Efter att ha fått en ide påvägen hem från jobbet på skärtorsdagen så byggde jag mig en träskbåt under långfredagen
Skrovet gjordes av blå markisolering som jag hade liggandes och täcktes med flygplans klädselfilm.
Måtten blev ca 50x30cm och stoppa dit motor, esc och propeller som jag hade liggandes.
Ska enligt uträkningarna ge 50km/h och 800g thrust på 3S.

Båten provkördes på lördagen och den fungerade kalasbra och var riktigt rolig fram tills limningen till motor/roderfästet gav vika vilket skickade allt utom skrovet ner på en bäcksbotten :'(

Skam den som ger sig!

Hem och bygga om lite stadigare. In led en till uppsättning av samma grejjer och denna gång bultades fästena fast genom skrovet.
Nu sitter det stadigt och båten provkörs igen under söndagen i samma bäck.

Vid fullfart så drar båten kraftigt åt höger, fulla roder åt vänster orkar precis hålla den rakt.
Detta misstänker jag beror på motorvinkeln så ska prova justera lite (tro den ska riktas så de blåser mer åt vänster?)

Nästa problem, man kan ju inte hålla sig från att prova fullfarts sladd svängar
Men de skulle man varit försiktig med!
Vid den sista skickas båten upp i luften å sekunden efter ligger den upp och ner.
Ut å klättra på lite isflak å fiska upp den med medhavda teleskop metspö (tur man ät förberedd).

Hem och plocka isär å torka all elektronik samt kolla accen.
Fartreglaget gav upp men allt annat fungera efter kontroll, accen verkar ha klarat sig.

Nu ska jag trycka in allt utom motorn i en vattentät låda ;-)

Har suttit å sökt efter information om sådana hära båtar men hittar intr mycket.
Funderar vars jag ska ha tyngdpunkten?
I min är den rätt långt bak och misstänker att de är orsaken till varför den tar luft, detta i kombination med den extremt låga vikten i förhållande till ytan på skrovet (väger nog bara 800g).

Om någon har erfarenhet av sådana hära så tas tips tacksamt emot.
Postar bild och specifikationer på allt strax.