Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Vad händer på Hyperion ???

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    316
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard Vad händer på Hyperion ???

    Hej

    Finns det någon som vet något om varför det är leveransproblem hos Hyperion. Har försökt beställa 4s accar av HAB, Hyperion shop och nu senast RClipos.com. Ingen kan leverera dessa.
    Kollar man på lagerstatus på Hyperion shop så är nästan alla acctyper rödmarkerade dvs finns inte i lager.

    VAD ÄR DET SOM PÅGÅR ??

    Hälsningar
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslövs mfk

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag brukar emellanåt handla Hyperion-grejor härifrån - http://www.aircraft-world.com/shopdi...Aircraft+Packs
    Dom har som sagt även Hyperions ackar men möjligen är frakten dyrare för man kan bara välja deras FedEx-alternativ - http://content.aircraftjapan.com/advisory17.html
    Roger

  3. #3

    Standard

    Har inte hänt nåt på ett bra tag där tyvärr .... deras accar håller mkt hög kvalite, synd att de inte fortsatt utveckla sina produkter nåt nämnvärt.

    Citat Ursprungligen postat av Fyhren Visa inlägg
    Hej

    Finns det någon som vet något om varför det är leveransproblem hos Hyperion. Har försökt beställa 4s accar av HAB, Hyperion shop och nu senast RClipos.com. Ingen kan leverera dessa.
    Kollar man på lagerstatus på Hyperion shop så är nästan alla acctyper rödmarkerade dvs finns inte i lager.

    VAD ÄR DET SOM PÅGÅR ??

    Hälsningar
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslövs mfk

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    316
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard

    Hej

    Då provar jag inköp på aircraft-world.com så får vi se hur det går. Kanske lättare att handla från Japan än europa -- ? helt otroligt.
    Jag klickade på postpaket alternativet och det verkade funka.

    Tackar för tipset

    Hej
    Hälsninghar
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslövs mfk

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Dom brukar vara snabba så du har antagligen grejorna inom ca: 1 vecka.
    Roger

  6. #6
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Jag mailade Hyperion i Danmark när jag köpte för några månader sen och då ordnade dom fram på några dagar 4S 5000 mah
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fyhren Visa inlägg
    Hej

    Då provar jag inköp på aircraft-world.com så får vi se hur det går. Kanske lättare att handla från Japan än europa -- ? helt otroligt.
    Jag klickade på postpaket alternativet och det verkade funka.

    Tackar för tipset

    Hej
    Hälsninghar
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslövs mfk
    Det är hyperion som laggar inte leverantörerna. Hitta någon med lagersaldo och saken är fixad
    Superhero

  8. #8

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    316
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard

    Hej

    Det fick bli Fed Ex ändå. Kom mail om att detta var deras enda sändningsalternativ. Kostade 45:-

    Hade testat Dansk leverantör om jag fått det inlägget före. Nu försöker vi med Japansk.-

    Hälsningar
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslövs mfk

  9. #9

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Det snabbaste jag varit med om i transportväg är FedEx!
    Beställde pryttlar från Kina en söndagskväll, ordern effektuerades måndag morgon, på onsdagen samma vecka stod en kille från FedEx och ringde på dörren!!
    Måste vara nytt personligt rekord Kina-Svedala.


    Att jag sen åkte på tull&moms är en helt annan sak... men det lär vara vanligt med FedEx.
    Det får kosta att ligga på topp!
    Retroholic!

  10. #10

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    316
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard

    Hej

    Fick accarna på en vecka från Aircraft-world i Japan. Tack för tipset , tydligen fantastisk firma, skall kommas ihåg. Ingen tull, ingen moms

    Hälsningar
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslövs mfk

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kul att det fungerade bra för dig Peder. ACW var för många år sedan , före Hobbykings dagar, den firma man beställde elflygprylar ifrån så många beställningar har det blivit därifrån under åren. Dom har väl en "något" högre "kvalitetsimage" än Hobbyking och är därmed dyrare men min erfarenhet är att det är en seriös firma med helt OK leveranstider och riktigt vettiga fraktkostnader - i alla fall på grejor som inte är så tunga.
    Hälsningar
    Roger.

  12. #12
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Kul att det fungerade bra för dig Peder. ACW var för många år sedan , före Hobbykings dagar, den firma man beställde elflygprylar ifrån så många beställningar har det blivit därifrån under åren. Dom har väl en "något" högre "kvalitetsimage" än Hobbyking och är därmed dyrare men min erfarenhet är att det är en seriös firma med helt OK leveranstider och riktigt vettiga fraktkostnader - i alla fall på grejor som inte är så tunga.
    Hälsningar
    Roger.
    Var en av de första som och fortfarande enda(?!) som skickade med låg frakt. Var det $2.5 de tog för allt "smått"? och snabbt med. Dock så har jag flera gånger undrat om de är på väg att slå igen med krympande sortiment, förr var de riktigt stora.
    Superhero

  13. #13


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Var en av de första som och fortfarande enda(?!) som skickade med låg frakt. Var det $2.5 de tog för allt "smått"? och snabbt med. Dock så har jag flera gånger undrat om de är på väg att slå igen med krympande sortiment, förr var de riktigt stora.
    Hej Henke,
    Jo - 2,5 $ känns bekant. Visst har dom klart mindre sortiment numera men en del intressanta prylar finns fortfarande kvar. Har handlat flera gånger ifrån dom under senare månader just p g a att frakten är såpass låg att man även kan beställa små och billiga prylar utan att bli rånad på fraktkostnaden. Och max 1 w brukar det ta att få prylarna i brevlådan.
    Roger

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    316
    Jobb
    Ing
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard

    Hej

    Fick igår lång näsa när jag fick en faktura från FedEx på moms och tull på 440:- . Ibland ropar man hej för tidigt.

    Hälsningar
    Peder Fyhr
    flyger i
    Eslövs mfk

  15. #15


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det var inte kul Peder. Fast det kan man väl egentligen inte klandra ACW för.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •