Hej på er här!

Ny här på rcflyg, har mest hållit till på HeliSweden då helisar varit min grej. Har flygit helikopter (och lite quad) i typ 4 år nu så det börjar bli dags att testa något med vingar...

Jag har funderat på att skaffa en vinge (denna kollar jag på: http://www.flyingwings.co.uk/index.p...product_id=306) som FPV (har en Quad FPV, så all elekronik finns). Vet att de skall vara lite svårare att flyga en vinge jämfört med typ EasyStar/Bixler etc. Men vad tusan, man måste ju följa sin känsla före hjärna i bland. Nog om det...

Jag har lite 6S 3300 mAh acc:ar (och ESC's) som ligger efter en helikopter jag sålt. Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet/kommentarer på om det funkar att göra en 6S setup på en vinge (typ 1m - 1.2m i storlek)? Jag är INTE ute efter hög hastighet/power, utan bara att återanvända Lipo's och ESC's (80A eller 100A har jag). Om jag kan få bra flygtid med stora acc:ar är det ett plus.

En tanke jag hade var att testa skaffa en motor med typ 700kV (och då 6S) till en 1.2m vinge. Hur funkar detta? Är jag helt ute och cyklar och borde köra på en 3S/4S setup?

Tacksam för alla tips jag kan få.