Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

mne: Naza (varfr gr den p detta viset)

Standard Naza (varfr gr den p detta viset)

Hej

Har en F450 med Naza V1 med GPS och uppgraderad till V2.
    DJI grejor allt motorer och esc.
    Nr jag startar upp och ska lyfta och gasar lngsamt vill den ibland inte lyfta rakt utan vnder runt och hamnar p rygg. Den 'tiltar' alltid vid frsikgt gaspdrag men hamnar oftast inte p rygg.
    Om jag drar gasen i botten vid start och drar ned nr den kommit upp nn meter upplever jag att detta inte hnder.
    Nr jag vl r i luften knns allt OK.
    Knner nn igen problemet?
    Vad kan detta bero p?

/Brje

Standard

Citat Ursprungligen postat av bosv Visa inlgg
    Hej

Har en F450 med Naza V1 med GPS och uppgraderad till V2.
    DJI grejor allt motorer och esc.
    Nr jag startar upp och ska lyfta och gasar lngsamt vill den ibland inte lyfta rakt utan vnder runt och hamnar p rygg. Den 'tiltar' alltid vid frsikgt gaspdrag men hamnar oftast inte p rygg.
    Om jag drar gasen i botten vid start och drar ned nr den kommit upp nn meter upplever jag att detta inte hnder.
    Nr jag vl r i luften knns allt OK.
    Knner nn igen problemet?
    Vad kan detta bero p?

/Brje
    Med strsta sannolikhet r det den stora turbulensen under quadden nra marken. Dji har frskt lsa detta med senare programvara dr motorerna helt enkelt inte startar frrn du kommer ver 50% pdrag och nr coptern vl lyft kan du dra ned trotteln igen. Finns mnga trdar om detta s det r inget unikt fr Naza.

/ stig

Standard

OK det kan jag frst.
    Tycker det brjade nr jag monterat p hgre landstll. Dvs knns mer instabil vid start.
    Kan det stmma?
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	landing_gear_for_flame_wheel.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	45268
    /Brje

Standard

Rent logiskt borde den inte bli mer ostabil nr den kommer upp en bit med landningsstllet....
    Nu har jag iofs inte ngon Naza men jag har sett en flyga ngra gnger och jag kunde inte ngra tendenser till att den ville tippa eller gra andra ovntade manvrar vid "takeoff".
    Jag kr sjlv tv maskiner med KK2.0 och min son en ingen av dom gr som du beskriver och dom gr att hovra ca 20 cm ver mark utan att dom pverkas nmnvrt av turbulens.
    Visst dom blir lite "hala" p s lg hjd men inga tecken p att vilja tippa..
    Jag har ven en HiSky FF120 / Turnigy Q-bot mini som i sammanhanget kan klassas som leksak men ven den flyger lika snllt p extremt lg hjd.
    /Jonas

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •