmen till din videomottagare och sen stta en stepdown regulator med matning ner till liberatorn. Men somsagt, frsk hitta problemet med adapterkortet istllet.

//Matte

Standard

Tjena, fr ingen fart p adapterkortet - har frskt enl. RngeVideos instruktion. Stepdown regulator - menar du en spnnings regulator som skerstller att spnningen inte verskrider 12V? Finns det frdiga eller fr jag lda ihop den sjlv?

/Pelle

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Frsvarets Materielverk
    Klubb
    lvsbyn

Standard

http://www.ebay.com/itm/151049635173...84.m1497.l2649

Typ sn, d kan du stlla vilken spnning du ska skicka vidare.

//Matte

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef fr teknikgrupp p Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlnge

Standard

Har du testat att koppla in spnningsmatningen (den ordinarie i dc inputkontakten) detta behvs frsta gngen fra tt laddningen skall g igng. Samt fr att glasgonensk all att starta frsta gngen
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •