Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Dream Flight Libelle DLG

  1. #21

    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    20
    Jobb
    telekom
    Klubb
    KRMFK

    Standard

    Jag har också Gening D531BB servon och 300mAh NiMH acken. Min väger ~275 gram (Biltema våg). 20g ballast i nosen inkluderat för att få TP enligt tillverkaren. Biltemas 5 grams zinkvikter funkar utmärkt. Jag upplever också en del dyktendens på min, så jag har trimmat lite höjd. Jag har inte lärt mig hur man får till bra kast ännu, men hoppas kunna nå i alla fall 20-30m.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0203.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	64,5 KB 
Id:	45708Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0202.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	45707
    Alis volat propriis

  2. #22

    Standard

    Vet inte vad accen väger men min är också 300mAh. I nosen på min sitter det 15gram.
    Gissningsvis får jag till ungefär 20meter men det ser inte speciellt graciöst ut.

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det är bara att träna mina första kast va också i den höjden, iofs med en fullsize dlg men idag är dom närmare 50 meter, tycker kasttekniken förbättras hela tiden
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #24

    Standard

    Jag testade min med 20g bly i nosen men jag tyckte den blev som en sten så jag gick tillbaka till 15g.

    Vädret är aldrig på min sida här. hårda vindbyar mest varenda dag.

    Uppskattade mina högsta kast till 18meter kanske

  5. #25

    Standard

    Det var ju en trevlig kärra det här :-) Premiärad idag både i termik och på hang.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Libelle_sm-5.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	39,7 KB 
Id:	47597

  6. #26

    Standard

    Jag har inte varit ute i nått termikväder med min. Fuck till ett riktigt skitkast men minn i förrgår så huven lossnade och accen ramlade lös. Servoarmen till styrservot gick av och det var väldigt spännande att försöka landa med accen hängande i kabeln. Lyckades att svinga upp accen så den blev liggande på vingen så gick det att landa med mycket dykroder. Hädanefter kommer jag alltid att sätta en liten bit blenderm tejp så att huven sitter fast.

  7. #27

    Standard

    Jag limmade in platta blybitar bredvid acken så det blev en lite högre kant är vad skummet har. Förhoppningsvis håller det acken på plats.

  8. #28

    Standard

    Märkte också att stabbens infästning är lite väl klen, om den får ett par smällar vid landning så kan den vrida sig så pass att stötstången fastnar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •