Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Naza (varför gör den på detta viset)

  1. #1

    Standard Naza (varför gör den på detta viset)

    Hej

    Har en F450 med Naza V1 med GPS och uppgraderad till V2.
    DJI grejor allt motorer och esc.
    När jag startar upp och ska lyfta och gasar långsamt vill den ibland inte lyfta rakt utan vänder runt och hamnar på rygg. Den 'tiltar' alltid vid försikgt gaspådrag men hamnar oftast inte på rygg.
    Om jag drar gasen i botten vid start och drar ned när den kommit upp nån meter upplever jag att detta inte händer.
    När jag väl är i luften känns allt OK.
    Känner nån igen problemet?
    Vad kan detta bero på?

    /Börje

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bosv Visa inlägg
    Hej

    Har en F450 med Naza V1 med GPS och uppgraderad till V2.
    DJI grejor allt motorer och esc.
    När jag startar upp och ska lyfta och gasar långsamt vill den ibland inte lyfta rakt utan vänder runt och hamnar på rygg. Den 'tiltar' alltid vid försikgt gaspådrag men hamnar oftast inte på rygg.
    Om jag drar gasen i botten vid start och drar ned när den kommit upp nån meter upplever jag att detta inte händer.
    När jag väl är i luften känns allt OK.
    Känner nån igen problemet?
    Vad kan detta bero på?

    /Börje
    Med största sannolikhet är det den stora turbulensen under quadden nära marken. Dji har försökt lösa detta med senare programvara där motorerna helt enkelt inte startar förrän du kommer över 50% pådrag och när coptern väl lyft kan du dra ned trotteln igen. Finns många trådar om detta så det är inget unikt för Naza.

    / stig

  3. #3

    Standard

    OK det kan jag förstå.
    Tycker det började när jag monterat på högre landställ. Dvs känns mer instabil vid start.
    Kan det stämma?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	landing_gear_for_flame_wheel.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	45268
    /Börje

  4. #4

    Standard

    Rent logiskt borde den inte bli mer ostabil när den kommer upp en bit med landningsstället....
    Nu har jag iofs inte någon Naza men jag har sett en flyga några gånger och jag kunde inte några tendenser till att den ville tippa eller göra andra oväntade manövrar vid "takeoff".
    Jag kör själv två maskiner med KK2.0 och min son en ingen av dom gör som du beskriver och dom går att hovra ca 20 cm över mark utan att dom påverkas nämnvärt av turbulens.
    Visst dom blir lite "hala" på så låg höjd men inga tecken på att vilja tippa..
    Jag har även en HiSky FF120 / Turnigy Q-bot mini som i sammanhanget kan klassas som leksak men även den flyger lika snällt på extremt låg höjd.
    /Jonas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •