Reklam

Resultat 1 till 8 av 8

mne: Hjlp Filmrigg i Ryggsck Skoterkrning

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    2
    Jobb
    Statligt anstlld
    Klubb
    Lone-Wolf

Standard Hjlp Filmrigg i Ryggsck Skoterkrning

Hej.
    Jag vill bygga en rigg som jag kan vika ihop och rymms i en ryggsck. Ska hjlpligt kunna ta med den p ngon planerad skotertur i fjllen och filma lite kning. S ngra minusgrader behver den tla.
    Bakgrund:
    Jag r ny i denna hobbyn och skulle behva lite vgledning. Jag kpte frra ret en Futaba T8FG och har krt simulator lnge och klarat dom kurser som finns dr. Mitt ml r att bygga ihop en rigg som r prisvrd och rymms i en strre ryggsck, hyffsat ltt att ta med sig. FPV finns i framtidsplanerna.
    Jag vet nnu inte om jag ska kra p Quad eller Hexa, detta f bli lite beroende p vilka sorts ramar ni rekomenderar.

Mina krav:
    Filma med GoPro. Klara av minusgrader hyffsat. Kunna vikas ihop och bras i en ryggsck.

Jag ska anvnda min sndare Futaba T8FG och NAZA-M V2 GPS (Mest pga att jag hittade en jtte bra video dr dom konfar den med Min sndare)

Tack p frhand.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Jag har blivikt y6 frllst.
    Du kan kpa en ex turnigy talon tricopter ram eller liknande och kra y6konfiguration p den och ha en ihopvikbar helikopter.
    Det r ingen ide att vela med billiga saker kp tiger motrer navigator serien med deras propellrar vlldigt bra kvalite. Nu vet jag inte om dom har dom mindre motorerna fr 6S batterier, men d jag brjat kra med 6s p min stora 4+kilos och fr ut fina flygtider och lg frbrukning rekomenderar jag det. eller kanske 4s fr att kompromissa med vikten, d den ska vara ltt att ta med sig. flygkontroll. DJI har jag inte testat men r APM frllst s den rekomenderar jag varmt, den liksom bara funkar, inget vel inga konstigheter! Motorer vill du ha ngra som driver p 9-10" propellrar effektivt med 4S d fr medtagbarhetens skull. S kan du slnga p en gopro kamera med gimbal p den och flyga runt och filma din skidkning.

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    2
    Jobb
    Statligt anstlld
    Klubb
    Lone-Wolf

Standard

Tack fr ditt svar. Hmm, Tricopter har jag aldrig tnkt riktigt p.. En quad/hexa borde vl bli stabilare och kunna bra mer vikt?
    Gefrsig s blir den vl smidigare att vika ihop som tricopter.

Kan du bertta lite frdelar-nakdelar mot quad fr samma arbetsomrde?

Standard

Jag byggde en liten hopfllbar 450 H quad, som blir bde liten och platt. Den gr enkelt i en lite strre ryggsck. Om du r helt ny kanske det r bttre att kpa en frdig ram i och fr sig.

http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...frn-grunden-2

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	DSC03455.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	193,2 KB 
Id:	45275

Standard

Y6 r en hexa i tricopter-utfrande, dvs 2 motorer p varje arm, en uppt och en nert -> mer lyftkraft p mindre multicopter n med enkel tricopter, quad. En liten flat hexacopter kan bli lite knepig att vika ihop och f "liten". Men fr en GoPro s r nog Y6 och vanlig hexa kanske lite overkill? Det skulle vara en ihopfllbar TBS Discovery Pro (den som har gimbal). =) Eller liknande. Men om det finns, dunno... Den ramtypen = slipper se propellrarna.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

en tricopter med 11" propellrar och gimbal flyger ltt en gopro.

Standard

Vlkommen till en riktigt kul hobby

Leta upp en video p youtube som visar vilken typ av kvalite du vill ha p filmningen s r det lttare att rekommendera riggen. Sen beror det p vad du menar med prisvrd, ska den vara bra fr priset eller billig s att sga. Budget ?
    Flygtiden r ocks en stor faktor, generellt behvs det en strre kopter (strre proppar) fr en effektiv enegifrbrukning med lng flygtid men rcker det med kortare flygtid s funkar det lika bra med en minirigg slnge du inte behver gimbal och liknande. Behver du GPS med hold position osv. r det bttre med en strre ihopfllbar d utrustningen blir svr att klmma in p en mini. En stor/tyngre kopter klarar oftast vind bttre ocks men beror p.

Det r fr och nackdelar med dom flesta alternativen. Liten kopter r svr att navigera p lngre avstnd osv. (utan FPV) men lttare att packa.

Citat Ursprungligen postat av Benz0187 Visa inlgg
    Hej.
    Jag vill bygga en rigg som jag kan vika ihop och rymms i en ryggsck. Ska hjlpligt kunna ta med den p ngon planerad skotertur i fjllen och filma lite kning. S ngra minusgrader behver den tla.
    Bakgrund:
    Jag r ny i denna hobbyn och skulle behva lite vgledning. Jag kpte frra ret en Futaba T8FG och har krt simulator lnge och klarat dom kurser som finns dr. Mitt ml r att bygga ihop en rigg som r prisvrd och rymms i en strre ryggsck, hyffsat ltt att ta med sig. FPV finns i framtidsplanerna.
    Jag vet nnu inte om jag ska kra p Quad eller Hexa, detta f bli lite beroende p vilka sorts ramar ni rekomenderar.

Mina krav:
    Filma med GoPro. Klara av minusgrader hyffsat. Kunna vikas ihop och bras i en ryggsck.

Jag ska anvnda min sndare Futaba T8FG och NAZA-M V2 GPS (Mest pga att jag hittade en jtte bra video dr dom konfar den med Min sndare)

Tack p frhand.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-05-03 klockan 13:21.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •