Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Gästflyg, Ljungby

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard Gästflyg, Ljungby

    Hej,

    Är på genomresa genom Ljungby på vägen från Växjö hem till Skåne under dagen imorgon södag 4/5, tänkte gästflyga lite på ert fält där om det går bra. Är det nån annan som känner för att flyga där & då så ses vi där.

    Är där troligen mellan 12.30 och 13.00, får se när jag lämnar Växjö.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Kul med besökare. Det är pylon racing i helgen, så massa flyg och action i synnerhet på söndagen när de kör F3D, men förmodligen begränsad möjlighet till att flyga själv just denna helgen.

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...junglanda-2014
    Senast redigerat av henke2 den 2014-05-03 klockan 09:47.
    Superhero

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Kommer förbi & kikar, får väl stanna till och köra copter i skogen efteråt...

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Kikade, stannade längs E4:an på vägen hem och körde copter.
    Det är förresten inte helt enkelt att fånga en F3D-tävling på film:

    https://www.youtube.com/watch?v=SvlRANWY6b8

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Kikade, stannade längs E4:an på vägen hem och körde copter.
    Det är förresten inte helt enkelt att fånga en F3D-tävling på film:

    https://www.youtube.com/watch?v=SvlRANWY6b8
    Hoppas du gillade vår anläggning och tittar förbi på någon av flygträffarna under året. Då är det fri flyning och i synnerhet Elefantastiskt bjuder speciellt in multirotor och FPV
    Superhero

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jo, som min nick antyder så flyger jag bara el. Är civilingenjör i datateknik, så jag fattar elektriska grejor, reglerteknik, FPV & videosändare och sånt, men håller mig långt borta från maskinteknik (alltså bränslemotorer) om jag kan.

    Har ju flugit tidigare på ert fantastiska fält själv ett par gånger, skall bli riktigt skoj med Elefantastiskt!

  7. #7

    Standard

    Kommer ni köra med några enkla regler som att man säger till när man landar och startar? Drygt så in i helvete när man säger LANDAR! högt och tydligt sen när man kommer in så är det 3 andra som tycker att det är en bra idé att gå ner för landning samtidigt eller flyga lågt över fältet i motsatt riktning. Hände varenda gång man skulle landa förra året.

  8. #8
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Kommer ni köra med några enkla regler som att man säger till när man landar och startar? Drygt så in i helvete när man säger LANDAR! högt och tydligt sen när man kommer in så är det 3 andra som tycker att det är en bra idé att gå ner för landning samtidigt eller flyga lågt över fältet i motsatt riktning. Hände varenda gång man skulle landa förra året.
    Håller med dig där, det är nästan det farligaste när man inte står på samma ställe och flyger och inte kommunicerar.

    De reglerna du nämner gäller alltid när man flyger. Klubben har som målsättning att alla skall ha behörighet enligt SMFF nivå A. Det innebär inte att du måste vara med i SMFF eller ha behörigheten, men vi förväntar oss att du följer reglerna. Dem är väldigt enkla och kan väl närmast härledas till RCFFs sunda förnuft. Vi får alla hjälpas åt att sprida budskapet. Klubben har som sagt gjort ett ryck i vår, så nu kommer alla medlemmar föregå med gott exempel.

    http://iof2.idrottonline.se/ImageVau...20flygplan.pdf
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •