Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Nån som kör Eagle Eyes Diversity ?

  1. #1

    Standard Nån som kör Eagle Eyes Diversity ?

    Funderar på att skaffa en http://www.eagletreesystems.com/inde...&product_id=84
    senare i sommar. Nån som använder den till Diversity och kan säga om den är något att ha ? Har nu bara en riktantenn i just denna setup men vill komplettera med omni.

    Antar frågan är om det funkar bra och den byter snabbt och känner av bra när den ska byta så det inte blir att den hattar fram och tillbaka hela tiden.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag har kört med den rätt länge, funkar riktigt bra. ibland märker man knappt när den kopplar över. känsligheten för skiftningen ställer du själv
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Har också en, tycker den fungerar riktigt bra, speciellt eftersom den knappt märks. Hade lite olika bild på mina olika antenner men det går justera på eagle tree så de ser lika ut. Sedan batteri varning bra funktion. Tycker den var enkel att komma igång med och förstå, är själv ganska ny inom fpv.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  4. #4

    Standard

    Tack för svaren ! Blir nog ett köp senare.

  5. #5

    Standard

    Nu väcker jag en gammal tråd, men har en fråga. Jag skall testa med en 5.8 ghz helical och det skulle vara nice att kunna ha en omni samtidigt. Jag gissar att det är en diversity mottagare som behövs. Vet att det finns en immersion duo, men det är rätt saftigt pris på den. Skulle eagletree funka för mitt behov? Någonting säger mig att de inte är riktigt samma. Eller?

  6. #6

    Standard

    Ja du skall ha en diversity

    EagleTrees funkar jättebra till det.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Ja du skall ha en diversity

    EagleTrees funkar jättebra till det.
    Ok, nu till en följdfråga. När jag läser beskrivningen av EagleEyes FPV Station, så nämner de att man kan koppla in två mottagare. Betyder det jag kan koppla på två olika antenner? Eller måste jag ha två olika typer av mottagare?
    Min tanke är att man skruvar på två antenner och tar sedan video ut kopplad till goggles. Men det är bara min gissning.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det är mottagaren du pluggar i eaglen inte antenn.
    Är grymt nöjd mee deras prylar
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Om du skall ha fungerande diversity måste mottagarna jobba på samma frekvenser.
    tex Boscam 5.8Ghz och samma kanal inställda på bägge 2

    Det som skiljer är antennerna på resp mottagare.


    EagleEyes har 4st utgångar så du kan koppla in Videogoggles, videokamera för inspelning, en extra monitor på markstationen och fortfarande ha en utgång ledig till ett par goggles till.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #10

    Standard

    Så i princip kan jag plugga i tex två Boscam 5.8 mottagare med olika antenner (Samma frekvens), och ta utsignalen från EagleEyes till videogoggles? Jag gissar att så länge jag slår av den inbyggda modulen i mina predator så skall det funka.

    Hur är det med sändaren? Kör Boscam och Immersion på samma frekvenser? Eller måste jag i så fall byta ut min immersionsändare mot en boscamsändare?

  11. #11

    Standard

    Vet ej hur det är med dem (sändarnas frekvenser alltså) om de är kompatibla
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Så i princip kan jag plugga i tex två Boscam 5.8 mottagare med olika antenner (Samma frekvens), och ta utsignalen från EagleEyes till videogoggles? Jag gissar att så länge jag slår av den inbyggda modulen i mina predator så skall det funka.
    Korrekt uppfattat.

    Kan inte garantera något med immersion och boscam men vet att det är nån som ligger en halv frekvens förskjuten har nästan för mig att det är just immersion och boscam men osäker där.

    //edit

    Lät skumt med halv frekvens alltså immersion på typ 58050 och den andra på 58000 med andra ord lirar inget bra
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •