Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Olagliga filmer

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Man kan ju också undra vad som klassas som flygfoto..

    Om jag flyger omkring och filmar med min quad i trevliga miljöer på en höjd av 2-3 meter och sen publicerar den filmen. Är det flygfoto då bara för att kameran sitter på nåt som flyger eller är det hur högt över marken man flyger som räknas? Vart går gränsen? :-)
    Att ta kort från en drake är ok!.
    Bind fast maskinen i ett snöre & håll i så kanske det åxå är ok!...

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamleader Visa inlägg
    Har du några förslag på vad jag ska ha för fritidsintressen så vill jag att du föreslår det omgående.
    Bra hobby: Actual Reality Explorer.
    Ta på dig en hockey-hjälm, diskhanskar, skyddsglasögon och en cool tajt dräkt. Gå sedan ut och känn på löv, putta på saker och lukta på saker. Jättecoolt. Allt känns verkligt. Nästan som på film.
    Näst steg är att du i Actual Reality testar fjärrstyrs små farkoster. Vissa tycker att det är en sjukt kul hobby. Sen kan då hänga på en kamera på farkosten och även få en virtuell upplevelse i Actual Reality. Nästan som att du själv upplever det du ser i första person, fast på riktigt ändå. Vi kan kalla det First Person View. Jag lovar att du kommer att gilla det så mycket att du (sen när sommaren kommer) inte sitter och latar dig framför www.rcflyg.se.
    Alltså... UT OCH FLYG I STÄLLET!

  3. #23

    Standard

    Det finns lagar som bestämmer vad du får fota och vad du får publicera. Det är det som gäller, oberoende på bildvinkel. Sedan finns lagar för vad som får publiceras. Om du från ovan filmar Johanssons åker tror jag "storebror" skiter i det även om du publicerar det. Är Johansson med på bild kan han stämma dig, och är han naken kan det stå dig dyrt.
    Det är väl bara att konstatrea att lagar inte hänger med i utvecklingen, tekniken springer före.
    Difference between men and boys is the price of their toys

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •