Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Dream Flight Libelle DLG

  1. #1

    Standard Dream Flight Libelle DLG

    Ingen på detta forum verkar ha uppmärksammat denna.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2092524
    http://dream-flight.com/products/libelle-dlg

    Jag har spanat in den tidigare men tänkte att det var nog inget för mig.
    Sen kom senaste RCM&E där det finns med en artikel om denna så nu är den beställd.
    Hoppas på att ha den hemma innan helgen. Hangaren med modeller som inte har flygits växer sakta men säkert.

    Är det någon här som har testat Libelle?

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Oxå sugen, men har köpt på mig för mkt annat på sistone, plus flera byggen på gång samtidigt...

    Köpte du här?
    http://rcteknik.se/Katalog?ccp=2129&pcp=5585
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3

    Standard

    Jag jag beställde från RC teknik.

  4. #4

    Standard

    Skickad idag fick jag mail om. Han var mycket trevlig och hjälpsam Lennart på RCTeknik.

  5. #5

    Standard

    Och uthämtad idag. Så snabba har nog aldrig posten varit.
    Har inte öppnat än med det kliar i fingrarna.

    Edit: Locket lyft, Blir inget byggd ikväll men vilken kvalitetskänsla.
    Senast redigerat av Pumpe den 2014-04-23 klockan 20:06.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Edit: Locket lyft, Blir inget byggd ikväll men vilken kvalitetskänsla.
    Trevligt - men har du sett nån av Vladimir Models kärror - t ex Elf ? Den är ett litet smycke i mina ögon.
    Vi får hoppas att denna är lika välbyggd och välflygande.
    Roger

  7. #7

    Standard

    Har bara sett ELF på bild. Den har också en trevlig prisbild. Finns ju även Mini DLG som har fått en hel del lovord här på forumet. Anledningen till att det blev ett impulsköp av just Libelle är att den är gjord i EPO så den bör vara väldigt stryktålig och det passar en oerfaren flygare som mig.

  8. #8

    Standard

    Typiskt. Trodde att jag skulle klara mig med de saker jag redan hade hemma.
    Min sändare klarar inte att flytta kanaler som en dyr modell fixar så jag behöver 5kanaler för att klara ett servo i varje vinge och Flaperons. Min 8kanalers som jag hade har inte en chans att få plats.

    Trodde att det skulle gå med hxt500 servon men njae, nån med lite mer byggvana kanske kan karva bort tillräckligt med material men jag beställer nog några som är mer lämpade.
    Nån som vet nått om dessa http://www.t9hobbysport.com/gening-d...tal-nano-servo?

  9. #9

    Standard

    Dymond D47 Bra servo som man kan köra direkt på 2cell lipo men lite mycket glapp för min smak (har på min ELF)

    Hitec HS-35HD Trevligt servo med noll glapp och extremt bra upplösning men den klarar inte 2cell lipo direkt och så har jag haft problem med att dom slutar funka om man råkar trycka på skalet till servon.

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag kör en liten 1S250 LiPo in min Elf tillsammans med en liten 3 g-mottagare och PowerHD DSP33. De sistnämnda har dock små JST-kontakter men det har även min mottagare. Har fungerat helt OK för mig. Elf har "bara" sida och höjd vilket fungerar bra i den kärran. Tänk på att i denna typ av små kärror så måste man hålla nere vikten. Elf väger flygklar runt 90 g och är ju inte så mycket mindre så jag tycker personligen att vikten på denna kärra känns rätt hög, tyvärr.
    Roger

  11. #11

    Standard

    Jag har en 300 nimh och det verkar som att man kan få vikta på mer iaf så jag kommer köra med mottagare som väger 5-6gram, den som väger 9 får inte plats.
    Hade jag haft en bättre sändare så hade jag kunna använda mindre mottagare, De minsta micro kontakterna kan innebära endel bekymmer eftersom det finns ett par olika som används och tillverkare verkar inte ha någon riktig koll på vad de själva använder.

    Nu lär detta dra ut på tiden för nu när mottagare finns i lager så är servon slut....

  12. #12

    Standard

    Får karva rejält mycket men jag hoppas att jag får plats med mottagaren.
    Det är verkligen trångt i nosen.

    Monteringen borde gå väldigt snabbt när jag väl lyckas placera mottagaren.
    För er som funderar på köp, se till att läsa på om servo storlekar, jag köpte
    Gening D531BB Digital Nano från robotbirds.com.
    Dessa servon säljer T9hobbysport.com i sitt Libelle paket och de är precis på gränsen. Lite för tjocka i vingen men inget som gör mig något. I nosen fick jag skrapa ur lite material för att sänka ner de nån mm. De kanske får plats iaf men nu hade jag inte sändaren framtagen för att provköra utan jag ägnade bara nån minut åt torrmontering.

  13. #13

    Standard

    Helst ska man ha något lägre servon än mig för Höjd då den sticker upp lite mer än det är tänkt.
    Hoppas att jag får vingdekalerna på posten idag så kanske det blir test ikväll om det inte blåser för mycket.

  14. #14


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Vad blev totalvikten för kärran inkl batteriet ?
    Hälsningar
    Roger

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Hoppas att jag får vingdekalerna på posten idag så kanske det blir test ikväll om det inte blåser för mycket.
    Kul att den är på gång, ska bli intressant att höra vad du tycker om den.
    RCM&E höjde ju den till skyarna.

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    Vad blev totalvikten för kärran inkl batteriet ?
    Hälsningar
    Roger
    Har ingen känslig våg hemma så jag har inte vägt den än.

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    Kul att den är på gång, ska bli intressant att höra vad du tycker om den.
    RCM&E höjde ju den till skyarna.
    Det var nog därför jag köpte den, Har dessutom fått riktigt bra service av Både RC-Teknik och DreamFlight. Den kom utan stjärtdelarna i lådan men DreamFlight skickade nya på direkten.

  17. #17

    Standard

    Premiär avklarad. Måste hitta något mer öppet ställe att flyga den på. Testade att kasta med vänstern för att eventuellt ha kontroll på skev/höjd under kastet men jag tror nog att jag flyttar pinnen till andra vingen och kastar med högern, blir nog mer kontrollerat tror jag. Däremot gick den väldigt rakt och fint under kastet.

    Men som sagt, det blir för trångt här hemma för den, måste ha lite öppnare ytor.

    En clevis lossnade och jag hade ingen mejsel med mig så jag packade ihop och gick hem. Hoppas på lika bra väder imorgon kväll.

  18. #18

    Standard

    Piloten är kass på själva kastandet men det kommer säkert.
    Däremot så känns modellen framtung trotts att tyngdpunkten är vid bakersta rekomenderade märket.
    Den vill liksom dyka, testade att trimma in lite höjdroder men då vill den nästan stalla...

  19. #19
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Piloten är kass på själva kastandet men det kommer säkert.
    Däremot så känns modellen framtung trotts att tyngdpunkten är vid bakersta rekomenderade märket.
    Den vill liksom dyka, testade att trimma in lite höjdroder men då vill den nästan stalla...
    Gör ett dyktest för att avgöra tyngdpunkten. Det kan lika gärna vara du som flyger för sakta.
    Superhero

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Piloten är kass på själva kastandet men det kommer säkert.
    Däremot så känns modellen framtung trotts att tyngdpunkten är vid bakersta rekomenderade märket.
    Den vill liksom dyka, testade att trimma in lite höjdroder men då vill den nästan stalla...
    Lite trim kan man få göra mina kärror beter sig lite olika beroende på vinden . Lite dyk har jag för att kunna få lite fart i speed läge. Den vill nog gärna gå lite dyk i medvind.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •