Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Video redigering.

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Någon som provat adobe premiere elements?
    Intresserad av svar på den jag med, lite lutat mot den nästa gång, om den inte är sämre än Vegas förstås, men har förstått att Adobes fixar bättre slutkvalitet.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Kör GoPro Studio 2.0 på en 4 år gammal laptop och det funkar OK.
    Dock ganska begränsat program jmf mot tex Vegas eller Adobe varianterna.
    Fördelen med GP Studio är att det är gratis och att en apa kan lära sig det på en kväll.
    Då låter det som om det skulle passa mig perfekt .....

    Får väl börja med gopro studio och sen gå vidare till premiere elements.

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    när goprostudio håller sig i liv så tycker jag det är riktigt bra för att snabbt klippa bort oönskade delar och lätt fixa ljus och färg. men det är just till förberedande inför ihopklippning som jag försöker använda det .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #24
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Pinnacle Studio 15 ultimate tycker jag funkar fint , nu är det senaste 17 väl , tycker det är bättre än Adobe Premiere som jag också har , det bästa jag provat inte på min egen dator är Mac s Final cut pro som många proffs använder och faktiskt inte är så himla dyrt om man nu hade en Mac
    Senast redigerat av Stiffe den 2014-04-28 klockan 16:08.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #25
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det kanske var P 17 som jag tittade på, verkar ha det jag är intresserad av. Vet inte om GoPro går att köra direkt in i programmet, vilket vore en fördel.
    Samarbetar de med någon kamera tillverkare?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #26
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Det kanske var P 17 som jag tittade på, verkar ha det jag är intresserad av. Vet inte om GoPro går att köra direkt in i programmet, vilket vore en fördel.
    Samarbetar de med någon kamera tillverkare?
    Du får ladda ner filmen tex på skrivbordet och sen hämtar du den därifrån eller vartsomhelst på datorn , om de samarbetar med någon kameratillverkare vet ej , i vilket avseende menar du ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #27

    Standard

    Hejsan, jag har videoredigerat i många år nu och testa många kända program som Movie Maker, Cyberlink Powerdirector, Sony Vegas och Premiere Pro (After Effects). Dock har jag nu ett program som heter Lightworks som är ett relativt okänt program, men används både på amatör och professionell nivå. Och det är gratis!

    Som sagt har jag några års erfarenhet och även om jag älskade Premiere Pro och Cyberlink so kostar det pengar. Lightworks är gratis och gör jobbet minst lika bra som Cyberlink som kostar 100$! Programmet kan vara lite svårt att lära sig i början, men när man väl lär sig så är det hur bra som helst!

  8. #28
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Lightwork, skall kolla på det. Någon som testat Adobe premium/ Pinnacle , de senast versionerna tror det är 12/15, men är osäker. Skulle vilja köpa in en av dessa är det någon skillnad eller det är skit samma? Såg dem på Elgiganten.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •