Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: RD230 Mini-H quad, lite cruising

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Vilken fart! Snyggt fluget. Konstant höjd, riktigt bra!
    Tack
    Kontrollerkortet i Acromode (Flip Multiwii kort) gör det verkligen simpelt att flyga. Nånstans i filmen skulle jag rätta till händerna så släppte spakarna nån sekund men märktes inget i videon. Känns verkligen som cruisecontrol, bara peka spakarna en gång och låta den flyga sig själv hehe.

  2. #22
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Behåller den vinkeln med hjälp av accelerometern?
    Du ställer vinkeln och släpper spaken?

  3. #23

    Standard

    GoPro har väl två lägen, spot och en till. Spelar det nån roll när man flyger helt utomhus?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Behåller den vinkeln med hjälp av accelerometern?
    Du ställer vinkeln och släpper spaken?
    I acromode är det endast gyro tror jag. Aa ställer vinkeln och släpper. Har Naze32acro på Blackouten, den är ännu mjukare i rörelserna än Multiwiit tycker jag. Måste bara få till inställningarna.
    Blackouten är lite ombyggd nu så ska testa den vid tillfälle. Den flög inte alls bra innan av nån anledning. Hoppas den funkar bättre nu.. Ska bli intressant och se hur den flyger på 4S..

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    GoPro har väl två lägen, spot och en till. Spelar det nån roll när man flyger helt utomhus?
    Får kolla upp det. Laddade endast batteriet och flög direkt så inte pillat på några inställningar ännu.

  5. #25

    Standard

    Snygg flygning. Jag själv försöker på till lågflygningar som inte är så skakiga. Jag kör visserligen i stabilitetsläge med CC3D så den försöker hela tiden räta när jag släpper spakarna. Vågar inte köra "rate" än. :P

    Vad kör du för system för video och radio? Det är just liknande lågflygningar bakom träd och buskar jag är ute efter, men min 5.8 video pallar inte så bra med objekt i vägen.

  6. #26

    Standard

    Tack, Det är betydligt enklare med rate/acro i FPV än LOS, har faktiskt ganska kass koordination så vid LOS flygning skulle jag inte våga köra rate/acro. Därför jag inte försökt flippa ännu hehe.

    Använder 5.8Ghz Immersion sändare och Fatsharks.
    Har inte flugit så mycket bakom buskar och träd då jag inte hittat något sådant ställe ännu men av vad jag märkt är tjocka buskar värre än träd för 5.8Ghz. Kanske för buskar oftast är bredare än träd och har mycket löv. Fattar inte hur vissa kan flyga i skogen med 5.8Ghz dock ! Radio är en halvsunkig Dx6i men med en EzUHF på baksidan. Dx6i:an behöver bytas ut då pottarna börjat bli sämre men pengarna gick jue till ny kamera istället så den får duga ett tag till

  7. #27

    Standard

    Hittade intressant propptest med Sunnysky motorerna jag kör på RD230n.
    Har Gemfan 5x3 på den nu som enligt testet ger 460g lyftkraft medans dom nysläppta HQ5x4 ger 500g.
    Vet inte hur mycket skillnad det kommer göra med lite mer fjutt borde det ge.
    Finns längre armar till RD230 också för 6" propp. 750g lyftkraft med HQ6x4.5 men galna watt-tal så lär väl inte funka så bra kanske


  8. #28
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Intressant! Blir nog så att jag får testa 5x4 på min LKTR. Mer fart vore sköj!

  9. #29

    Standard

    Mm, får se när dom dimper ner i lådan. Proppar är iaf enkel och billig uppgradering.

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Intressant! Blir nog så att jag får testa 5x4 på min LKTR. Mer fart vore sköj!

  10. #30

    Standard

    har du nån osd monterad? isåfall vilken?

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JL1976 Visa inlägg
    har du nån osd monterad? isåfall vilken?
    Ingen OSD. Kör helt "vanilla".

  12. #32

    Standard

    Blev bara en kort tur med Ladybirden idag. Ganska skönt att bara flyga lite på tomten ibland
    Blir att samla alla videos i denna tråd inte bara RD230. Kanske får ändra rubrik om det går.


  13. #33

    Standard

    Test av HQ5x4 proppar. Lite byigt idag så svårt att bedömma om dom gav mer fart men bra balanserade och styvheten gentemot Gemfan gav känslan av mer precis kontroll. Tummen upp hittills men får flyg lite mer. Glest med kul ställen att flyga på här ute.

    Får börja planera mina flygningar lite mer, märker att det blir att jag bara flyger runt i samma mönster hehe :P


  14. #34

    Standard

    Har du gimbal eller hur får du kameran som filmar att titta "rakt fram" och inte neråt när du flyger så fort?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Har du gimbal eller hur får du kameran som filmar att titta "rakt fram" och inte neråt när du flyger så fort?
    Ingen gimbal, verkar bli så när man kör gopro på. Har sett det på många videos. Tror det är en kombo av större fov och tyngden som ger bättre momentum. Hade mobius i vintras och då såg man nästan bara mark om den inte vinklades upp så nått är det som gör skillnaden.

  16. #36

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ingen gimbal, verkar bli så när man kör gopro på. Har sett det på många videos. Tror det är en kombo av större fov och tyngden som ger bättre momentum. Hade mobius i vintras och då såg man nästan bara mark om den inte vinklades upp så nått är det som gör skillnaden.
    Aha, intressant. Jag kom att tänka på det för att det blev väldigt mycket mark när jag flög med GoPro stumt monterad på en DJI F450. Skillnad på grejer o grejer. =) Lyckad grej du fått ihop i alla fall.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Aha, intressant. Jag kom att tänka på det för att det blev väldigt mycket mark när jag flög med GoPro stumt monterad på en DJI F450. Skillnad på grejer o grejer. =) Lyckad grej du fått ihop i alla fall.
    Mm man får experimentera lite
    Nöjd med hur den flyger nu, har gått igenom ett par olika FC och tycker multiwiit funkar bra.
    Det har varit en del problem men lyckades lösa dem. Blueseries 12A ESC:arna kommer jag inte använda till nå mer till byggen. Kvaliten varierar för mycket, kollar man på lödningarna kan det se helt olika ut mellan exemplaren. Fått byta ut två som gav konstiga ryckningar.
    Ska påbörja årets minibygge. Där blir det BLheli ESC:ar av annat märkte istället. Billigare och lödningarna ser betydligt finare ut. http://www.himodel.com/electric/Sunr...tallation.html

    Diffus bild på delarna. Inte så svårt att gissa vad det kommer bli

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	parts.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	163,6 KB 
Id:	45636

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •