Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Graupner service.

  1. #1
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard Graupner service.

    Någon som har erfarenhet av Graupner service ?

    Anledningen att jag frågar är för att jag har köpt på mig en MZ24 sändare från Lindinger som skärmen slocknade på efter ett par dagar efter leverans.

    För att göra en lång historia kort så skickade jag tillbaka sändaren till inköpsstället och dom i sin tur skickade den vidare till graupner i Tyskland. Enl uppgift jag fick så skulle det ta ca. TRE veckor att få den fixad !!
    Graupner är tydligen nedlusade med reklamationer tycks det. Svarar dessutom inte på mail.

    Är det månne för att det är leksaker som dom tycker att dom kan nonchalera sina kunder ?

    Vem skulle finna sig i om datan i bilen slocknade o det skulle ta minst tre veckor att få igång den igen ?
    Det har hänt mig vid ett tillfälle o det gick på två dar plus lånebil under tiden !

    Första o sista gången jag befattar mig med Graupners prylar. Man lär så länge man lever.

    Hälsn. från en som börjar bli riktigt förbannad.

    PS. Inget ont om Olle / Hobbyborgen. Han har en alldeles förträfflig service som man verkligen kan rekommendera

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Verkligen otur med sändaren, men det är kanske inte så förvånande att det tar tid att få saker och ting ordnade om radion måste ska skickas runt mellan olika mellanhänder.

    Ett annat exempel på lång hanteringstid råkade jag själv ut för härförleden. När jag blev påkörd bakifrån i vintras kontaktade jag min lokala Audihandlaren här i Uppsala för att få bilen lagad. Väntetiden på att få bilen skadebesiktigad var mer än två veckor och när det väl var gjort låg den första tillgängliga reparationstiden två månader(!) framåt i tiden.

  3. #3
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Verkar gå utför med det mesta.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Ivve,
    Du får köra med Futaba för då kan du ju bara ta en sväng till Kaj om det blir nåt bekymmer...
    Roger

  5. #5
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Direktörsgeneralaspirant (Guru) Hallberg är redan ägare till en förträfflig Fatuba radiå,dock så kan den inte vissla,därför införskaffades en Grapuner De Luxe Transmission...Vissla e bra sägs det..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  6. #6
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej Ivve,
    Du får köra med Futaba för då kan du ju bara ta en sväng till Kaj om det blir nåt bekymmer...
    Roger
    Tjena Roger

    Har kört med Futaba och gör det fortfarande sen tidigt åttiotal. Köpte mz24 för telemetrins skull till mina seglare sirrö

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Telemetri i Futaba ser jag nästan varje gång jag är ute på fältet så det är ingen orsak att vara otrogen en långvarig relation...
    Roger

  8. #8
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Telemetri i Futaba ser jag nästan varje gång jag är ute på fältet så det är ingen orsak att vara otrogen en långvarig relation...
    Roger
    Frågan gällde... Någon som har erfarenhet av Graupner.de service ??

  9. #9
    JBs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    168
    Jobb
    Arcam AB
    Klubb
    Kungsbacka MFK

    Standard

    Hej ivve
    Jag har tidigare bra erfarenhet av Graupner service men det var då Anders Balte i Göteborg som skötte det. Vet inte om han fortfarande är verksam. Firman hette Baltecno.
    Sedan så har ju Graupner gjort bort sig ordentligt med en del nya produkter som inte har hållit måttet och då stuckit huvudet i sanden, lite som en tidigare skribent skrev om VW och det straffar sig alltid. Själv kommer jag i alla fall aldrig mera att köpa en ny VW. Det misstaget gör man bara en gång.

    //
    Jonas

  10. #10

    Standard

    Någon som vet vad som hänt med Anders Balte som drev Baltecno. Skulle åka dit och lämna min sändare men ser då att han flyttat till Frölunda och bor ihop med fem andra i samma ålder. Har han blivit sjuk?

  11. #11
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard Graupner service.

    Trodde han flyttade till usa, var det senaste jag hörde. Frölunda låter troligare.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #12

    Standard

    Det var som tusan. Är det längesedan?

  13. #13
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Trodde han flyttade till usa, var det senaste jag hörde. Frölunda låter troligare.
    Enl.Olle på Hobbyborgen så finns det ingen i Sverige som utför rep / service i Sverige längre ,

  14. #14
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det är tråkigt att baltechno slutat, han var den enda i Sverige som kunde laga en radio även futaba, nu har vi ingen, men rekommenderar att skicka grejorna till Tyskland för bra service.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #15

    Standard

    Ja han var grymt snabb, noggrann och alltid bra priser. Är verkligen synd om han slutat.

  16. #16


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Det är tråkigt att baltechno slutat, han var den enda i Sverige som kunde laga en radio även futaba, nu har vi ingen, men rekommenderar att skicka grejorna till Tyskland för bra service.
    Vill nog fortfarande hävda att vi har en bra fungerande Futaba-service i Sverige så att han var "den enda som kunde laga en radio även Futaba" håller jag definitivt inte med om. Ursäkta Ivve om det blev lite utanför Graupner-fallet men jag anser att Kenneths uttalande inte var riktigt korrekt.
    Beträffande Anders Balte så verkar han ju verksam i bolaget Hedén Engineering AB i egenskap av styrelseordförande...
    Roger
    Senast redigerat av McRegor den 2014-04-28 klockan 09:22.

  17. #17
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Ivve,

    Du skulle ha köpt en JETI DS 16!

    /Pete

    PS: Du skulle inte ha köpt en JETI DS 16!
    Senast redigerat av petera38 den 2014-04-29 klockan 14:43.
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  18. #18
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    [QUOTE=petera38;345686]Ivve,

    Varför det ?? Har dom superservice ? Dessutom hade jag fått betala det fyrdubbla inkl. två st mottagare !
    Tror knappast att jag blir bättre flygare med en Jeti.

    Du skulle ha köpt en JETI DS 16!

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Det tycks finnas ett Graupner-serviceställe i Sverige:

    http://www.graupner.de/de/service/servicestellen.aspx

    Nu är visserligen din sändare på reparation i Tyskland vilket säkert ordnar sig, men för eventuella framtida händelser kanske det kan gå snabbare att utnyttja denna möjlighet.

  20. #20
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
    Det tycks finnas ett Graupner-serviceställe i Sverige:

    http://www.graupner.de/de/service/servicestellen.aspx

    Nu är visserligen din sändare på reparation i Tyskland vilket säkert ordnar sig, men för eventuella framtida händelser kanske det kan gå snabbare att utnyttja denna möjlighet.
    TYVÄRR MIKAEL DET DÄR E GAMMAL SKÅPMAT SOM DOM INTE FATTAT ATT DOM SKALL TA BORT.

    Har kollat med Olle på Hobbyborgen och han om någon bör ju veta om det finns nåt serviceställe i Sverige.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •