Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: HobbyKing?

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard HobbyKing?

    Hej
    Har läst lite här på forumet om att det blivit besvärligt med leveranser av LiPo, att det inte funkar att handla från HK som tidigare, av diverse orsaker...
    Hur är läget nu, funkar det att beställa från tex HK, eller avråds det från detta? Har lyckats med konststycket att landa ett plan i Klarälven, fick som av ett under tillbaka planet, nästan helt, men all elektronik inkl ackarna var ju paj av att ligga i vatten en natt

    Så, hur lyder budet nuförtiden, om man vill köpa ackar av Hyfsad Kina-kvalitet? Turnigy, eller vad som rekommenderas som bra ackar?

    Hälsningar/Lars

    ps: inser att jag har fler frågor här, som kan förkortas till... -nån som kan komma med tips när jag behöver ett par 4S 2200mAh med hyfsat C-tal

  2. #2

    Standard

    från det internationella varuhuset kan det vara lite kinkigt men det borde ha blivit bättre nu, men från eu varuhuset ska det nog vara så gott som problemfritt, lite dyrare batterier men frakten är nog lite billigare.

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Jag har beställt lipo 2-3 gånger senaste halvåret, både från HK och EU, utan problem, eller rättare sagt kom till slut =) Man kan väl inte räkna med snabb frakt direkt, men det är ju det man betalar för

  4. #4
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Jag handlar lite hit o dit. Har ju läst att många rekommenderar ex.vis Genes Ace. Beställde några från MBS o dom kom på 2 dar.
    Fick enchans att testa dom i helgen då vi hade städ-grill-certflygning o mera knytt. 4S 2200 exvis visade sig riktigt bra likaså 3S 1300. Priset hade jag inte nå´t alls att klaga på. Jag har tidigare framhållit Nanotechen från Hk o har bara positivt att säga.
    Vet att flera tycker annorlunda men smaken är ju bekant som b....n. Använder mina ackar nästan uteslutande till EDF:er o dom är ackslukare men det håller.
    Mogge

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Ackar från HK Europe tar några dagar nu bara.

    Beställer man under helgen så har man oftast grejorna till fredagen, om de finns hemma. Sedan är Turnigy och Zippy inte bäst, men å andra sidan är ackar en förbrukningsvara.

  6. #6

    Standard

    Från HK har det blivit dyrare med frakt, speciellt större paket är så dyra att det inte lönar sig. Från EU-lagret däremot funkar det jättebra och tar inte så farligt lång tid. Deras batterier är svårslagna om man räknar in priset.

  7. #7

    Standard

    På paket runt ett kilo från hongkong så lägger jag alltid till ett lipo (1s 130mah) för då för får man fedex som alternativ.

    Men eftersom det är ett sån liten mängd så behövs ingen special hantering.

    Detta innebär att man beställer på söndag och har det på onsdag/torsadag enligt min erfarenhet.
    Dock ger HK alltid fel kolli på fedex så man får vänta på lapp eller sms.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Nytt rekord: Beställde 2 st 3s 8000 mAh ackar i fredags med standardfrakten från HK EU. Fick dem idag.

    Beställde saker från HK US hem till min kompis hus när jag var på semester i Kalifornien för ett par veckor sedan, och då tog det 9 dagar med USPS. (Dock var 4 juli med där, som ju är helgdag, så mer rättvist är alltså 8 dagar.)

  9. #9

    Standard

    Beställde saker den 24/7 från global warehouse och de har inte ens skickats än.. Står att ordern är utskriven och plockas men det har stått så sen den 25/7. Alla artiklar är "in stock" så det borde ju inte vara några problem... Har kontaktat hk men inget svar...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •