Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Folkrace - Filmat med min quadcopter

Standard Folkrace - Filmat med min quadcopter

Jag filmade ett folkrace på Kråkvilan i Norrköping. Det blev lite skakig bild ibland eftersom jag själv fick "rejsa" för att hänga med bilarna. Annars är jag nöjd med filmkvalitén på min nya Mobius som här filmar i läget "narrow" för att inte få med propellrarna i bild.

Standard

Kul video och bra musik. Roligt med bilen som välte

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Kul actionrulle, bra fluget.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

Standard

Kul film med action lite skakigt men det kvittar , flyger du fpv med googles ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Standard

Jag flög FPV med Fatshark, ja. Lättare att se och följa bilarna då.

Standard

Tummen upp! =) Det är sånt där som jag hade som plan att börja filma 2006 när jag köpte första helin. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Najs, ser dock ut som att du har lite att göra med pid inställningarna fortfarande.

Standard

Ja, skulle uppskatta om någon kunde se vad som behöver göras. Det jag märker av mest är om jag t.ex. åker framåt och sedan vrider den 90 grader åt höger eller vänster. Då fortsätter den att luta i samma riktning som jag färdades innan, om jag själv inte hjälper till med spakarna. Jag har provat att öka P-värdet i self-level, men utan större förbättring. Min bedömning är att det egentligen behövs en I-del i self-level, något som tyvärr inte finns. Kan det hjälpa att öka värdena för roll/pitch, eller gällare de bara när man kör i acro (ej self-level)?

Jag kör med KK2 v1,6.

Standard

Jag är tyvärr inte insatt i kk2's pids, jag flyger para flygplan med apm.
    Jag rekommenderar dig dock att posta videon, samt dina pid värden på fpvlab eller rcgroups. Om du inte kan hitta någon lokal kk guru som kan hjälpa dig.

Det att den behåller vinkeln hela tiden låter som att du flyger i acro läge dock. Inget du ändrar med pids.
    Skall du filma något som rör sig fort så är det för övrigt acro läget som gäller.
    pids ser bara till att den inte studsar/skakar hela tiden när du flyger rakt.

markusbs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

Standard

Skön film! Bra fluget.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg