Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Svensk flyghistorisk förening

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2014
    Inlägg
    12
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard Svensk flyghistorisk förening

    Det här är en liten aning off-topic, men eftersom många av oss flyger med historiska förebilder så ligger det inte så långt bort. Har redan postat det här i några andra modellflygforum, men tänkte att det skadar inte att sprida detta ytterligare en liten aning.


    Svensk Flyghistorisk Förening (SFF) har just nu en medlemsvärvningskampanj för nya medlemmar, bl.a. rabatt på inköp av böcker via SFF.

    Som medlem av SFF får man medlemstidningen med sex nummer per år. Denna innehåller olika typer av reportage/artiklar som har anknytning till svensk flyghistoria, både civil och militär. Senaste numret innehöll bl.a. en artikel om hur det var att flyga SAAB T18, skriven av en f.d. FV-pilot. Riktigt intressant läsning tycker jag, bl.a. med koppling till DC3-affären.

    Utöver medlemstidningen får man årligen en bok, Flyghistorisk Revy. Detta kan vara en bok som genomförligt beskriver t.ex. en flygplanstyp (tidigare FR har t.ex. varit J21, J22), en flygflottilj (tidigare bl.a. F19 och F3) eller en flygplanstillverkare (tidigare bl.a. MFI).

    Sen får man som medlem lite olika rabatter, bl.a. på inträden till vissa svenska flygmuseum, om jag minns rätt.

    Länk till medlemskampanj: http://www.flyghistoria.org/ga_med_i_SFF.pdf

    Länk till medlemsanmälan: http://www.sff.n.se/medlemansok.htm

    Av alla tidningar (de är många...) som jag får i brevlådan är alltid Svensk Flyghistorisk Tidskrift en av de mest uppskattade. Det finns så gott som alltid flera artiklar som är riktigt intressanta att läsa, plus en hel del annat matnyttigt.

    /Dix

  2. #2

    Standard

    Håller med! Riktigt bra förening och tidning!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •